TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Win 10 advarsel

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #453091  av Makk
 
Det største problemet på den tiden var jo opp fra 32 bit.

Det burde ikke være så mye trøbbel på samme arkitekturen men guttaboys i MS får det til :D
 #453093  av ArildM
 
Men annenhver versjon av Windows er jo bra da? 8) :lol:
Neida, men i all seriøsitet så er Win10 et godt OS, i alle fall sammenliket med søpplet Win8...

De kom sent inn på kjøret med Apper og funksjonalitet over plattformer, og det virker det som om de er ALT for ivrige på å tvinge på sine brukere.
 #453095  av Makk
 
Det er ingenting som blir verre en windows 8 og sine .1 .2 versjoner.

Dette tvangsoppgraderings tullet demmes kunne dem ha holdt seg for gode til, når det er utslitt eller ikker henger med i svingene lenger blir det kjøpt nytt, ikke før.

Iallefall når dem ikke klarer og release noe som virker skikkelig.

Man kan jo se, de fleste av de eldre OS'ene til MS er jo ganske så non-intrusive og en del enklere i sin operasjon, med de nyere får du jo den driten med på pakka, og da er det jo selvfølgelig ikke alt som er kompatibelt etc etc, så får man problemer.

Fun fact, win2k er det raskeste MS OS'et du kan ha på en SSD, så lenge du kjører manuelt TRIM program og fjerner auto defrag så du ikke dreper den, why? Fordi det gjør ingenting uten at du som bruker sier det skal skje 8) Sånn skal en PC vær.

Mer enn en kan si om møkka dem kjørnet ut i win 8 og videre oppover.
 #453097  av ArildM
 
Vista var vel ikke noe fulltreffer det heller da :lol:
For ikke å snakke om Milennium og et par andre utgaver de har prøvd seg på :wink:
 #453098  av Makk
 
Det er et par man er glad for er på historiens skraphaug det er det ingen tvil om iallefall, nå skal ME og Vista få selskap av Win8, trio de fail rir ned i solnedgangen, uten stil.

De NT baserte har som regel vært veldig grei, hva dem tenkte på med millennium er det nok kun en obskur gud en plass som vet.
 #453113  av inzane2012
 
Win98 var vel ganske bra alt i alt, men de traff blink med windows 2000. Så kom de med ME og ødela, og så klarte de å rette opp med winXP. Deretter dreit de seg loddrett ut med Vista, før det klarte å rette opp i alle feilene, og kom med win7 som var alt Vista SKULLE vert, men aldri ble.
SÃ¥ har vi win8, og igjen gikk det rett ned...

SÃ¥ ja, at annahver windows versjon er bra stemmer vel ganske bra :)
 #453131  av Makk
 
Vel dette er jo litt morsomt.

Jeg handlet SSD og litt feitere minne, sitter og skal gjøre ny installasjon av dette råtne OS'et

Kan ikke installere fordi det er en GPR partisjon, som du kun kan kjøre i UEFI mode, og ikke legacy. som ikke støttes av eksterne dvd spillere eller usb sticks, dem tar kun legacy og pc'en har da seff ikke dvd spiller, så du får ikke installert det i det hele tatt.

Reparere den installasjonen som fikk total bcd havari etter hardware upgrade det kan man bare glemme selvom du får dette lastet inn så får du beskjeden : "harddisken er låst" LOL det ødelagte operativsystemet har låst installasjonen sin sånn du ikke får reparert den med deres eget reparasjonsverktøy og eventuelt migrert den over, excellent microsoft, excellent work.

Løsninga ble cmd-fu og GPR til MBR, da kom installasjonen videre (for now) det gjør ingenting for jeg skal ikke ha 4 terrabyte eller over på denne pcen uansett haha.

Får vi se om resten av installasjonen faktisk funker, jeg tviler litt altså, og gråter en skvett.
 #453132  av Zepticon
 
LOL. Jeg har da installert Win10 ørten ganger på SSD med USB stick i UEFI modus, med og uten safe boot. Installert Linux ørten ganger på SSD med USB i legacy modus. Jeg skjønner ikke hva du har problemer med? Tror det må være mellom tastaturet og stolen at problemet ligger :S Eller så har du råtten råtten hardware.
 #453136  av Makk
 
Og for og si det sånn, hardwaren er ganske ny, win 10 installer støtter den ikke, derfor nekter den og installere seg på "generic" drivere sånn som det gjorde i gamle dager, sånn du ivertfall fikk OS'et opp og gå slik du kunne manuelt oppdatere, Disken har faktisk blitt låst av den tidligere win10 installasjonen tro det eller ei, kommer opp melding ved installasjonsprogrammet.

Så herfra kan du spare deg mer insinuasjon på min påståtte inkompetanse.