TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motorhistorisk grunnlag

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #452888  av jacquelin
 
Er det noen her som har fått registrert en bil på motorhistorisk grunnlag? Tar i mot alle tips! Jeg holder til i Drammen hvis noen skulle kjenne noen jeg kan kontakte. :) Driver og drømmer litt her, men tenkte å være fornuftig og sjekke muligheter først. :)
 #452889  av Makk
 
Om du kan unngå det så er det anbefalt på det sterkeste, får ingen modifikasjonsmuligheter av det.
 #452890  av jacquelin
 
Neida, det går bra. Er jo en litt sjelden bil jeg har lyst på, så greit å ha den original. :D
 #452895  av Makk
 
http://www.200sx-ogn.org/archive/index.php/t-23736.html

Du kan også lese denne her, han her karen går bra i detalj hvor firkantet det der er. Hver minste detalj er et problem.

Er det en gammel bil der originale deler er vanskelige å få så sliter en enda mer om det blir noe rot. 1.15 er som og kjøre rundt med et hakekors i panna, du blir stoppa når det popper opp i skiltcomputeren til bt/polis garantert.

Hvilken bil er det? Om nøyaktig modell finnes registrert noen plass i europa så slipper en godt mulig unna motorhistorisk, på de fleste.
 #452897  av Zepticon
 
Motorhistorisk er krav om orginalitet, og at kjøring skal være i særskilt ærend, som feks treff og utstilling. Ikke "daglig bruk".
Tryggest å hente fra EU da den da kan registreres på vanlig grunnlag.
 #452901  av ArildM
 
Hvilken bil? :D

Erfaringsmessig er det ofte bare greit å gå rett til Vegvesnet og høre, eller altså, send en mail til de. Da slipper du å treffe noen med dårlig dag i skranken :)

Fikk i alle fall ryddig og greit svar mtp Carinaen jeg ville bygge om motor på :)
 #452904  av jacquelin
 
Takk for svar! :) Skal lese på det forumet :) Har sendt mail til den adressen jeg fant sånn lett, vegvesen sør et eller annet. Men de mente jeg skulle snakke med lokalkontoret. (Ansvarsfraskrivelse) :P Men de fant jeg ikke mail til. Liker mail for jeg er dårlig til å snakke for meg. :P Bilen er en 92 modell Supra R <3 (jdm) drømmebilen! Så håper jo det blir lettere at det karosseriet er solgt i Norge? :D
 #452905  av Makk
 
Japan spec supra er jo mye omtalt her på forumet også, tror jeg så en tråd på det engang, prøve søkefunksjonen!

En europeisk en sparer deg for mye møkkarbeid
 #452907  av jacquelin
 
Men det har vel stort sett vært snakk om mkiv? Gjeldende bil er mkiii :) Så håper det skulle hjelpe på, siden de er solgt ny i Norge. :) Denne utgaven er bare solgt i Japan, med husker det har vært par stk i Norge. Lurer på hvor de er blitt av. :)
 #452909  av Makk
 
Biler betegnet kun for japan markedet er vanskelige å få skilt på, det går jo igjen på tvers av bilmerker også.

Mk3 er jo til tider godt utvalg på finn.no riktignok av varierende kvalitet, har sett mye bra og også mye dritt.

En må jo uansett begynne og dokumentere alt mellom himmel og jord overfor BT selvom japan supraen er helt kliss lik som ola nordmann drakk seg full, solgte hus og kjerring og kjøpte ny i 1989.

Rattet på rett side er da vel og foretrekke?
 #452914  av Zepticon
 
jacquelin skrev:Bilen er en 92 modell Supra R <3 (jdm) drømmebilen! Så håper jo det blir lettere at det karosseriet er solgt i Norge? :D
Ikke for å være negativ men du kan abre glemme å få Supra på motorhistorisk grunnlag, nettopp fordi den finnes i europeisk model. Kanskje om denne spesifike bilen har vært brukt i løp er det en liten mulighet, men reglene for skilt er temmelig strenge.

Det finnes noen (1 eller to) Mazda Cosmo på motorhistorisk grunnlag, men disse ble ikke levert utenfor Japan, og er den eneste bilen i verden levert med trerotors wankel, og verdens første med GPS, og laget i lavt antall. Det må altså være veldig spesielle biler av historisk samlerverdi.

Skal du ha Supra-R er nok eneste å finne en på skil i norge, eller importere en som har skilt i europa.
 #452920  av jacquelin
 
Ååå dette var kjip lesing. :( Kanskje det blir litt for vanskelig for meg.. Skal til Japan om noen uker skjønner dere, hadde vært så kult å ta med en bil hjem :) Takk for alle svar. :)
 #452922  av Makk
 
Finn deg en hello-kitty bar og drikk deg skeiv på asahi.

Noe av det mest morsomme jeg noen gang har gjort :mrgreen: