TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Importere ae86?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #455136  av OleST
 
Hei, har ekstremt lyst på en ae86 og lurer litt på og importerte en USDM ae86 (usdm utgaven har vippelykter) er det mye trøbbel og ta inn en slik bil med rattet på riktig side? (Ser at en i bruksstand går for ca. 5000$ på craigslist, blir da reise bort og titte på noen biler og kjøpe den i best stand)
 #455137  av ArildM
 
Bør ikke være noe problem å importere på linje med noen annen bil solgt i USA.
Ville ha sendt på en mail til Vegvesnet før jeg importerer, bare for å ha satt i gang dialogen før du bruker mye penger på det :) Evt sjekk Finnland, mye fin gammel Toyota der, men kanskje ikke den typen du leter etter? :)
 #455138  av OleST
 
Går jo Ann og kjøpe en ae86 selv om den ikke har vippelykter også bygge om i seinere tid så klin umulig er det jo ikke...
 #455145  av ArildM
 
Men for å si det slik, får du inn en noenlunde original AE86 i god stand på skilter for under 100lapper, så blir den ALDRI verdt noe mindre. Med mindre den vrakes eller ruster helt bort. Og er den i Noenlunde original stand er det ikke noe problem å importere heller!

Make it happen! :D
 #455146  av OleST
 
ArildM skrev:Men for å si det slik, får du inn en noenlunde original AE86 i god stand på skilter for under 100lapper, så blir den ALDRI verdt noe mindre. Med mindre den vrakes eller ruster helt bort. Og er den i Noenlunde original stand er det ikke noe problem å importere heller!

Make it happen! :D
Usdm utgaven heter jo egentlig ae88 gt-s men det er så og si en ae86 med rattet på venstre side.
 #455149  av ArildM
 
Da lærte jeg noe nytt i dag og :)
Så lenge du ikke importerer en AE85 så (Initial D referanse) :mrgreen:
 #455151  av OleST
 
ArildM skrev:Da lærte jeg noe nytt i dag og :)
Så lenge du ikke importerer en AE85 så (Initial D referanse) :mrgreen:
vil jo for al del ungå ett "itsuki-komplex" (eller så kan jeg jo bare dytte på en turbo da... :lol: )
 #455158  av ArildM
 
:lol:
Naah, ikke AE86 før man kan skru den opp til 11 :wink:
 #455161  av OleST
 
Marshall telefonen kunne skrus opp til 11 og det var jo bare møkk.... Ikke sammenlign en hachi-roku med dritt..
 #455170  av ArildM
 
En rett trimmet 4a motor går opp til 11 den også :wink:
Og som sådan passer en motor som går til 11 bedre enn en turbomotor i en AE86, IMHO
 #455171  av OleST
 
Ae86 + 4age + itbs og tompetinsug = GROMLYD!!
 #455179  av ArildM
 
I know :) Har 20v Blacktop med ITB på min (AW11), gromlyd! 8)
Blacktop er verdt det for lyden alene :wink:
 #455181  av OleST
 
Importere en uten motor også dytte inn en blodtrimma blacktop med de kvasseste kammene som finnes og itbs med trompeter.... Ftister!
 #455189  av Rolla75
 
Ikke bare fordeler med å ta inn fra usa,
frotnen deres er ikke i nærheten like fin og motoren er ikke like sprek på grunn av at den har luftmassemåler istede for at den går på vakum...
Bilde

men for all del kjør på å importer en! :D
 #455190  av OleST
 
Blir trueno fanger etterhvert... MÃ¥ jo ha det :P