TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 6 trinns fwd girkasse til 4age? (nÃ¥ bør vi vel heller kalle dette for "planlegging av bilbygging" )

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #455393  av OleST
 
planlegger og dytte en 4age silvertop i en corolla e11 hatchback, problemet er jo da at denne er fwd :( noen som vet om solid girkasse jeg kan bruke? ("rally" gir er ett pluss, vil ha noe med god akselerasjon fra stillestående start)

3sgte og celica gt4 understell hadde vert gromt men får ikke godkjent det i komunist staten norge :roll:
Sist redigert av OleST den 28 nov 2016 14:41, redigert 1 gang totalt.
 #455395  av CelicaTurbo
 
Sjans for at Corolla G6 sin girkasse fungerer, enten den som kom med 1.4 eller 1.6 liters motor?
 #455396  av OleST
 
CelicaTurbo skrev:Sjans for at Corolla G6 sin girkasse fungerer, enten den som kom med 1.4 eller 1.6 liters motor?
Er det fler alternativer om jeg heller ville hatt 5 trinns? (Vil gjerne ha flere korte gir og ett langt gir for motorvei og sånt)
 #455404  av ArildM
 
6trinns kasse fra 4afe motor i G6 Corolla blir enkleste mulighet.
Skal du ha noe kortsteget må du evt se om du får tak i kasse fra Japan, tror de er drevet til maks 180km/t. Ikke sikker :)
Ser for meg at du ikke vil bruke så mye penger på det :wink:

6trinns kassene er kjent for å være noe svakere enn 5trinns, men det kommer an på bruken. Tåler ikke så mye rivstarter osv.
 #455406  av OleST
 
Da blir det 5trinns og 200whp 4age silvertop i e11'n




Sleeper :cool:
 #455409  av CelicaTurbo
 
Det skal bli spennende å se hvordan dette blir da, med så mye effekt av en 1.6 liter :)
 #455410  av OleST
 
Blir ikke bygging av bil på hvertfall ett år, starter smått med polyforinger, gule koni dempere og 40mm senkefjærer, etter det blir det super racing chassis stivere (allt de har som passer e11 hatchback) også silvertop swap + trimming.
 #455414  av Makk
 
Hva med sekser fra 90s Camry?

Jevlig med NA power og forhjulsdreven, skulle da vel ploppe nesten rett nedi den!

Får en billig opprusta en så er det bare å flytte over, med god nok sak og dokumentasjon kan jo det hende du fpr det godtkjent også, iallefall om du får på bremsene til camryen og motoren er jo allerede godt dokumentert levert i norge.
 #455415  av OleST
 
Hva koster en slik herlighet da? (Makk)
 #455416  av ArildM
 
200whp får du aldri fra en silvertop med mindre du bruker 100`000+++ i oppgraderinger. Du vil da sitte igjen med en motor som er stort sett ubrukelig til normal vei, men igjen, ganske potent på bane :)
Om du skal ha billig mengde NA power, så er ikke V6 et dumt valg å gå, men en del mer jobb med drivverk og motorfester. Tipper du får tak i motor for 5-10 lapper om du finner noe på huggeri eller fra en bil som er opprusta og selges i deler?
 #455418  av OleST
 
Ok, må ha misforstått noe her.... Har blitt fortalt at en 4age Silvertop kunne produsere 200hp med bare noen få bolt ons :roll:

Da får jeg vel jakte på en v6 camry motor da... Får jo ikke den herlige 4age lyden men går vel an og mikse til noe gront med en v6 og.


Ps: har vurdert 3sgte men vet ikke om det er mulig og få godkjent.
 #455419  av Makk
 
3sgte har vi jo flere tråder på, sikkert verre enn i en mr2 :D

En bra slik camry såg jeg for 25k om dagen og en opprusta en til 7.

Mange er desverre den 2.2'en men den som venter... :p
 #455421  av OleST
 
Makk skrev:3sgte har vi jo flere tråder på, sikkert verre enn i en mr2 :D

En bra slik camry såg jeg for 25k om dagen og en opprusta en til 7.

Mange er desverre den 2.2'en men den som venter... :p
Ligger ei stasjonsvogn med v6 på finn til 17k, vet du hva motor koden til v6 motoren er?
 #455424  av OleST
 
Makk skrev:3.0 L 3VZ-FE V6
3.0 L 1MZ-FE V6
Er variantene av V6 som fåes.

1mz er lettere og modde men 3vz har stålblokk så om du skal booste så er det den du vil ha.

Tror du greier deg uansett hvilke av dem du får.

http://www.toyotanation.com/forum/103-3 ... ?_k=ztjqub
hvilken er lettest, hvor mange hestekrefter og nm fra fabrikk?
Har ikke tenkt på noen form for forced induction.