TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 6 trinns fwd girkasse til 4age? (nÃ¥ bør vi vel heller kalle dette for "planlegging av bilbygging" )

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #455458  av Makk
 
Det er bra, for en "sleeper" med 180 hester i dagens samfunn når tilogmed tante petras passat har 190 dieselhester er ikke så jevlig mye å bruke 50 grand på.

Da må iallefall bilen være sånn 700 kilo tung etc

Skal du virkelig bruke så mye tid på en e11 så hadde jeg satt i gang en V6 prosess, for der har du 200 gamp uten å gjøre en dritt med motoren.
 #455460  av OleST
 
Makk skrev:Det er bra, for en "sleeper" med 180 hester i dagens samfunn når tilogmed tante petras passat har 190 dieselhester er ikke så jevlig mye å bruke 50 grand på.

Da må iallefall bilen være sånn 700 kilo tung etc

Skal du virkelig bruke så mye tid på en e11 så hadde jeg satt i gang en V6 prosess, for der har du 200 gamp uten å gjøre en dritt med motoren.
http://www.toymods.org.au/forums/thread ... arger-info her står det jo om folk som har bygd om en 4agze og brukt sc14 kompressor som visst nok lader 14-18psi med det riktige oppsettet og de påstår jo at dette går fælt.
Her er en video av en mk1 mr2 med sc14 kompressor:



3sgt er jo som sagt også ett alternativ, der er det jo MYE hester og hente om man har dype lommer.
 #455461  av Makk
 
På små motorer er trykk eneste måten og lage seriøs power på uten å legge i en masse penger på.

3sgte kan du ta ut 300 hester med 10 tusen i mods, derfor er det en helt super motor og satse på.

Og har du 100k og svi av så er valget mellom en 220 suge og 600 turbo ganske så enkelt for min del.

Men skal du absolutt ikke ha lading så er v6 veien å gå ass.
 #455463  av OleST
 
Makk skrev:På små motorer er trykk eneste måten og lage seriøs power på uten å legge i en masse penger på.

3sgte kan du ta ut 300 hester med 10 tusen i mods, derfor er det en helt super motor og satse på.

Og har du 100k og svi av så er valget mellom en 220 suge og 600 turbo ganske så enkelt for min del.

Men skal du absolutt ikke ha lading så er v6 veien å gå ass.
Er greit med turbo eller kompressor men det må kunne godkjennes av BT.
 #455465  av OleST
 
Makk skrev:Uten og fornærme deg for mye, jeg hadde satset på en annen bil om du vil ha det godkjent med mer power, jeg tror ikke en FWD corolla er så veldig enkel og få godkjent med dobbelt effektuttak akkurat.
Finner fort ut av dette da, søking om ombygging vil skje før dele innkjøp.


Eller så blir det og selge corollaen og kjøpe noe annet.
 #455466  av Makk
 
Med motorrekka som er levert i Corolla, ingenting over 110 hester så kan det jo bli en utfordring i og med at den modellen ikke finnes levert i noe land med noe som helst mer enn det da, uten og drite for mye i reiret ditt altså.

Utfordringen blir at det ikke foreligger noe som helst dokumentasjon fra fabrikkant på chassiset med xxx antall hester mer enn det du skal ha, så da må du ha 1x friendly biltilsynet guy og gjøre deg klar for seriøs chassisforsterkning, understellsoppgradering og bremser som dokumentert tåler effekten, potensielt forandre boltsirkler for og få noe som i det hele tatt er laget for litt power.

Om du gir faen i hele godkjenningen stiller det seg selvfølgelig litt på en annen måte, da kan du stappe nedi det du vil.

Seriøs tvil om at noen som helst hadde giddet og engang åpnet panseret om du hadde komt putret med en e11 med 500 hester uansett forbi en teknisk kontroll.
 #455468  av ArildM
 
Ett alternativ er jo å kjøre Rotrex charger på den vanlige 4AFE motoren?
Da kan du jo få godkjent en effekt på motorvei og en effekt på bane? Vet Dag her inne gjorde noe tilsvarende på sin Mr2 :)
 #455472  av OleST
 
ArildM skrev:Ett alternativ er jo å kjøre Rotrex charger på den vanlige 4AFE motoren?
Da kan du jo få godkjent en effekt på motorvei og en effekt på bane? Vet Dag her inne gjorde noe tilsvarende på sin Mr2 :)
Interessant forslag, finnes det en tråd om dette eller?
 #455475  av ArildM
 
Du får godkjent effektøkning innenfor 15% eller så av orignal effekt mener jeg?
Og da ingen hindring i at du har en motorstyring som har et map for vei og et annet på bane. Er mange som har gjort akkurat det før :)
 #455476  av ArildM
 
Sjekk ut mighty car mods sin video om turbo vs kompressor på MX5.
Kompressor er mindre jobb, men gir en litt annen type effekt enn en turbo.
Mange veier å gå. Men egen motorstyring bør du uansett ha. Så er det jo et spørsmål om hvilken stand motoren din er i, og hvor mye trykk den tåler før den raser :)
 #455477  av OleST
 
ArildM skrev:Du får godkjent effektøkning innenfor 15% eller så av orignal effekt mener jeg?
Og da ingen hindring i at du har en motorstyring som har et map for vei og et annet på bane. Er mange som har gjort akkurat det før :)
Ecu med "hotswap" funksjon så det bare er og vippe over en bryter for og bytte map. (Kan jo da ha en 3sgt med litt power og så ha ett "vei map" og ett "bane map" der vei mappet struper noe helt for jævlig)


Nå gjenstår det bare og jobbe meg ihjel for og få råd til alt sammen da :P (har akkurat nok til det jeg har planlagt av chassis mods (polyforinger, gule koni dempere, supersport 40mm senkefjærer, ultra racing chassis stivere og disk brake kit.))
 #455487  av OleST
 
ArildM skrev:Har holdt på i mange år slik med min første MR2 :)
Utrolig digg å se at prosjektbilen tar form :wink:
Gleder meg til og begynne :)
 #455488  av Makk
 
Utrolig at kvinnfolk gidder holde med oss med sånne prosjekter :p

Bruke hele året for og kjøre maks 1 måned totalt per år, og alt av ekstra penger en har går i coilovers, bremser, lakk og tuning hahahahaha

Men men, dem kan klage så mye dem vil, når dem sitter der i sexy klær med guccibrillene og skinner ut av en feit bil så koser dem seg glugg ihjel, dem elsker jo attention. :mrgreen: Det blir omtrent som og ha med bikkja på tur, det lukter litt bedre med brura enn bikkja da.

Om du har gjort et godt valg av brud her i livet riktignok.