TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 6 trinns fwd girkasse til 4age? (nÃ¥ bør vi vel heller kalle dette for "planlegging av bilbygging" )

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #455426  av ArildM
 
Ikke for det, silvertop er en knallmorsom motor med grom lyd :)
Har en Blacktop selv, og har eid en Silvertop :)

Blacktop med trakter, eksos, kammer og motorstyring bør vel ligge på 180ish hk, mot 150hk stock? :)
 #455428  av OleST
 
ArildM skrev:Ikke for det, silvertop er en knallmorsom motor med grom lyd :)
Har en Blacktop selv, og har eid en Silvertop :)

Blacktop med trakter, eksos, kammer og motorstyring bør vel ligge på 180ish hk, mot 150hk stock? :)
Blacktop er det jo noen som har satt inn i e11, blir nok heller en 4age bt eller st i e11'n da 4age motorene er lettere og mindre.
 #455436  av ArildM
 
Her er dynopapirer på en stock ish Blacktop:
http://www.padandwheels.com/mr2/blackto ... /dyno.html
Altså 137whp. En god økning over en 4age med kanskje 125hk på svinghjulet :)
Å skryte fra seg 200whp på en 20v motor er derimot å ta KRAFTIG i :lol:
 #455437  av OleST
 
ArildM skrev:Her er dynopapirer på en stock ish Blacktop:
http://www.padandwheels.com/mr2/blackto ... /dyno.html
Altså 137whp. En god økning over en 4age med kanskje 125hk på svinghjulet :)
Å skryte fra seg 200whp på en 20v motor er derimot å ta KRAFTIG i :lol:
har jo ikke bygd noe enda :P driver jo bare og forsker litt på hva som er mulig. 200whp uten pustehjelp er målet, med eller uten 4age. det kuleste ville jo vært en 10k rpm, høykomp 20v 4age med kelford 194-e kammer, trompeter, haltech ecu, etc.


EDIT:
må lære meg og trykke på linker og lese det som står der :roll: skjønte jo nå at du reffererte til noen andre enn meg. (trodde du mente at jeg skrøt på meg og ha bygget en 20v med 200hp)
 #455439  av OleST
 
Makk skrev:Så er det da det evinnelige spørsmålet, hvor mye penger er du villig til og bruke for 50 hester mer? Og når du er der så blir det dobbelt, trippel, quadruppel pris for de neste 20-30-40 hester på en liten sugemotor.


Vill ide : Motorsykkelmotor på 200 hester :mrgreen: :mrgreen:
Motorsykkel motor var ikke dumt men bt liker vel ikke den ideen...


Hmmmm.... To-rotors wankel hadde vert knall det da.... :cool:
 #455441  av OleST
 
Makk skrev:Jeg har en enda bedre ide, du kan kjøpe min godkjente mr2 turbo :P
Hvis du gir meg en bedre pris enn det jeg gå for corollaen så er mr2'n solgt :P


Ps: fikk corollaen.
 #455450  av ArildM
 
Hvis mye effekt er målet er ikke 20v motoren veien å gå. Det er en utrolig digg motor med veldig fin effektkurve, men noen "herjemotor" er det vel egentlig ikke helt? Og som makk sier, å få ut store effekttall med NA trim er DYRT :wink:
Men om 140-150whp er målet, så bør det gå innenfor ei 50k ++ ramme, ting har en tendens til å bli dyrt uansett hvordan du gjør det :)
 #455456  av OleST
 
ArildM skrev:Hvis mye effekt er målet er ikke 20v motoren veien å gå. Det er en utrolig digg motor med veldig fin effektkurve, men noen "herjemotor" er det vel egentlig ikke helt? Og som makk sier, å få ut store effekttall med NA trim er DYRT :wink:
Men om 140-150whp er målet, så bør det gå innenfor ei 50k ++ ramme, ting har en tendens til å bli dyrt uansett hvordan du gjør det :)
i realiteten er det vel mer sannsynlig at det heller blir en kompressor matet 4age 16v (4agze) også kan det hende jeg "mister" ett større reimhjul og noe annet småsnacks ned i motorrommet etterhvert. 20v er kult men egner seg absolutt ikke til gata. (Fikk beina godt plantet tilbake på jorden i dag etter en større "diskusjon" med meg selv.)