TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 6 trinns fwd girkasse til 4age? (nÃ¥ bør vi vel heller kalle dette for "planlegging av bilbygging" )

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #455490  av OleST
 
Makk skrev:Utrolig at kvinnfolk gidder holde med oss med sånne prosjekter :p

Bruke hele året for og kjøre maks 1 måned totalt per år, og alt av ekstra penger en har går i coilovers, bremser, lakk og tuning hahahahaha

Men men, dem kan klage så mye dem vil, når dem sitter der i sexy klær med guccibrillene og skinner ut av en feit bil så koser dem seg glugg ihjel, dem elsker jo attention. :mrgreen: Det blir omtrent som og ha med bikkja på tur, det lukter litt bedre med brura enn bikkja da.

Om du har gjort et godt valg av brud her i livet riktignok.
:lol: :lol: :lol:
Jeg prøver og unngå ekstra utgifter ved og simpelthen ikke ha kjæreste :P
 #455492  av Makk
 
FÃ¥ seg ei snill dame fra Asia.

Da slipper du dyre, sure å trassige feitefitter fra norge som er gjennomsyra av feminisme og mannehat som prøver og reise med huset ditt og la deg sitte igjen med regninga til slutt.

Nei, jeg er ikke 64 år og hu er 2 år eldre enn meg faktisk :8

Ja, jeg hater "entitled" ppl
 #455496  av ArildM
 
Damer i dag ønsker seg vel en by-lumberjack-hipster med 6pack, halvsminket, og med masse følelser innenfor et "tøft" ytre? :lol:
Altså ei kjærring som aldri har skrudd bil, ikke kan å bygge hus, men som er jævlig flink å gråte og å sutre ? Men det er en diskusjon for kjærlighetstråden :lol:

Jeg foreslo for dama at i stedet for å få unger så kunne vi heller kjøpe oss Supra. Da sa hun bare at "da får ikke låne den" så glisa hu lurt 8) 8) 8)
 #455498  av OleST
 
Etter og ha lest dette så har jeg kommet frem til at en Toyota er den beste dama på jord, svikter aldri, stikker ikke av med lommeboka og spør aldri hvor du har vert om du kommer litt seint hjem.
 #455501  av ArildM
 
Evt gjør som Makk og meg, finn deg ei dame som godtar at bil er hobby og livsstil :wink:

Ser rykter om at en kar fikk 190whp på en stock 4afe da:
http://club4ag.com/forums/viewtopic.php?t=10115
Så jeg stemmer etterhvert ganske mye på turbo/kompressor 4afe 8)

For det er 4afe du har i din?
Hvis det er 4efe i din har du jo evt muligheten å sette inn en 4efte motor også, 1.3l original turbomotor :)
 #455502  av OleST
 
ArildM skrev:Evt gjør som Makk og meg, finn deg ei dame som godtar at bil er hobby og livsstil :wink:

Ser rykter om at en kar fikk 190whp på en stock 4afe da:
http://club4ag.com/forums/viewtopic.php?t=10115
Så jeg stemmer etterhvert ganske mye på turbo/kompressor 4afe 8)

For det er 4afe du har i din?
Hvis det er 4efe i din har du jo evt muligheten å sette inn en 4efte motor også, 1.3l original turbomotor :)
er 4efe men den er jo så lat.... (86hp)
 #455511  av ArildM
 
Hehe, har hatt en slik 4efe Corolla, ikke noen racer.

FÃ¥r du tak i noe slikt:
http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-STARLET- ... Sw-4BXZ9hT

Har du en rimelig "plug and play" swap da :)

http://www.ukstarletowners.com/page/art ... -turbo-r35
Bør gi deg muligheten til å tulle med opp mot 200hk uten noe ekstremt budsjett :)

Var i alle fall en klar plan når jeg hadde min 4efe corolla :)
 #455517  av OleST
 
ArildM skrev:Hehe, har hatt en slik 4efe Corolla, ikke noen racer.

FÃ¥r du tak i noe slikt:
http://www.ebay.com/itm/TOYOTA-STARLET- ... Sw-4BXZ9hT

Har du en rimelig "plug and play" swap da :)

http://www.ukstarletowners.com/page/art ... -turbo-r35
Bør gi deg muligheten til å tulle med opp mot 200hk uten noe ekstremt budsjett :)

Var i alle fall en klar plan når jeg hadde min 4efe corolla :)
mulig og bygge om 4efe motoren til turbo uten mye mas?


Ps: gratulerer med dagen arild!
 #455519  av ArildM
 
Selvfølgelig mulig det også :)
Google og les hva andre har gjort :wink:
Er vel et par prosjekter med 4e turbomotor her inne også?
Mener det var en rød starlet med ganske heftig 4efte motor her inne ei stund :)

Takk takk btw :)
 #455521  av Xlr8
 
Lite tips om event godkjenning.
etter hva jeg har erfart. 4 ting som ofte folk stopper på.
1. Dokumentasjon av motoreffekt i forholdt til bremser og understell.
2. dokumentasjon av karosseristyrke da ville jeg dokumentert til den motoren bilen ble levert med høyest moment.
3.Dokumentasjon på avgass, (her vill du muligens møte problemer med 4age da denne ikke ble solgt i europa)
4. Dokumentasjon på opphav til motor og drivverk (kvittering/plombere før demontering av event delebil)
.
Ellers har jeg hatt e11 med bt motor, kurant bil det:) men ingen raser bil. men helt kurrant som en kjekk bruks bil.
Har og hatt 1mzfe i e10 mye moment men lite turtall, grom lyd, og viktigt og holde i ratte v pådrag:P

Av disse 2 savner jeg aller mest v6'eren, men denne var relativt mye arbeid og få opp og gå.
kontra det og bare bolte i deler.

har du vurdert 2zzge? denne vill du fint kunne dokumentere avgass og denne har nok heller ikke mye nm som gjør ting enklere.
 #455522  av OleST
 
Xlr8 skrev:Lite tips om event godkjenning.
etter hva jeg har erfart. 4 ting som ofte folk stopper på.
1. Dokumentasjon av motoreffekt i forholdt til bremser og understell.
2. dokumentasjon av karosseristyrke da ville jeg dokumentert til den motoren bilen ble levert med høyest moment.
3.Dokumentasjon på avgass, (her vill du muligens møte problemer med 4age da denne ikke ble solgt i europa)
4. Dokumentasjon på opphav til motor og drivverk (kvittering/plombere før demontering av event delebil)
.
Ellers har jeg hatt e11 med bt motor, kurant bil det:) men ingen raser bil. men helt kurrant som en kjekk bruks bil.
Har og hatt 1mzfe i e10 mye moment men lite turtall, grom lyd, og viktigt og holde i ratte v pådrag:P

Av disse 2 savner jeg aller mest v6'eren, men denne var relativt mye arbeid og få opp og gå.
kontra det og bare bolte i deler.

har du vurdert 2zzge? denne vill du fint kunne dokumentere avgass og denne har nok heller ikke mye nm som gjør ting enklere.
har sett litt på 4efte og 3sgte men motorvalg er fortsatt noe jeg grubler på.
 #455530  av David
 
den forrige silvertop'en jeg bygde havna på 190hk, men det var med forholdsvis standard eksos og det var en stor begrensning

motor kom på ca 70k + emne å bygge på
kunde hadde alle eksterne deler til motor fra før, bensinpumper,dyser,sprut, god radiator,etc
så hvis du ikke har noenting ville jeg budsjettert med 40k der

jeg antar den bikker 200hk med ny eksos og enda 10hk til med nytt og bedre grenør og mer turtall da effektregisteret ikke hadde snudd enda på turtallsperre, men det går da ut over holdbarhet.

en blacktop ville gitt ca 10-15hk mer med samme budsjett

3sge beams redtop fra celica vil være en mye billigere løsning for tilsvarende effekt
jeg ville ikke brukt v6 i en liten corolla
men hvis du vil ha det godkjent er nok det letteste en 4agze