TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lexus rx400h erfaringer osv.

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #458547  av tojo
 
Noen her som har erfaring med Lexus RX400h? kjente svakheter osv ?
Vurderer å kjøpe en til "arbeid" og bruksbil,evnt har dere noen andre gode forslag på bil rundt 200000,- ?
 #458549  av ArildM
 
Prius? Drit kjedelig, aldri feil på, bruker nesten ikke drivstoff.
Ellers er vel alt annet av Toyota/Lexus hybrid ganske så skuddsikkert :)
IS300h er heller ikke dum, men må vel straks over 200 for å få tak i en slik en :)
Alt av Toyota diesel er jeg skeptisk på... Er en grunn for at de har kuttet det helt ut med unntak av "traktormotorer" i Hilux og LandCruiser :mrgreen:
 #458550  av CelicaTurbo
 
Jeg har en RX400h, etter at vi først eide en 2010 prius. Både jeg og fruen elsker bilen og kommer til å beholde den lenge. Den er behagelig og romslig, fin lyd og kvikk som et uvær ut av kryss og ganske uanstrengt i alle hastigheter. Men, uresponsiv i gassen så selv om den er rask så er den ikke sportslig. Ganske mye dreiemoment på forhjulene gjør at den spinner lett og det er en del torque steer. Den ligger ganske flatt i sving men er åpenbart en ganske tung bil (2,2 tonn). Jeg har hatt en hengervekt på to tonn bak, og bilen er veldig fin og stødig da. Forbruk er på 0,8 ved både blandet og ved langkjøring. Ikke akkurat lavt men er sammenlignbart med en tilsvarende klasse bil med dieselmotor, bare raskere enn dieselen.

Vi har hatt bilen i 3.5 år og har ikke opplevd ett eneste problem med bilen i de årene, unntatt at skivebremser bak måtte byttes pga rust (hybridforbannelsen).
 #458553  av tojo
 
Takk for infoen, vet du noe ang batteripakken? byttet? evnt mye svekket siden 2008?
 #458554  av CelicaTurbo
 
Jeg kan ikke tenke meg at batteripakken er byttet, eller at det kommer til å være nødvendig å gjøre i bilens levetid. Toyota har hatt prius som hybrid siden slutten av 90-tallet og Lexus siden 2004 og det er ikke kjent at eiere opplever noen reduksjon i pakkens kapasitet, eller at det har vært nødvendig å bytte annet i ekstremt få tilfeller. Batteriene i disse bilene blir ikke brukt slik batteriene i mobiltelefoner etc blir brukt. I slik forbrukerelektronikk som er det viktig å hente så mye kapasitet som nødvendig fra batteriene, mens for biler er varighet hovedmålet. Det er i hovedsak tre ting som korter ned livet til et batteri, nemlig belegg og krystallisering på anode og katode når batteriet står fulladet i lang tid, eller hvis det tappes helt ned, og til slutt varme. Batteriet i disse bilene har kjøling og de er styrt slik at de aldri tappes helt ned, og de lades heller ikke fullt. Selv om måler i bilen viser fullt eller tomt batteri, så er det i realiteten innenfor omtrent 20-80% Så selv de første priusene kjører fremdeles rundt med sine originale batterier.
 #458564  av ArildM
 
Hybrid ftw rett og slett :) Priusen gikk opp til 0,45 på langkjøring her i 10-15 minus, trasig :( :lol:
 #458566  av Makk
 
Lies.

Carina E most bang for buck.

Om det er noen trøst så var jeg i litauen i 5 dager just nu og der kjører "alle" prius og de rike kjører jaggu lexus, lexus overalt! Så det må jo være bra sånn som det blir misbrukt der borte haha.

Bare mafia og fattigfolk i tyske biler + noen sovjetnasjonalister i østblokkbiler :mrgreen:
 #458567  av ArildM
 
Sant nok.
Corolla / Carina / Camry / Rav4 med 3s / 5s / 4a er som regel bunnsolid.
99mod Raven er gått 360'000km nå, kjører som om det var en nybil. 3sfe med autolat :)
Men tviler ikke på at en godt holdt hybrid kan gå samme distanse uten noe trøbbel 8)