TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Info om supra

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #461728  av Makk
 
Hør med Toyota angående vin nummer?

Nå skal jeg ikke antyde noe, men faking av chassinummer på 90 tallet var jo meget populært.

Kansje han har lest feil når den var førstegangsregistrert evt feil i BT sine papirer etc.
 #461730  av celicapower
 
Jeg spurte på supra siden på facebook og fikk litt dokumentasjon tilbake. Å det er en 94 model. Så jeg tenker at enten har det skjedd bevisst eller ubevist når den ble registrert i norge
 #461732  av ArildM
 
Nå står det i annonsen nå at det er en 94modell, så mulig han har endret det, men som du sier 96mod iflg SVV.

Til 750lapper bør man kunne forvente en ganske så strøken bil vil jeg si, men det er jo opp til kjøper.

Som selger ville jeg i alle fall ha tatt kontakt med SVV og fått endret til korrekt opplysninger i vognkortet, men spørs jo om han er redd for å stikke fingrene inn i et vepsebol :lol: Mener Magne her på forumet gjorde det med sin gule MR2? Men mulig jeg blander med noen andre, var ikke noe problem det i alle fall.

No name clutch virker også litt sånn jalla å legge ved opp-ned bilde av, sammen med billige Japan Racing felger (ikke noe vondt om JR, har det selv), så trekker det litt ned på Totalinntrykket. Justerbart turbotrykk og coilovers sier jo at bilen har vært littegrann mekket på, uten at det heller trenger å bety så veldig mye. Coilovers bør være innført i vognkortet til den prisen, eurospec eller ei. 2jz er jo skuddsikker, men ikke idiotsikker? Særlig ikke etter 220k, så ville nesten ha vurdert å be om komp-test, men det igjen er opp til kjøper/selger. Kunne ha tatt seg bryet med å støvsuge bagasjerommet, og det er en stygg flekk under lokket som ligger over bagasjerom.

Pluss for at bilen ellers ser ganske så strøken og uskrudd ut, og som selger selv sier, eurospec turbo/manuell er en sjelden kombinasjon.

Lykke til 8) :wink:
 #461735  av celicapower
 
Ja jeg har snakket med selgeren og han viste lite om hvorfor det var feil og visste ikke at det var feil før jeg fortalte han det. Og det var da han endret annonsen til 94 model. Og skaden som har våre på bilen hadde han fått sette svare av en tidligere eier:

"Ja. Det stemmer. Det skjedde når eieren før meg hadde bilen. Det var han som importerte bilen til Norge. Han er en "eldre" mann, fødd i 1951, som er veldig bilinteressert. No kjører han Nissan GT-R. Han fikk bilen trimmet hos Autoteam AS i Bergen, som da var eid av en felles kamerat av meg og han som da eide bilen. Han måtte trimme bilen fordi han hadde en bror med Porsche, som han ville være sikker på at han kunne kjøre fra. Når bilen skulle hentes ferdig trimmet hos verkstedet så måtte sønnen til han som eide bilen hente den. Og han skulle kjøre forbi noen syklister. Han klarte ikke å kontrollere bilen, og kjørte ut på et jorde, og tok med seg et gjerde. Skaden var ikke veldig stor, men dyr. Høyre side måtte lakkes, og måtte skifte litt deler i fronten. Mener at også noen av trimmingsdelene fra HKS måtte skiftes på nytt."

Synes svare fra han tidligere eieren var noe merkelig, men kanskje meg om det..
 #461741  av ArildM
 
Hvis bilen har vært trimmet mye mer før, på samme motor? Og vært kjørt utpå et jorde, tatt med seg et gjerde? Byttet frontfanger? Lakkert opp hele høyre side?
Da hadde jeg glatt hoppet over denne... :lol:
 #461747  av celicapower
 
Ja jeg hadde nok ikke gidd så mye for denne er jeg redd for. Men nå kjøpte han den i fjor sommer og jeg tror han ga rundt 600K for an. Å han visste ingenting om hvilken skade den hadde hatt eller at det er en 94 model. Så det er visst ikke alle så sjekke opp historikken på bilene før kjøp. Så jeg er redde for at den ender nok oppi i hendene til en annen 20 åring som skal "frese" litt i fra seg. :P