TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tilbake til Avensis

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #461904  av kabaddi
 
Etter å ha eid en Audi A4 en (forferdelig) stund er jeg nå på vei tilbake til Toyota. Mer spesifikt, Avensis.

Når det gjelder T25 har jeg bestemt meg for å se på biler motorene 1ZZ-FE (1,8 bensin fra 2006 og opp) og 1CD-FTV (2,0 diesel) etterå ha lest mye bra om disse motorene.

Anbefalte motorer i T27 har jeg derimot ikke klart å finne noe særlig info om, verken diesel eller bensin.
Jeg har lest om problemer med den elektroniske parkbremsen, Valvematic osv osv.
Finnes det noe konsensus om hvilke motorer i T27 som er de "beste" eller er mindre pålitelige?

Så langt har jeg lest flere negative ting om T27 enn T25, men min bedre halvdel liker bedre utseendet på T27.

Setter virkelig pris på hva dere tenker om dette da jeg har fått hodepine av A4en.
 #461905  av ArildM
 
Muttern har en T27 diesel, usikker på hvilken utgave faktisk, vært veldig fornøyd med den i alle fall. En kollega på jobb har også en T27 diesel som har vært skuddsikker. Muttern sin har runda vel 200'000km uten noe nevneverdig tull med motoren. Kun en injektor som tullet og ble byttet parvis.

Ellers er diesel greit til langkjøring IMHO, ville gått for bensin til småkjøring/bykjøring :) Foretrekker helt klart bensinbiler selv, ofte litt enklere konstruert med mindre feilkilder :wink:

Ingenting er feilfritt, men du er vel i det lange løp ganske mye bedre utav det sånn økonomisk sett om du kjøper Toyota :mrgreen: