TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Ettermontere cruise control?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #462072  av Almar
 
Har en 2009 rav4 uten cruise control, hva må til for å få dette? Er det nok å skifte ratt og evt spiralen?
 #462074  av ArildM
 
Morsomt du skulle spørre.

Har undersøkt dette på vår egen i denne tråden:
viewtopic.php?f=61&t=45487

Kort svar er: Ja!
Alt du trenger er strengt tatt bare hendelen for cruise controll.
Eneste kravet er at du må ha en bil med eksisterende knapper på ratt (feks volumkontroll).
Da holder det med kun selve hendelen:
Bilde

Om du ønsker kan du også oppgradere til facelift rattet om du ikke allerede har dette.
Mener hendelen er lik på alt av Toyota, men kan være greit å sjekke med forhandler først.

Kan sikkert finne selve delenummer om du vil :)
 #462077  av Almar
 
Hadde mistanke om det ja :) Slik var det med Opel også, bare å skifte viskerhendelen så var alt på plass. Men nå skal det sies at jeg ikke har noen knapper på rattet, så holder det da med ratt, airbag og slepering/spiral? ligger kabler klart i rattstamme på disse "uten" utstyr?
 #462570  av ArildM
 
Tidenes tregeste svar siden jeg ikke fikk med meg svaret. Men begge sleperingene passer om hverandre, så så lenge du får tak i den rette så skal det være plug and play :)