TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Tilgjengelighet frÃ¥ mobil

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #463409  av Amund
 
I dag taper mange forum mot sosiale media, og det er vel kanskje liten tvil om at storhetstiden for forum er forbi.
Det er synd, då eg blei kjent med ein del av mine beste bil-venner gjennom dette forumet.

I dag foregår mesteparten av surfing og internettbruk frå mobil, eg kan ikkje huske sist eg drog fram laptopen for å surfe eller lese forum. De forumene eg leser eller besøker jevnlig er de som har god tilgjengelighet og brukergrensesnitt frå mobil. Eg trur at mange er litt som meg, i vert fall de i min bil-omgangskrets som eg har spurt.

Siden 2013 har eg brukt ein app levert av https://www.tapatalk.com/, som gjer forumene lettere og bedre å bruke frå mobil. No kjenner eg ikkje til alt som skjer i bakgrunnen for å gjere forumer tilgjengelig via denne appen, men rekner med at reklame er ein bakside. Men samtidig kan det være nøkkelen for å nå ut til andre enn "den harde kjerne".
 #463420  av ArildM
 
Skal sjekke litt ang tapatalk, mener også at både phpbb versjonen og det nåværende temaet bør oppgraderes.
Men med tanke på aktivitet er det vel liten tvil om at Facebook har drept utallige forum, selv om Facebook i seg selv er en elendig plattform å organisere informasjon på.

Skal ta en liten sjekk en dag jeg har tid :)
 #463422  av OleST
 
Største minuset med tapatalk i mine øyne er at man blir mast ganske intenst på om å bytte til appen hvis man bruker nettleser på mobil, det er jo overkommelig også er det vel mest sannsynlig sånn at gjengangerne bruker tapatalk appen.
 #463423  av Amund
 
Det eg har lagt merke til også, er at tapatalk er brysom når ein ikkje har brukerprofil på de forskjellige forumene.
Men eg har brukere på alle forumene eg er gjenganger på uansett :roll:
 #463534  av ArildM
 
Har sjekket litt og ser at PhpBB versjonen forumet kjører er fra 2014.

Temaet vi kjører er også meget utdatert, finner ikke vår versjon i changelog engang :lol: Kom oppdatering nå nylig og jeg har litt tid akkurat nå om dagen så da kommer forumet forhåpentligvis til å bli oppdatert og greit.

Nytt tema har integrerte smileys, liker knapper og litt annen ny funksjonalitet :)
Forhåpentligvis vil 6 år med oppdateringer i en smell også gjøre at forumet skalerer som det skal på nettbrett/telefon.

Skal si fra så snart jeg har fått de tilgangene jeg trenger og forumet er oppdatert :wink:
 #465210  av Phinex
 
Jeg storkoser meg med forum som dette, dessverre er jeg ikke så aktiv selv... men det er kanskje fordi jeg føler ikke at jeg har så mye å bidra med i forhold til det mekaniske/elektriske :) Fungerer helt greit for min del via mobil, er innom her av og til. Bruker nesten ikke PC lenger, bortsett fra på jobb.

Ser at tscn er nede, og det er veldig synd, stort forum med mye, mye data og bilder.

Er også medlem av bla.a st162.net, og det var vel nede en stund. MYE flott innhold og bilder der. Er oppe og går igjen nå ser det ut til.

Er veldig fornøyd bruker av Ts-ogn :)
 #465211  av ArildM
 
Takk for innspill. Har per dags dato ikke korrekt tilgang for å få utført oppdateringene jeg nevnte ovenfor. Admins skulle sjekke opp, men ser ut til at også de har glemt dette. Som du sier funker sidene helt ok på telefon/nettbrett, men hadde neppe gjort noe å få oppdatert til nyeste versjon.

Ellers takk for skryt, Facebook kom, ødela og la mange mange forum døde. Nå ser det ut som at Facebook er i ferd med å avta så man kan jo håpe at brukerne en gang vender tilbake til TS-ogn? :)