TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvordan handle bil i utlandet?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #463535  av ArildM
 
Har kikket litt på en Lexus SC400 som jeg tidligere har linket til på stilige annonser tråden.
Bilen er avregistrert i Sveits og prisen i seg selv er forsåvidt fornuftig (70000miles og kun en eier av bilen, alt fulgt opp på Lexus verksted). Ser rett og slett strøken ut på alle mulige vis, og bone stock attpåtil. Hadde det vært vanlige tilstander hadde vi bare hoppet på fly og kjørt den hjem, men hva gjør man slik som ting er nå?

Ser for meg at bilfrakter blir fryktelig dyrt.

Alternativ to såvidt jeg ser det er å bare avvente til ting åpner, men gudene vet nårtid det blir? :?
 #463539  av OleST
 
Testing før avreise fra norge, karantene ved ankomst i sveits, testing før avreise fra sveits, testing ved ankomst i norge også 10 dagers innreisekarantene så tror jeg muligens du kunne reist ned å henta bil?

Eller så er det vel ikke lenge til det blir vaksinepass og mulighet for friere reise i europa om man er fullvaksinert.
 #463540  av ArildM
 
Tnx for svar, nja, er vel noe slikt. Tar ca 3 uker ekstra da å hente en bil :lol: + Kostnader for karantenehotell etc.
Tror rett og slett vi venter, om bilen blir solgt så finnes det flere, om Europa åpner så får vi holde det som en mulighet ila sommeren :) Evt er det mulig å ta en fra USA også, om det skulle dukke opp noen gode muligheter. Ser de jobber med fri reise innen EU for de som er vaksinerte, så vi får se hva som skjer videre. Tipper ting åpner opp i løpet av sommeren med litt forbehold :) Bilfrakt med firma tror jeg vi hopper greit over, samtidig som det er idiotisk å bare føre over 11000 euro til en villt fremmed for en bil man aldri har sett :lol:

Vi får se, finnes heldigvis mye biler i verden :D