TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #458568  av ArildM
 
Fy fasan, 17minusgrader på mårran og barfrost for ørtende dag på rad :roll:

Bra vi har det litt "trasig" om vintern, sånn at vi kan glede oss til våren:
Bilde
 #458569  av Teamany
 
Her var da "bare" -4 når eg kjørte kidsa i barnehagen sånn kl 8(ish). Gjekk rett heimatt, fyrte i peisen og her ligg no eg på sofaen med laptop`n på fanget....Begynner no på 6 dagen med hjemmekontor sia nokke lyn tok modemet på jobben (Telenor er steike raske må eg sei).

Tast 1 om du er ny kunde (Da får du hjelp med en gang)
Tast 2 om du er eksisterende kunde (Ventetid 34 min på Bedrift, deretter 20 min til sia dei fann ut at modemet vårt på jobben er PRiVAT)...
 #458570  av ArildM
 
Sånn det er å bo "på svenskegrensa" oppi skogen... :lol:
Men dammit, det er jo normalt sett litt snø i alle fall når det blir slikt vær! :shock:
Skal snøfresern bare stå å ruste i år også??? Tror den ble starta én gang i fjor jeg.

Privatmodem på jobb? Noen som har spart penger eller? :lol:
 #458571  av Teamany
 
hehe, når eg kjøpte forrige huset(2009) så kunne eg få med ein snøfreser på kjøpet. Gamlingen hadde kjøpt den for 18500 Kr. Eg da at den kunne ha bare ta med seg for her på vestlandet blir da ikkje snø...Trur kanskje da va 2010!! Var så mykje snø at fatter`n måtte komma ned med traktor og brøyteskjær for å finna igjen kåno sin bil...Me visste sånn ca kor den stod, men satan kor mykje snø da va!!
Er vel egentlig eit modem til nokken leiligheter i samme bygg som me har lager i. Og i selskapet vårt så skal da sparast på ALT!! Me får ikkje skikkelig internett eingong... Så me ringte til elektrikeren og ba han strekke en 25 meter lang leding fra leilighetene og inn til lageret vårt..
Ganske morsomt av og til nårdu skriver inn www.google.com og siden som kommer opp er www. google.pl
 #458574  av Teamany
 
Fann idag ut kor gammalt mutter'n og fatter'n sitt hus e... Bygd tidligt på 1800 tallet.. Sånn sett ganske i vater, men skjønne fatter'n sin frustrasjon når han blir bedt om å gjera nokke forandringer i huset :)
 #458589  av Teamany
 
Må bare få ut litt frustasjon her!!

17 Nov bestilte eg 3 brett med pepsi max frå tyskland, dei ble sendt med DHL til Norge og Bring registrerte sendingen 23 Nov. 24 Nov ble sendingen fortollet ifølge trackingen....Og siden er det ikkje registret nokke nytt angående den saken....Bring sier at det er bare å glemme den forsendelsen, og snakke med de som sendte den. Så gjorde no det da, og de beklaga på det sterkeste? + at de sendte en ny pakke til meg. Problemet er at den står registrert i Tyskland hos DHL,og har ikkje rørt på seg siden 4 Desember..........!!!! Bring forklarte meg at p.g.a black friday, så gikk det fort 1-2 ekstra uker med forsendelser.....

2 Desember kjøpte eg eit batteri hos en langt oppi "gokk"...oppi nord Norge (sorry folkens...) 5 Desember er den registrert Oslo (posten). og der står den......... Eg sitter igjen med startboks og bil i Bergen, og Batteriet mitt sitter i Oslo å fryser!

2 Desember kjøpte eg en julepressang på nettet til konemor, også den ble sendt fra Østlandsområdet. Sporingen stopper i Oslo 3 Desember, etter det er det ingen tegn til den. Varer til over 2000 Kr!!!

Har Posten/Bring så sinnsjuke problemer med engang 1 desember slår inn?? Skjønner at når datoen viser 17-18 Desember så er det eit risikoprosjekt å begynne med julepakkeshopping på nett, men de kan jo ikkje ha problemer med utsendinger 1 1/2 mnd før jul vel??
 #458597  av ArildM
 
Heldivis vært smooth sailing her i alle fall. Bestilte gave til dama fra England 10desember, kom i slutten av forrige uke.
Så det er sånn som jeg har erfart det bare lotto, noe dukker opp tidsnok, andre ting dukker aldri opp.

Men hvorfor bestille Pepsi fra Tyskalnd? Er det så billig der nede?
Kanskje litt heldig vi som bor 20 min unna Sverige da :oops:
 #458601  av Teamany
 
Tja, kom over eit "tilbud", 300 Kr inkl frakt for 72 bokser, som blir 4,1 Kr boksen. Veit ikkje om det er dyrt for dere som grenser til Sverige, men for oss som grenser til England så er det billigt..eller...Om eg aldri får dritten, så blir det vel kanskje dyrt allikevell:)
Den andre forsendelsen står fast på samme plass som den første, altså fortollet i Oslo, så dør Bring sporingen.

Gava til kona kom igår og batteriet til startboksen (til nitro) kom på Fredag...Så det er jo noe som smetter igjennom hullet Oslo....
 #458603  av ArildM
 
Tror det er Postnord som sliter mest. Ser det på jobb i alle fall.
Masse hvitevarer som er defekte, ovner og slikt kos, teknikerene går bare å venter på deler for å få reparert før jul, men det dukker da fankern aldri opp noe som helst.
 #458621  av Teamany
 
Ser no ut som DHL sliter litt i Hamburg også:) hehe...
De pakka mine 3 brett med brus oppi en pappkartong med "this side up".
Alle merkelapper er på bunn om pilene står rett vei. Når eg åpner kartongen (med pilene rett vei) ligger alle brettene opp/ned :)
Til og med Bring sjåføren leverte pakka til Menybutikken opp/ned (ifølge pilene), han konsentrerte seg bare om merkelappene han stakkaren :)

En annen ting eg kom på no, for 10-12 år siden så hadde jo vi sinnsjukt med penger i oljebusiness`n og da var det en glup type som bestilte inn 1000 stk av slike "sprekker om de rister/får slag" merkelapper med en liten beholder i. Dette var altså for å sjekke at ikkje våre forsendelser ble kastet rundt under transport.
Problemet var at disse sprak når bilen kjørte over første fartshump som var rett utafor bygningen vår :) Meir sensitivt shit har eg aldri vore borti... :)
 #458624  av OleST
 
Da har jeg kjøpt meg en AE86 panda hatch!
imgrc0068675697.jpg
imgrc0068675697.jpg (16.86 kiB) Vist 4597 ganger
Riktignok i 1/24 skala da :P
 #458629  av ArildM
 
Gratulerer med din første AE86 :mrgreen:
Morsomt å bygge disse settene :)
 #458630  av ArildM
 
God jul til alle TS-ognere :D
Håper vi kan få til noen treff i neste sesong :D

 #458632  av OleST
 
Ja, byggesett er mye morro.

God jul!
 #458715  av OleST
 
Godt nytt år til alle her inne!
  • 1
  • 1057
  • 1058
  • 1059
  • 1060
  • 1061
  • 1138