TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #459177  av lasse
 
celicat23 skrev:hehe nei, du VET hvilke hjul som skal sitte på bilen!! :D
Selvsagt, noe annet ville vært for dumt 8)
 #459179  av celicat23
 
Får fortsette tradisjonen med å dele info om biler jeg ikke skal ha da :lol:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=106639227
Pen bil, noen merker i lakken (ser ut som en amatør detailer har varmkjørt en poleringsmaskin på noen kanter, men det er bare vill gjetting fra min side) og så pen ut under (frontfanger skrapet opp under var vel det eneste å bemerke). Brabus eksos som ikke er ført inn i vognkort, senket på ukjent måte (mest sannsynlig med sånne stag som lurer sensorene til å tro bilen er høyere enn den er), skal ha hatt alle service men til tross for at de skal ha 600.000kr for bilen så har de ikke brydd seg med å skrive ut en kopi av servicehefte (mercedes har ett idiotisk system med elektronisk servicehefte :roll:) og bilen må rett på EU kontroll.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118449904
Skulle ha sett på denne nå i helga, for jeg antok bare at bilen ikke var brukt på vinteren med så lav km.stand, men tok feil der... Etter selv å ha eid bil som ikke har vært brukt på vinteren, og så måtte kjøre den 1 vinter selv - og sett hvor mye rust det blir etter bare 1 vinter i møkka landet her - så mista jeg helt lysta. Virker ellers som en ryddig bil.

Letingen fortsetter..
 #459180  av celicat23
 
Kan vi alle bli enige om å ikke ødelegge de supra'ene som er igjen?

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=108891918

Blir fint når bilen begynner å ruste på 64 forskjellige steder, rundt alle popnaglene. Og så mye finere den hadde vært uten stylinga, bare senka på noen (andre) pene felger. Men, seff, nå er jeg gammel gubbe så det her er kanskje "hot AF" og "on fleek". OLE!! OOOOOLE! Du er ung enda, er det der hva som får teens'a våte nå om dagen?
 #459181  av lasse
 
celicat23 skrev:Hvem er det som har treff nå forresten?
Er ett eller annet britisk TV team ellerno som skal lage reportasje om entusiaster og kjøring på bane, NSK ble invitert til å være med :D
 #459187  av ArildM
 
Vet ikke helt om jeg likte interiøret i de Mæsjene, men ellers så vel ingen av de sånn direkte ille ut fra bildene.

Stakkars stakkars Supra :( :( :(
Ødelegge en sånn bil på en sånn måte! Skulle ha skammet seg.
 #459188  av celicat23
 
Selve skinnet og layout'en syns jeg er pen i de, men mercedes har blitt plastic fantastic innvendig. Det er nada forskjell på kvaliteten i plasten i avensis'en og mercedes'ene, og det er litt trist. Og kan se ut som jeg kommer til å ta en tur å se på den sølvfarga alikevel.. Han som eier den mener den er strøken, så kan ikke skade å ta en titt. Er snart mai (som er min deadline for å finne noe) og finn stinker når det kommer til utvalg så jeg får ta en titt på alle alternativ.
 #459189  av ArildM
 
Det er skinn som er i dashen og dørene? Eller bare plastikk som ser ut som skinn?
Utover det så den jo utrolig fet ut den sølvfarga saken. Om noe ville jeg kanskje ha fått en understellsbehandling av no Lanolin/Fluid film. Har fungert utrolig bra på gamle Toyotaene mine, overflatebrunt har bare forsvunnet og holdt seg pent gjennom et par sesonger med salt.
 #459196  av celicat23
 
Må ærlig si at jeg har ikke tenkt over det når jeg har sitti' i bilene :lol: For meg så skal det som vanlig være kosebil for sommerdager så understellsbehandling trenger jeg ikke tenke på :wink:
 #459198  av ArildM
 
Sant nok, bare tenker om det er begynnende brunt, uten noen store angrep, trenger det ikke være umulig å behandle og friskmelde. Særlig om du bare skal ha den i noen år :)
 #459199  av celicat23
 
Ah, I see. Får se. Er det noe rust som jeg føler jeg må gjøre noe med så blir det nok heller til at jeg ikke kjøper bilen. En halv million er møøøøøe penger for min del, så betaler ikke det for en bil som jeg må begynne å fikse rust på :wink:
 #459200  av ArildM
 
Definitivt enig der! Enn om du kjøper noe til 200k ish og senker kravene? :) Tapet får du vel uansett :)
HÃ¥per du finner en bra bil jeg! :D
 #459201  av OleST
 
Den supraen var stygg, ville aldri hatt noe lignende selv. Er egentlig ikke så veldig glad i MK4, men om det måtte vært mk4 så synes jeg bilen ser best ut med litt senk og trd vinge.

om en bil skal breddes så liker jeg heller at det gjøres som på sw20 trd 2000gt der bodykittet er metall og sveises fast til karroseriet. Glassfiber forskjermer og støtfangere er jo forsåvidt greit da men fastnaglede eller påklistrede breddere er fæle greier.
 #459202  av celicat23
 
Takk Ole. Noen ganger så lurer jeg på om jeg har blitt HELT gammel gubbe, og da blir jeg glad når dere kids'a har samme mening som meg - så føler jeg meg ikke SÅ gammel :lol: Hvordan går det med skolen forresten?

Bil... sølvfarga SL'en, denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=118449904

Bærer preg av å ha kun blitt vasket med høytrykk nå og da. En del asfalt flekker i lakken og rustflekker etter piggdekk bruk (ingen krise, trenger bare en skikkelig lakkrens). Synlige riper på ca 1cm bredde/5-10cm lengde på ene hjørne av bakfanger som så ut til å være dyp nok til at det må lakkeres. Lite utstyr, mangler bl.a. airscarf og ABC (som ikke akkurat er noe negativt). Men det som fikk meg til å si nei takk var at begge bakskjermer har begynt å ruste nederst/i forkant mot døra/sideskjørt. Ene var såpass at lakken hadde begynt å boble opp. Ellers en hyggelig selger som var villig til å diskutere pris, så hvis noen gidder å ta seg av litt små fix og lakkering så kan du muligens sitte igjen med en grei SL350. Jeg kom aldri så langt til at jeg testet alt utstyret/kjørte bilen, da rusta var en dealbreaker for min del.

Søket fortsetter...
  • 1
  • 1063
  • 1064
  • 1065
  • 1066
  • 1067
  • 1138