TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #462205  av ArildM
 
:lol:

Sykelister er heelt ok, så lenge de holder seg unna hovedfartsårer :wink:
Gjerne ut i terrenget med de.
Norge er fankern meg stort det, om ikke folk på liv å død skal trimme langs motorveier og europaveier :lol:
 #462451  av celicat23
 
THE BOYS sesong 2 er startet. Sesong 1 var (noe av) det beste jeg har sett av serier. Har du ikke sett så har du gått glipp av noe.

Sesong 1


Sesong 2
 #462453  av ArildM
 
Har ikke sett den :)
Hørt litt om serien, så spørs om jeg må vurdere å se den.

Har lagt alt av superhelt greier fra marvel osv for hat. Sovna når jeg skulle se en av filmene om Thor tror jeg det var?

Eneste jeg likte av Superhelt filmer var Deadpool, så om denne er i noenlunde samme liga (?) kan det være noe å sjekke ut :mrgreen: :mrgreen:
 #462457  av celicat23
 
Absolutt deadpool og ikke marvel det her.. Humor og blod på høyt nivå. Du burde virkelig gi serien en sjanse. Den er ikke som noe annet du har sett.
 #462463  av ArildM
 
Da skal jeg *se om jeg finner ut hvilken streaming tjeneste jeg må ha* , så gir jeg den en sjanse :lol:

Ble en liten oppgradering av Hifi / Stue anlegget :)
Har kjørt en Onkyo A5VL i snart 10 år nå, i kombinasjon med Dynavoice Challenger M-65. Ingen store klager, men ble bare litt lei. Fikk lyst å prøve noen bokhøyttalere, så da ble følgende oppsett:
- Klipsch RP-160M
- Klipsch R-120SW
- Yamaha A-S501
Kunne vel ha klart meg uten subben til musikk, men er så sjeldent jeg kjøper meg stereo at jeg måtte bare ha matchende sub også :mrgreen:
 #462470  av ArildM
 
Ja, håper jeg blir fornøyd med oppsettet :)
Blir ganske likt dette:


Sånn pluss minus 10k er vel innafor å bruke en gang hvert 10. år?
Men for "audiofile" er det vel ikke mer enn man bruker på en høyttalerkabel i gull :lol: :mrgreen:
 #462479  av ArildM
 
Har vært greit såvidt jeg vet :)
Kan høre med Kristian om det fortsatt ikke fungerer optimalt :)
 #462604  av Makk
 
Faen til ett drittland vi bor i bilmessig, er ikke rart gamle biler får evig liv her på berget hahaha.

557k for bestemor sin bil med flere ponnier enn hu trenger? Hahaha
 #462616  av Makk
 
Er det slik når man får bruksforbud på en bil at man trenger faktisk ikke om å levere inn skiltene, for en kan bare snike seg bort på EU og få den opphevet når bilen blir godkjent?

Det står slik at en må betale et gebyr ved avskiltning, jeg tolker det slik at dette gjelder KUN om du har blitt avskiltet av snutjævelen eller satans vegvesen? Ikke om du leverer skiltene selv? Jeg har da selvsagt ikke giddet å reist på EU med min nye enda fordi det er en del jeg har tenkt å fikse på i vinter, men skiltene er fortsatt på.

Koster 1000 kroner året m/årsavgift å ha bilen, så avskilting for å spare penger det er ikke noe argument ihvertfall.

Bilen er forsikret slik jeg ikke får den dagboten, regner med dagbot IKKE finnes ved bare bruksforbud pga EU utgått?

Noen guruer? Har alltid hatt godkjente biler hele livet haha.
 #462619  av ArildM
 
Har en kamerat som kjørte med en bil som ikke var eu ok på jobb i flere mnd. Gikk helt fint det.
Kjørte den bare på EU kontroll noen mnd senere og fikk den gjennom en normal kontroll.
Verkstedet hadde i alle fall ikke noen innvendinger.

Har gjort det samme selv ish, altså hatt en bil som kontrollfristen er utgått på, kjørt den på EU og fått den godkjent på normalt vis. Om du må på evt etterkontroll skal heller ikke ha noe å si. Typisk problematikk for sommerbiler som skal på eu om vinteren. Det løses jo nå ved at man viser den om sommeren, så er den godkjent i 2 år fra datoen/mnd den ble ok på.

Eneste "faren" er jo å bli stoppet, hvor du trolig blir avskiltet pga manglende EU kontroll?
Dagbøter er jo som du sier kun hvis bilen er uforsikret, og forsikring kan du ha uavhengig om bilen er EU ok eller ikke. Dette går vel på føreransvaret, altså kjører du en bil som åpenbart er vilt uforsvarlig får du ikken en dritt hos forsikringa allikevel. Mens de gledelig tar i mot penger for å forsikre hva som helst så lenge du har et regnr :mrgreen:

Rett vei å gå er vel å leie prøveskilter for å få den på EU kontroll, tror jeg? Sånn om du skal gjøre det 100% korrekt etter boka. Utsettelse av EU kontroll er de blitt veldig veldig strenge på. Fikk det da min bil var på oppussing i Latvia. Et par år senere blånektet de med den andre bilen.

Du får vel ikke gebyr ved avskilting, er vel heller et påskiltingsgebyr, altså du må betale for å få bilen "registrert" igjen om du blir avskiltet. Er det grove mangler kan du vel bli pålagt å dra på full teknisk.

Mitt mantra her er om du først skal bryte lover, så aldri bryt mer enn én samtidig :lol:
Har du en skamsenka ikke eu ok bil trenger du ikke passere kontrollørene i 150 samtidig som du er drita, etc etc :lol:
 #462682  av ArildM
 
:lol: Nytt bruksområde til løftebukken :lol:

Nesten like fin posisjon som når man ligger med beina opp langs seteryggen og hodet under dashbordet for å fikse div jallamekk under der :lol:

Må si jeg likte MightyCarmods sin måte å mekke på, bare å ta av bagasjeromsluka så har du fint rom å sitte i når du skal mekke. Mister dog bordet for å ha verktøy på :lol:
  • 1
  • 1091
  • 1092
  • 1093
  • 1094
  • 1095
  • 1138