TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464653  av Makk
 
Å hei hvor det går, hompetitten, hompetatten.

Alle skal med på den offentlige dildoen i baken.

Er i Finland å laster opp billig børst med bil å campingvogn nå, svinge en tur innom sverige hjemover å laste videre der.

Har 5 plastdunker med 100l kapasitet, det vi fyller i sverige av drivstoff holder hele norge, 20kr litern :D

Det er like galt her også, dem får samme bullshiten servert om rasjonering å slikt.

Men en ser nesten ingen Tesla eller annen elbil her, dem er hinsides dyre.

En model 3 koster like mye i finland som en model S i Norge, og S er over millionen å vel så det her.
 #464654  av ArildM
 
Om det går til skogen, så skal det jaggu være med stil :D :mrgreen:
Lønner seg finfint å kjøre til sverige for vår del å fylle bensin, bare 20 min unna oss.
Kos deg på harrytur :D
 #464662  av ArildM
 
De følger i alle fall ekstremt nøye med på situasjonen! :wink:

Nesjda, det er jo vanskelig å gjøre mirakler når inflasjonen er på vei opp i hele verden.
Jevner seg sikkert ut over tid :) Nytter ikke med flere krisepakker og å strø penger fra oljefondet på alle problemene, i så fall stiger vel renta enda mer sier de som har peiling på det.
IDK, vi er i alle fall vant med å leve nøkternt, og skal klare oss i noen år til :D
 #464684  av ArildM
 
https://www.nrk.no/vestland/ny-test-sla ... 1.16050940

Bombe at touchskjermer er livsfarlige i trafikken :lol: :roll:
Gi alle 5-600hk biler, og utstyr de med touchskjerm og så mye hjelpefunksjoner at de tror de ikke trenger å følge med på veien når man kjører på norske kjerreveier :shock:

Helt logisk at det er lov å utstyre bilene med slike skjermer, men at du kan bli bøtelagt for å skifte sang på spotify om du står i fast i kø helt i ro :?:
 #464685  av Makk
 
Skei Grande må jo få lete etter Pokemon bak rattet vet du :D

Mye å be om for spinkle føtter å lete etter dem i åkeren når man bærer rundt på såpass med tonnasje :mrgreen:
 #464689  av OleST
 
Livet smiler om dagen ass, fikk kvitta meg med corollaen for 10 lapper (trodde jeg) men kjøper hadde ikke penger så det ble ikke noe av... også sprengte jeg konvertern i volvoen rett etter å ha brukt en del penger og flere dager i garasjen på ventilhus og flushing så den er nå garasjepynt i påvente av at automatverksted nr2 skal bli ferdige med sommerferien så jeg får prisoverslag på forsterka kasse... var jo så glup der jeg satt med lappisen full av tuningfiler og nytt ventilhus på plass i girkassa... :oops:

Greit at den simple corollaen uten noe dall fortsatt står her selv om den snart må på eu...
 #464690  av ArildM
 
Tegn fra oven, selg Volvoen, Behold Corollaen :D Gamle premium ish biler er dyre å holde i drift, Volvo er vel absolutt intet unntak såvidt jeg har hørt?

Corollaen er umulig å trimme uten at du overgår verdien på den, og dermed perfekt for et enkelt bilhold.
Så kan du når du vil og har råa, kjøpe et annet prosjekt som er akkurat det, et prosjekt du kan modifisere som du vil :wink:
 #464692  av OleST
 
Nei altså, Volvo fra etter 1998 med automatkasse er trøbbel.... lærte jo etter girkassehavariet at D5'en til Volvo allerede fra fabrikk er litt væl kraftig for den stakkars TF80 Aisin kassa som sitter i de :oops:

Men, corollaen er særdeles dårlig egna som bruksbil, setene i den er faktisk blandt Talibans værste torturredskaper...
 #464693  av magnesmurf
 
OleST skrev:Nei altså, Volvo fra etter 1998 med automatkasse er trøbbel.... lærte jo etter girkassehavariet at D5'en til Volvo allerede fra fabrikk er litt væl kraftig for den stakkars TF80 Aisin kassa som sitter i de :oops:

Men, corollaen er særdeles dårlig egna som bruksbil, setene i den er faktisk blandt Talibans værste torturredskaper...
Jeg kjørte tur/retur Oslo-Mo i Rana med en gammel corolla for mange år siden :wink: (ja jeg solgte den og kjøpte camry etter det) :lol:
 #464696  av OleST
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=222209861 noe sånt hadde vært ypperlig Volvoerstattning, med riktig merke i grillen til og med ;)

Men, siden MR2 med V6 er bra kombo, så må vel MR2 med V12 være dobbelt så bra kombo? Spanderer en softis på førstemann som klemmer 1GZ-FE i en MR2 :lol:
 #464700  av magnesmurf
 
Tror du skal jobbe litt for å få plass til en v12..
Men det finnes folk som har klart v8. Og hvis du donerer en god sum så ryktes det at lexus sin v10 fra lfa ikke tar mer plass enn en v8... Så nå trenger jeg bare en sugar daddy som har en slik motor :lol:
 #464701  av ArildM
 
Toyota har vist gått over til bolter i stedet for muttre på den nye el-bil greia si.
Derfor de ikke får boltene til å sitte:

https://www.bzforums.com/threads/toyota ... l-off.227/

Anyways. er jo mange som har forsøkt å få til V8 i MR2, både audi og LS motorer.
Felles for alle prosjektene er vel at de har måttet modifisere bilen såpass mye at den knapt er gjenkjennelig (noen er forlenget i chassis osv). Så spørsmålet er jo da om det fortsatt er en MR2 etter en såpass stor endring av bilens "grunnstruktur".

SÃ¥ til slutt hadde du endt opp med noe slikt?

Med en V12 som absolutt ikke er lagt for ytelse

Så den softisen er kanskje tidenes dårligste belønning for å ende opp med noe totalt ubrukelig :lol:

Om du absolutt skal klemme en slik v12 motor inn i noe så bør det være noe med FR layout fra starten av.
Ala en gammel landcruiser?
https://youtu.be/3_Q4RJAYiw4?t=305

:mrgreen:
  • 1
  • 1115
  • 1116
  • 1117
  • 1118
  • 1119
  • 1138