TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464738  av OleST
 
Da var 1stk svensk utgiftspost levert til automatkassehviskeren
 #464739  av ArildM
 
Blir spennende :D 8)
 #464740  av OleST
 
Fikk faktisk epost i går om fredagens fremgang, kassa er ute av bilen og gjøres klar for varmkjøring i benk + flushing og testing.

Fyren var skikkelig gira når jeg leverte bilen, fikk se alle delene som skulle monteres og forklaringer på hvorfor de var bedre enn originale + håndtegna skjemaer over hvor det skulle sveises forsterkninger og hva som skulle maskineres i ventilhuset. :D
 #464742  av ArildM
 
Høres ut som du har truffet på rett mann til denne jobben :D 8)
 #464744  av ArildM
 
https://youtu.be/04aC16jXJng?t=624
120desibel med kunstig "futuristisk" v8 lyd :lol:
Fordi de ikke bryr seg og alle biler trenger en "loud pedal".
Djeses, gi det til Amerikanske bilprodusenter å ta harry inn til det neste årtusen, med stil! :lol: :lol: :lol:
 #464745  av OleST
 
Hva faen? Tar glatt jettsons lyd over det der :lol:
 #464746  av ArildM
 
Om noe noen gang har vært "cringe"/kleint så er det den presentasjonen der :lol:

Jeg respekterer at en forbrenningsmotor lager lyd, ikke bare respekterer men digger det i mange tilfeller.
Men at du dermed MÃ… ha med kunstig lyd i en bil som egentlig ikke lager lyd? Hvorfor???
Hadde fake lyd i IS300h (riktignok inn i kupeen, og absolutt ikke 120db+), men den ble aldri brukt, teiteste gimmick ever.

Neste generasjon elektrisk Harley Davidson må sikkert ha noe av det samme, sånn at alle gamlisene som skal kjøre det kan bromme å bråke litt for å få oppmersomhet, på godt gammeldags vis :lol:
 #464747  av Makk
 
Om du trodde elektriske biler er for idioter så må du ta en god titt på elektriske motorsykler :lol:

Kjøreglede = null rofl.

Og dem klarer aldri ta rotta på en skikkelig motorsykkel, batteriene er for tunge :D
 #464750  av ArildM
 
Idiotene som heier på en fake Dodge Charger Hellcat Blaster RT Demon STR som pumper ut 120db med fake motorlyd med sin "loud pedal" overgår det aller meste imho :D

Men heck, sier ikke at det ikke finnes flere tullinger i verden :lol:
 #464755  av ArildM
 

Har trua på denne "episoden" eller hva det nå enn er :D
 #464756  av OleST
 
Volvo oppdatering: henter bilen 12:00 på mandag, fikk ny converter da girkasseverkstedet ville bruke min gamle som skrekkeksempel på hvor ille den kan se ut og fortsatt fungere :oops:

Også var klutsjen til 2 gir veldig svidd. Ellers var ting ganske OK inni der, nye ventilhuset som jeg satte inn var i orden men det er forskjell på TCM til gen 1 og gen 2 så TCM måtte byttes.
 #464758  av OleST
 
Nu javlar, 12,7mm subsonisk jaktrifle :cool:
20220828_153246.jpg
20220828_153246.jpg (5.69 MiB) Vist 1264 ganger
 #464760  av ArildM
 
For oss som har null peiling.
Hva er forskjellen? Subsonic , supersonic?
Hvorfor har du lyddemper? For å ikke skremme annet vilt? Eller i tilfelle du skyter feil og må skyte på nytt?
 #464761  av OleST
 
Subsonisk vil si st kula i har underlydsfart så man slipper overlydssmell etter at den har forlatt løpet, lyddemperen tar seg av smellen man ville fått fra gassene som dannes når kruttet forbrennes i løpet (disse får overlydsfart etter at de forlater løpet) også har man her ei stor tung kule men lav fart sånn at man trygt kan jakte uten hørselvern og fortsatt ha godt med anslagsenergi for å sikre human avlivning av viltet.

Tl;Dr: lyddemper og subsonisk kule fordi jeg vil beholde hørselen også bråker det mindre for omgivelsene.
  • 1
  • 1118
  • 1119
  • 1120
  • 1121
  • 1122
  • 1138