TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #457485  av ArildM
 
Bytta plugger på Priusen, er no platinum greier så de går sikkert fint 150k, men men. Uansett må man bruke et par timer på å demontere halve bilen, inkl vindusviskermekanismen for å komme til COP. Etter det fant jeg ut at Yota nå bruker no jalla 12mm ubersmå pluggnøkler også nå, så da måtte jeg handle meg ny pluggnøkkel. Lokale mekonomen hadde bare vanlig teng-tools lang kopp, men når jeg kom hjem var den selvfølgelig for tykk, så jeg måtte slipe den ned for å få den neddi plugghullene.

Minna meg om den gangen jeg bytta plugger på KE30en min og det tok 5 minutter..... IKKE! :lol:

Dagen etterpå regna det selvfølgelig, og hvem hadde glemt å koble i kontakten til viskermotoren? ME :D
Lærer så lenge man lever...
 #457488  av CelicaTurbo
 
Vær glad motorstyringen ikke gikk i nødmodus fordi vindusviskermotor ikke var tilkoblet da, og du måtte ha fått forhandler til å nullstille da :D Det er ren fantasi fra min side så klart, at en slik feil skulle ha oppstått. Men jeg hadde ikke vært overrasket om det hadde vært sant. Jeg byttet bremseskiver på Lexusen i fjor, og byttet da også klosser og måtte presse inn stempler på kalipperne. Jeg fant diverse advarsler på Internett mot å presse kalipperne for langt inn, for det var noe autojusteringsgreier som da ville gi feilkode. Iogmed at det er en hybrid så blir jo ikke bremsene direkte påvirket av pedalen, det er jo en mekanisme der som øker bremsekraften når regenerativ lading må stoppe av en grunn, slik som de siste meterne før et kryss. Jeg antar det er den mekanismen som kunne mislike om for mye bremsevæske ble presset tilbake. Egentlig skulle man bruke et diagnoseverktøy ved bytte av klosser, men det har jo ikke menigmann :p
 #457489  av OleST
 
Ny bil er triste greier, kan jo ikke vedlikeholde den sjøl....
 #457490  av ArildM
 
Takk for tipset ang bremseskivene, skal prøve å komme på det den dagen det kommer.
Ble faktisk overrasket over at ikke viskerne ikke var koblet til noe diagnosesystem, de var bare døde :D
Men men, det er jo mulig å skru bil selv, gjerne i kombo med en OBD2 kodelser slik at man kan lese av hva som er feil.
Så på mange måter er det jo potensielt lettere å kjøre diagnose på en bil i dag. Problemet er bare at ting gjøres unødvendig kompliserte føles det ut som enkelte gang :?
 #457501  av lasse
 
Jeg spotta den desidert råeste AMG´n her forleden dag, snakk om drømmebil!!!
Vedlegg
IMG_6149.JPG
IMG_6149.JPG (1.44 MiB) Vist 3652 ganger
 #457510  av ArildM
 
Finnes kombinasjonen OMG? :lol:
 #457541  av OleST
 
noen som vet hvor castrol racer rollaen som var her på forumet ble av?

tenker på denne: viewtopic.php?f=112&t=41159&hilit=castrol+corolla

er utrolig mye kult her inne om en blar litt tilbake.
 #457542  av ArildM
 
Får høre med Erlend da siden han nevner han som medsammensvorne ellerno :)
Stilig bil med potensiale :)
 #457543  av ArildM
 
Ok, hvem her har søkt om MR2 custom skilter? :shock: 8)
MR2MK1 og MR2MK2 var ledig tidligere i dag i alle fall, men 18lapper for skilter? Hmm. Mer bruk for 2 søylers lift :oops:
 #457544  av OleST
 
Er ikke de skiltene kun "dine" i 10Ã¥r da?

Men jeg ville heller ha valgt "SM0KEY" og "BAND1T" om jeg var deg.
 #457546  av ArildM
 
Stemmer det. 900 kr året om du skal regne slik på det :)
Vet mange sto i kø for å få sine skilt.
Morsomt å se så mange særinger grine og sutre over hvor dyre staten er og hvordan vi bilister blir melket for avgifter. Det er frivillig og gøy, likedan som at enkelte av oss bruker 20-30 lapper på ett sett med felger, skjønner jeg at mange bruker penger på custom skilter :)
Blir bare ikke noe jeg slenger meg på nå siden det er en good del andre ting som skal gå til garasjen :D
 #457547  av OleST
 
Ja, jeg ser poenget med custom skilter og det er jo greit og se at Norge åpner opp for litt frihet når det kommer til bil :)

Så er jo spørsmålet da, hvor går grensen for hva som kan stå på skiltet og ikke? En kompis fleipet med at han skulle ha skiltet "BJ20KR" men jeg tviler på at teksten er godkjent :P
 #457557  av ArildM
 
Hvis du er entusiast kjøper du noe annet enn BJ20KR, hvem f gidder å bruke 9000 på et teit skilt med en "pun" i? :lol:
Jaja, det finnes vel mange nok av de også.

Litt morsom info her:
https://www.reddit.com/r/LifeProTips/co ... t/dizdf28/
Og linker til noen sanger som kanskje er verdt å høre på?
 #457558  av OleST
 
Ja, skiltet er nok ikke verdt det :P

Forresten, når vi er inne på stereoanlegg, er virkelig imponert over anlegget jeg fikk for ikke så lenge siden, det består av: to AR8s høyttalere og en Bose acoustimass 5 bass/forsterker.

Med dette anlegget (som ikke har kostet meg noen verdens ting) kan jeg glatt spille til lyspærene i huset takker for seg :shock:

Er god lyd til og spille div. Bilspill der altså...
  • 1
  • 1043
  • 1044
  • 1045
  • 1046
  • 1047
  • 1140