TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #457594  av OleST
 
Mente at du ikke får både garasje, kul Toyota og verktøy.

Men selve garasjen skulle ikke være noe problem til den summen.
 #457595  av Makk
 
For 300k? Du får jo rene monsteret av en garasje for det.

Støper du grunnmuren selv så får du jo et beist av en ferdiggarasje ferdig oppsatt for 150-200k
 #457596  av OleST
 
Men du gjør forhåpentligvis heller det enn og bruke sammen summen på hodetelefoner og en forsterker? :P
 #457597  av lasse
 
Garasje koster fort mer enn man tror, jeg røyk på ca 350.000,-
Og jeg sparte MYE på byttejobber og fiksing og triksing via gamlejobben.
Selve garasjen kosta vel 180.000,- ferdig satt opp på grunnmur, men grunnarbeide (var fjell der garasjen står nå), såle, port, elektrisk, isolasjon, OSB+gipsplater+++ koster for litt det også...
Men jeg hadde ikke nølt med å bygge en til :D (Trenger en til, to av bilene mine står ute :roll: )
 #457598  av OleST
 
Eller så er dobbel teltgarasje også en mulighet, 8000kr ;)
 #457599  av ArildM
 
Jeg har vel pruta på det som går an, men ser fort at tusenlappene flyr ut ruta.
Grunnarbeid , støping , betong, mur, material, isolasjon, osb, undergulv i overetasjen, takstoler, takplater, takrenner, listen går videre og videre :) Selv med ren egeninnsats kommer du ikke langt for 2-300 lapper.
Men jeg har valgt å kjøpe kvalitetsvindu, tak, osv. Bedre å kjøpe skikkelige ting når man gjør det enn å gå for budsjettprodukter som råtner opp eller går i stykker etter noen få år :)
 #457600  av lasse
 
ArildM skrev:Jeg har vel pruta på det som går an, men ser fort at tusenlappene flyr ut ruta.
Grunnarbeid , støping , betong, mur, material, isolasjon, osb, undergulv i overetasjen, takstoler, takplater, takrenner, listen går videre og videre :) Selv med ren egeninnsats kommer du ikke langt for 2-300 lapper.
Men jeg har valgt å kjøpe kvalitetsvindu, tak, osv. Bedre å kjøpe skikkelige ting når man gjør det enn å gå for budsjettprodukter som råtner opp eller går i stykker etter noen få år :)
Er så sant som det er sagt, bedre å gå for noe skikkelig med en gang, ihvertfall om man har tenkt å ha på varme på vinterstid, sparer fort inn skikkelig isolasjon, isolert port og vinduer da...
 #457602  av ArildM
 
Jepp. 15cm glava i vegger og tak, ble noen lapper det også, selv med god rabatt :)
Smådrit som plast på veggene, maling for OSB platene ++++ mye smått som blir dyrt tilslutt.
Fikk også PVC vinduer av beste klasse, både oppe og nede, og i dør. Så det ble jo en fin 15000, men de oppfyller strengeste krav for hus, så da bør de vare livet ut i garasje :)
 #457603  av OleST
 
Gaaaaah.... Klarer nesten ikke og vente på svar på søknaden om skoleplass...

Ps: trenger muligens hybel i nærheten av Støren VGs, skrik ut om noen vet om noe!


Ps: ps: så nettopp starten av the a-team filmen, i bakgrunnen ligger det en ribbet sw20 på ei hylle :(
 #457784  av OleST
 
4.7 i snitt holdt ikke for og komme inn på førstevalget gitt.... tredjeplass på venteliste. (er åtte stykker i den klassen og da skal det vel mye til for at tre stykker bytter linje)

men på den positive siden så blir det nok corolla bygging i løpet av det året jeg går bilmekk :) (får mest sansynelig tatt lappen innen jeg fyller 19 også siden jeg blir boende hjemme i ett år eller to til)
 #457790  av ArildM
 
Er ikke alltid ting blir som man tror :) Men ofte kan det bli like skøy uansett :)
 #457792  av OleST
 
ja, største problemet med og gå bilmekk er at jeg ikke vil jobbe med bil, vil kun ha det som hobby :/

men ellers så er det jo andre muligheter etter og ha gått bilmekk også da.
 #457793  av ArildM
 
Jeg valgte å jobbe med data, som egentlig var hobbyen min. Så kom bil seilende opp som hobby rundt 18-20, og plutselig 10-15 år senere har jeg nå funnet ut at snekring er digg. Ting forandrer seg :)
 #457795  av celicat23
 
Når jeg ser hvor mye folk som enten skrur bil eller lakkerer tjener på det etter arbeidstid så skulle jeg ønske jeg lærte meg en av delene selv.
 #457796  av ArildM
 
Det finnes mange måter å gjøre seg ekstrainntekt på :) Bor du i en storby ser jeg for meg PC fiksing er en fin ting å gjøre? Rydd litt virus og sett opp no wifi hos gamle folk er alltid gøy? :)

Evt fotografering hehe? Eller det har du vel prøvd :?
Detailing av bil? Meh, kanskje for mange der også.
  • 1
  • 1045
  • 1046
  • 1047
  • 1048
  • 1049
  • 1139