TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #457572  av OleST
 
Grill-unboxing eller flasketømming???
 #457576  av OleST
 
Sitter og funderer på litt galskap her da, har fundert på om det ville være mulig og bygge en "4age V8" av to 4age motorer som deler sump og innsug. (En motor må da ha custom kam oppsett slik att innsug og eksos bytter plass på motoren) det jeg sliter med og finne ut av er om det er mulig og få motorene til og drive en ting sammen når de står så tett? (En veiv pr 4 sylindre)

Eller eventuelt bygge om blokkene slik at de skrus sammen for og bruke veiva fra 1uz eller 2uz og noen custom råder (må da finne på noe lurt med lager til veiva) slik at en da ender med en veiv istedenfor to.

Som sagt: dette er kun drømming og det kommer fra en kjeft med noe manglende kunnskap.
 #457577  av Makk
 
Kjøp en v8'er istedet :mrgreen:

Kostnaden med og få det der spleiset og 100 prosent in line pluss ALT må lages custom er astronomiske :p
 #457578  av OleST
 
Joda men få andre her i verden kan åpne panseret på en bil og vise frem en 4age V8 ;)

Om noe slikt skulle blitt lagd så måtte jeg har kjøpt materialer og lagd 99,99% av delene selv ved hjelp av Cnc frese og dreieutstyr + tegninger (det hadde ikke vert superdyrt men allikevel ikke snakk om lommerusk)

Så det er mulig om en har god tid. Om en har ekstremt god tid så kunne en også lagd 4age v16 med custom veiv og litt annet "småtteri" :cool:

Men som du sier, mye enklere og bare bruke noe som allerede eksisterer.
 #457579  av ArildM
 
Har jo han som kobla sammen 2 2JZ motorer for å lage en V12 motor, så det er definitivt mulig.
Men krever ekstremt mye kunnskap og tid, for noe som kanskje ikke blir bra en gang.

1uz er billig og dønn solid V8. Men ville kanskje heller ha sett på 2GR konvertering, og S54 kasse? Noe i den duren bør gi rikelig med effekt i en liten Rolla :)
 #457580  av OleST
 
Ja, må nok tilbringe MYE tid med hue i bøkene for og få til ett slikt prosjekt...

Har jo ikke noe og putte noe motor i enda :P

(E11 hatchbacken er rett rundt hjørnet nå (noen mnd igjen til jeg blir 18 og da er den min) men det er jo ikke mye lovlig morro en kan gjøre med den...)

Var vel ikke han her du tenkte på? https://www.engineswapdepot.com/?p=3134
 #457581  av ArildM
 
SÃ¥ kjent ut det der ja :)
Fy fader det har skjedd mye siden sist gang jeg så prosjektet! Var stort sett bare motoren sånn halvferdig sist gang jeg sjekket.
HÃ¥per jeg en dag kan ha like mye kunnskaper som han der!
Så på akkurat det punktet synes jeg det er lov å drømme :wink:
 #457582  av OleST
 
Ja, ikke noe feil og drømme om en lærer litt av det.

Var på skroten i dag og plukket litt deler til volvoen til far, fikk da øye på en is200 som var knekt på midten :shock: hvordan knekker man en bil på den måten...? (Is'n var knekt på mellomstolpen)
 #457583  av celicat23
 
Aaaaaaaah. SONY MDR-Z7. ENDELIG en hodetelefon hvor du får rafinert lyd OG bass. Det er alltid high end pling-plong kjønnsløst eller MASSE bass og ikke så nøye med mellomtone/diskant. Z7 leverer begge deler. Fuck så nice!!!
 #457584  av OleST
 
HVA? :idea:
hodetelefoner med ordentlig lyd???? trodde det bare var ræl med altfor mye bass fra en eller annen kjent rapper som du kunne få kjøpt om du skulle ha hodetelefoner nå for tiden...
 #457585  av OleST
 
gruble... gruble... gruble.

nå er jo E11`n ("frosken") faktisk blitt min bil og jeg lurer litt på og investere i recaro sr3 stoler, kw v1 coilovers og ae111 trd tårnstag men er litt usikker på det... må ha ny framskjerm (det blir vel heller wrc lookalike bodykit og litt lakkering da en bekjent har skaffet seg lakkboks)
 #457586  av celicat23
 
OleST skrev:HVA? :idea:
hodetelefoner med ordentlig lyd???? trodde det bare var ræl med altfor mye bass fra en eller annen kjent rapper som du kunne få kjøpt om du skulle ha hodetelefoner nå for tiden...
Det har vel aldri vært bedre utvalg i hodetelefoner enn det er nå :wink: Men skal du ha "det beste" så koster det:

https://oslohificenter.no/hodetelefoner ... eiser-he-1

High end tull er så latterlig overprisa :lol: :lol: :lol:
 #457590  av OleST
 
:shock: til den summen kan du jo få fylt en grei garasje med både verktøy og grom Toyota....


Grei garasje får du neppe for den summen.
 #457592  av ArildM
 
Si ikke det. For 300lapper har du råbygget og en del innvendig klart for min del.
Så kommer jo strøm og annet inventar i tillegg da, så som lift og verktøy.
Men for 500lapper skulle jeg ha klart å bygge en meget oppgeående garasje :)
  • 1
  • 1044
  • 1045
  • 1046
  • 1047
  • 1048
  • 1139