TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #457798  av OleST
 
jeg har ikke prøvd meg på no fotografering (har noe gammelt fotoutstyr jeg arvet fra farfar da, er fra sent 1970 og noe av det som er der er NOS i uåpnet eske) data går greit an og drive med det. men vil heller drive med noe maskinering/finmekanikk (motorbygger ville jo gitt noen gode muligheter for og drive bilhobby ved siden av arbeidet da)

nei vet du hva? trur jaggu motorbygger blir andrevalget etter børsemaker når neste skoleår skal søkes.
 #457799  av celicat23
 
ArildM skrev:Evt fotografering hehe? Eller det har du vel prøvd :?
Alle vil ha bilder av bilen sin, helt til de får beskjed at de må gjøre en bitte liten innsats selv (møt opp litt mer enn 50m fra hvor de bor og kanskje ikke akkurat midt på dagen når det er folk over alt i veien) og vil noen kjøpe ett bilde du har tatt så tror mange at 100-200kr er jo sånn passe "for alle kan ta ett bilde" :roll:
 #457800  av OleST
 
foto er absolutt ikke tingen jeg bør drive med. :lol:
 #457801  av lasse
 
celicat23 skrev:
ArildM skrev:Evt fotografering hehe? Eller det har du vel prøvd :?
Alle vil ha bilder av bilen sin, helt til de får beskjed at de må gjøre en bitte liten innsats selv (møt opp litt mer enn 50m fra hvor de bor og kanskje ikke akkurat midt på dagen når det er folk over alt i veien) og vil noen kjøpe ett bilde du har tatt så tror mange at 100-200kr er jo sånn passe "for alle kan ta ett bilde" :roll:
Sånn er det stort sett med salg av bildeler også (som jeg har som en bi-inntekt fra tid til annen, kjøper vrakbiler og selger i deler) da skal folk helst ha dyre deler gratis, ha det levert på døra (som gjerne er helt i andre enden av landet) og aller, aller helst ha en BJ på kjøpet.
Misforstå meg rett, det er helt ok at folk prøver å prute, jeg gjør det som regel selv, men hvis en ting ligger til salgs for 2000,- så bør man ha såpass selvinnsikt at man ikke byr 400,- ink frakt...
 #457803  av celicat23
 
Du burde prøve å selge noe dyrt hifi utstyr Lasse, der er det mye inngrodde gamle tullinger som går på nav for de kan ikke jobbe men å drive få finn 24t i døgnet og farte rundt å selge og kjøpe kan de - som gir deg skambud på alt. Tror den mest latterlige henvendelsen jeg fikk startet "Jeg er vant med å få 75% avslag så jeg vil gi deg...." Han fikk beskjed om å dra til helvete.

Jaja... Dagens Marius er frustert og vil ha noe resultat:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99751651
Står møkkete ute, driti ned av fulger, umulig å si noe om tilstand på lakken. Kunne ikke få opp handskerommet med papirene på bilen så gud vet om det er servicer osv, og mangla en list på innsiden av passasjer døra som hendig viste at det er rust på bakskjermen, nederst i forkant. Nei takk.

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=99371483
Fronten (inkl. panser) må lakkeres om for det ser ut som bilen har kjørt i 10 timer bak en bil som har spredd småstein. Gadd ikke titte noe mer enn det da prisen for bilen + lakkering hadde vært mer enn hva den er verdt. Og jeg vil ikke ha noe med ABC understell, men... faen.... jeg vil ha noe!!!!!! (men ikke denne...)

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=98092775
Jeg skal ha cab, men måtte se på denne... FYYYYYYY faen så fin. Eneste negative er litt riper i bakruta og øverst på venstre side av bakruta, akkurat i hjørnet, så har det kommet noen rustbobler som må tas... Men fyyyy så lekker ellers. Måtte bare gå ut av butikken da hodet begynte med "skal ikke bare ha noe som ikke er cab igjen da?" :lol: Merker at jeg fortsatt sitter her å tenker "sjekk forsikring... bare sjekk for morroskyld hva det koster, kom igjen" :lol:
 #457806  av ArildM
 
Motorbygger er vel ikke dumt. Er nok en generasjon til før den kunnskapen ikke er nødvendig :)

Pruter ofte selv jeg. Og blir prutet mye med når jeg selger gamle pcer som jeg har fikset :)
Problemet er bare at det noen ganger er noen som slår til på skambud, og derfor noe "alle" gjør :)
SÃ¥ er det jo en del som ikke har noe som helst skamvett da...


NÃ¥ blirre E500 Marius :D
Hakket gamlere enn den AMG saken du hadde sist gang?
5år til den er veteran også :D
 #457807  av OleST
 
motorsporten trenger jo motorer også da, og i den tid der gjennomsnittet kjører elbil vil det nok fortsatt være bruk for motorer til motorsport.
 #457808  av celicat23
 
ArildM skrev:NÃ¥ blirre E500 Marius :D
Hakket gamlere enn den AMG saken du hadde sist gang?
5år til den er veteran også :D
Tvilsomt :) Fin bil, men... nei. Nei, nei, nei. Eneste jeg "har igjen" å eie er en cab av noe slag så må holde meg unna sånne fristelser :D Hadde vært heeelt sjef å eie da, for det er en av disse bilene jeg alltid har siklet etter :oops:
 #457809  av OleST
 
sw20 med t-tak da? bare finne vinkelsliperen så blir det fort sw20 cab :wink:

eller mk3 mr2 da......

forresten celicat23, har du noe toyota og kjøre med?
 #457810  av celicat23
 
Planen var noe med litt mer motor enn en mr2, men hadde vel måtte tenkt meg litt om hvis det skulle dukket opp en pen mk2 i god stand. MK3 er bare ikke en pen bil så det er uaktuelt (samt jeg er for høy til at jeg sitter komfortabelt i den)

Har en 03 avensis 2.0 executive som bruksbil, som har begynt å ruste over alt :roll: Gleder meg til å få den driten igjennom EU i år.
 #457811  av OleST
 
mk3 er ikke pent nei... du kunne jo kikka på den lyseblåe 2.0gti sw20`n på finn da sikkert MYE prutingsmonn der med tanke på at den har ligget ute leeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeenge. (ser jo strøken ut også men skinnet kan bedra)

og 3sgte`n kan du jo enkelt få godt med futt i. (noe jeg har drømt litt smått om er 3sgte med kompressor i corollaen for og få jevnere powerband)
 #457812  av celicat23
 
Den lyseblå er bare jug og fanteri :) Det var en unggutt i bergen (?) som hadde den registrert på morra si som den sjappa kjøpte den av. Den er ikke så strøken og pent behandla som de skal ha det til. Og akkurat den fargen på mk2 syns jeg er ganske kjip.

*edit* og så er jeg ikke ute etter noe prosjekt, så det må være noe som er mer eller mindre "ferdig" ;)
 #457813  av OleST
 
daså.

nei da var det ikke enkelt og finne sommerbil.

jepp, den har gått i bergen, jæger er toyotaforhandler der.
 #457814  av lasse
 
E500... SIKLE SIKLE!!!!!!!

Lurer på om kona hadde merket det om jeg hadde byttet ut den Merca jeg har??
  • 1
  • 1046
  • 1047
  • 1048
  • 1049
  • 1050
  • 1139