TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #456099  av celicat23
 
Skjønner deg godt. Men børsemaker, er det noen fremtid i det? Kan liksom aldri huske å ha sett en annonse for noen som søker etter det.
 #456101  av OleST
 
Tja... Lærer nå og lodde så ett apparat eller to blir det vel :P


Neida.
 #456105  av Makk
 
Her bor jo en type i nærheten her som smir store skotske slagsverd, kansje du skulle dannet partnerskap med han hehehhe
 #456175  av OleST
 
celicat23 skrev:Skjønner deg godt. Men børsemaker, er det noen fremtid i det? Kan liksom aldri huske å ha sett en annonse for noen som søker etter det.
er åpne stillinger, er bare langt mellom de.... åpne eget verksted er jo også en mulighet, han som jobber på verkstedet der jeg er utplassert startet eget verksted men ble etterhvert ansatt hos en butikk, dette startet med at butikken "druknet" i arbeid og måtte sette bort en del av det til han.

uansett så kan jo børsemaker utdannelsen brukes til mye mer enn bare våpen :)
 #456235  av OleST
 
ante ikke at man fortsatt kunne kjøpe komplett 4age fra toda.... :D
http://www.todaracingusa.com/catalog/pc ... tegory=187

hadde bare lommeboka vert enig.... (hadde jo også vert greit med noe og putte den i, ae88 for eksempel :) )

EDIT: man kan ikke det.... "TODA race engines are not available for sale to the general public. These engines are only available in Japan to professional teams competiting in FIA sanctioned racing series."
 #456238  av ArildM
 
Tror hasselgren selger motorer om du er intr :)
250ish hk fra en lett trimma 4AGE :)
 #456239  av OleST
 
ArildM skrev:Tror hasselgren selger motorer om du er intr :)
250ish hk fra en lett trimma 4AGE :)
-snip-
interessen er der men penga er ikke det.... (Vg1 elev uten jobb med ca.30000kr på sparekontoen, helt klart ikke budsjett for noe bil ennå :lol: )


Er du klar over hva den 4agen koster o.0
22000 USD (ca 184000 NOK)
 #456241  av ArildM
 
Hehe, fullstendig klar over det :)
 #456253  av OleST
 
NÃ¥ er det bare og krysse fingrene....

Søkte på lærling plass som låsesmed, kommer jeg ikke inn på børsemaker linja så blir det forhåpentligvis låsesmed da. (Tjener jo penger som lærling så da blir det vel forhåpentlighvis en USDM AE88 hatchback som første bil :cool: )
 #456263  av Rolla75
 
OleST skrev:NÃ¥ er det bare og krysse fingrene....

Søkte på lærling plass som låsesmed, kommer jeg ikke inn på børsemaker linja så blir det forhåpentligvis låsesmed da. (Tjener jo penger som lærling så da blir det vel forhåpentlighvis en USDM AE88 hatchback som første bil :cool: )
SÃ¥nn til info, er ingenting som heter AE88 :)
Er ae86 og ae85, er rammenummera vi kaller toytane etter, og det har det alltid vert, vis du ser på en amerikansk ae86 så står der ae86 i rammenummeret akuratt som på de japanske og europeiske...
Meeeen i usa har de noe som heter VIN i tilleg til rammenummer. Vehicle identification number, Der står det ae88 på gts'n og ae86 på sr5'n... Dette har ingenting med hva bilen kalles, da det er rammerummert det gåes etter...

Ellers høres planen god ut, men alltids kjekt handle her i europa, mye billigere å frakte hjem og du får faktisk reist å sett på bilen :)
 #456268  av OleST
 
Rolla75 skrev:
OleST skrev:NÃ¥ er det bare og krysse fingrene....

Søkte på lærling plass som låsesmed, kommer jeg ikke inn på børsemaker linja så blir det forhåpentligvis låsesmed da. (Tjener jo penger som lærling så da blir det vel forhåpentlighvis en USDM AE88 hatchback som første bil :cool: )
SÃ¥nn til info, er ingenting som heter AE88 :)
Er ae86 og ae85, er rammenummera vi kaller toytane etter, og det har det alltid vert, vis du ser på en amerikansk ae86 så står der ae86 i rammenummeret akuratt som på de japanske og europeiske...
Meeeen i usa har de noe som heter VIN i tilleg til rammenummer. Vehicle identification number, Der står det ae88 på gts'n og ae86 på sr5'n... Dette har ingenting med hva bilen kalles, da det er rammerummert det gåes etter...

Ellers høres planen god ut, men alltids kjekt handle her i europa, mye billigere å frakte hjem og du får faktisk reist å sett på bilen :)
søker etter bil over alt egentlig, ikke bare usa men jeg vil ha en ae86 som kan registreres og brukes på veien i norge.

Blir vel mer riktig og si at jeg leter etter rhd AE86. :)
 #456510  av Makk
 
Noen andre som er blitt offer for et evig mas fra 14 forskjellige kredittkortselskaper i form av brev, mail og oppringinger?

Kukskallene har tydeligvis fått med seg at jeg har amex platinum med 1 mill i grense (som jeg bruker med intelligens og respekt) og prøver det dem klarer for og pushe på meg 500.000 til 25 prosent rente (R u serious??)

Hvor mange idioter kan der finnes som låner til slik rente??
  • 1
  • 1035
  • 1036
  • 1037
  • 1038
  • 1039
  • 1139