TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #461576  av Myklebust
 
OleST skrev:Ser lovende ut!
JA, særs enig!
ArildM skrev:Har vært spent siden jeg postet teaser bildet.
Less is more tankegangen har funket som pokker for feks MX5 så definitivt en god gammel oppskrift som har fungert hver gang det har blitt tatt seriøst tidligere :mrgreen:

3cyl turbo med 250hk og 250nm? Damn!
Skikkelig 4wd? Damn!
Forrige gang Toyota dulla med 4x4 biler på denne måten ble det skikkelig suksess, og må si denne ser veeldig lovende ut :twisted:
Krysser fingrene for et drivverk som tåler litt trim :wink:

Og ja, endelig en "in house" sportsbil fra Toyota! Liker :mrgreen:
Trur eg må ha meg ny vinterbil! :mrgreen: Er 3-sylindrer i Aygoen til modern og det er jo litt kjekk lyd i den :lol:
 #461578  av ArildM
 
Spent på hvordan den havner mtp avgifter, om prisen blir rett kan det bli en meget bra bil :wink: Faren er vel at den legger seg i 600'000+++ skiktet og blir en sær liten bil få eller ingen vil kjøpe.

Greit mange fra 18-30 har lyst på den, men de som faktisk har 600k å bruke på bil velger vel noe mer rendyrket sportsbil? Blir et litt snevert marked å treffe med en liten vilter og garantert konge vinterbil :wink: Men samtidig vanskelig å overtale kone å kjøpe inn som familiebil med barnestol bak :lol:
 #461597  av ArildM
 
Regner med alle har fått med seg Top Gear spesialen som kom for ikke så lenge siden :)
Synes det nye teamet funker bra jeg.

Men om noen vil ha mer av Captain Slow så har han en ny serie på Prime:
James May: Our Man In Japan :wink:
 #461599  av ArildM
 

Plug In Rav4 virker ganske bra må jeg si :)
1500kg hengervekt, 60mils rekkevidde på batteri, 300hk, og 0-100 på 5.8 sekunder?
Bør bli en bestselger i Norge :D

Henger jo godt med en MR2 turbo tilogmed :lol:
Men heck vi har vel ikke 3sgte biler lengre for å skryte av 0-100 tia :lol:
 #461601  av celicat23
 
Angående yaris gazoo..
https://www.dinside.no/motor/hysterisk-morsom/71949358

Ut i fra prisene på "de andre" (audi S1 300.000kr, fiesta st 379.000kr, golf r 568.000kr) så burde vel toyota holde seg under /rundt 400.000kr? Virker som det blir en morsom bil, og blir gøy å se den "usensurert".

Nye top gear har jeg ikke sett, må gå last....finne det på tv og se på. Tror ikke jeg har fått med meg hvem som er programledere nå engang (bortsett fra Chris Harris)
 #461603  av ArildM
 
Hakke peiling på hvem de to andre er men verdt å las.. se via de rette kanalene :lol: :mrgreen:

400lapper hadde nok vært en fin pris, er nok heller redd den kommer opp mot 500, men hvem vet :)
 #461608  av celicat23
 
Det er vel noe av det kvalmeste jeg har lest på lenge.. Er så utrolig gjennomsiktig at dette handler KUN om penger, og flå folk enda mer via bilen :roll:

Og jeg klarte ikke top gear.. Jeg trodde det skulle være noen nye programledere.. De som er med nå (bortsett fra Chris Harris) er forferdelige.

Mer yaris:
https://jalopnik.com/the-268-hp-2020-to ... 1840924138
Enig med de om at den gjør seg rød.

Ikke akkurat sprek vogn på noen måte, men nye corolla'en kan også bli litt bøs med rette modifikasjonene:
https://www.customwheeloffset.com/wheel ... r-sr01-rsr
 #461613  av Makk
 
Rasshøla i bilbransjen kan ta seg en god bolle.

Også dette med AP å sosialistene som vil ha veiprising og gps i alle biler.

Den Sovjet dingsen kommer aldri i hus her.

Tilogmed autopassen er aldri i bilen ved kjøring der jeg ikke trenger den, å telefonen ligger hjemme helst når jeg skal ut å kjøre litt "freely" for dette med bil å slikt har blitt bare verre og verre, snart blir det umulig om dem skal få igjennom de to tinga der, total overvåkning og ikke få lov å fikse bilen sjøl? Men tvinges til et verksted som tar 1400 i timen? Dream ON!!

Dem unnskylder seg med at alt utstyret koster så mye, sannheten er at det sitter 15 feitinger på bakrommet i hvert bilverksted og håver inn, fullstendig uproduktive på et kontor med fine titler.....

Bilentusiaster er generelt mye mer kompetente enn noen bilverkstedsansatt. Man blir super-apatisk av å gjøre det samme på biler hele dagene så til slutt kan det tilogmed hende resultatet blir dårligere enn en med 23 tommeltotter bare fordi dem gir seg faen å går på dårlig autopilot i skruinga.

Personlig har jeg vel snart bygd min egen bil, 2 ganger med alt jeg har gjort. Vil si den er mye tryggere enn de fleste automobiler....
 #461614  av ArildM
 
+1 på den.
SÃ¥ utrolig enig!
Er glad for at IS300h ikke er ihjælmekka av mekanikere, alt som er OEM er faktisk godt skrudd sammen med rett moment etc. Måtte ha en 3 meter lang latmannsarm for å få av muttrene etter at en kjent verkstedkjede la om dekk for meg, og var nylig borti en nettopp eu godkjent bil hvor bremsene foran ikke hadde noe belegg og hang på så de kokte. Ringte verkstedet og de sa at man hadde null grunnlag for å klage på en utført eu-kontroll, da bilene kun var godkjente i øyeblikket det ble trykket ok og rapportert inn til staten.

Blir vel snart tvang med årlig kontroll og ulovlig å mekke selv... Sånn for tryggheten sin skyld. Likedan som at man blir overvåket på nettet og over alt i verden, sånn i tilfelle det skulle oppdages en terrorist, da er det viktig at vi overvåker alle vettu!

Nei bilhobbyen står farlig fremover... Men ungdommen i dag bryr seg vel ikke så mye om bil?

Sjangsen for at jeg betaler Toyota 30lapper for å bytte regreim på MR2n min da :lol: De vil jo helst ikke være borti bilen en gang.

Blir bra med veiprising, de kan jo bygge inn fartsmåling i samme greia, så kan de bare sende bot i posten hver gang du måtte være så uheldig å krysse fartsgrensen :lol: Høres kanskje komisk ut, men er fankern meg den veien det ser ut til å gå...

Nei best om vi alle kjører selvkjørende biler, helst med abbonement, og så mye avgifter og utgifter som overhodet mulig. Evt kan jo vi på bygda bare ta bussen :lol: Som går 2 ganger om dagen :lol:

Noen gang ser fremtia ut som en bleik episode av Black Mirror. Heck Kina har jo allerede innført poengsystem for alle borgere! Så det er best å oppføre seg :wink:

Nei la meg kjøre selv helt til "antikke analoge" biler forbys. Kommer vel noen å forbyr veteranbiler å kjøre fordi de er farlige for de selvkjørende bilene om sånn 20-30 år. Men da er jeg snart pensjonist uansett så da har jeg all min rett til å gi faen 8)
 #461615  av ArildM
 
Bilde
Nye designet Toyota har kommet med er tøft!
Rav4 solgte forresten mer biler i USA enn Mazda sammenlagt :mrgreen:

Så Toyota har definitivt noen gode kort på hånda for tiden, detta går veien :D

Bra de kommer med en ladbar hybrid så mollbolandet Norge blir happy over at det er en "el"bil fra Toyota som går an å kjøpe :lol:
 #461657  av ArildM
 
https://www.dinside.no/motor/slik-skift ... n/72039795
Er det ok av dinside å legge ut slike ting?
Er jo en ganske "hul" instruksliste på hvordan man bytter skiver og klosser selv :?:

"Er boltene dårlige, smør de opp".
Ikke noe som sier at du bør stramme boltene godt en gang etter montering?
Skjønner at ikke alle har momentnøkkel eller gidder det, men synes det ble litt grunt.

Altså vil man lære å bytte skiver og klosser selv, fritt frem, men da bør det være av egeninteresse og noe man søker opp selv?

Mulig det bare er jeg som er gammal og sær også :wink:
 #461671  av celicat23
 
Hadde jeg hatt enda en garasjeplass så hadde jeg ASAP kontaktet noen om å ta inn denne fra tyskland: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =292809597

Det er mer eller mindre den perfekte SL500'en i mine øyne. I ett lite øyeblikk så måtte jeg vurdere "kan jeg kaste a5'en ut av garasjen og la den stå under presenning resten av vinteren?" :lol:
  • 1
  • 1086
  • 1087
  • 1088
  • 1089
  • 1090
  • 1138