TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #460996  av lasse
 
Grattis!!
Bilen ser digg ut og manuell er jo bare ELSK! Kjøremaskin det der :D
Er vel lanolinolje som er i vinden for tiden når det gjelder understellsbehandling, blir nok en full runde med sånt før nye bruksbilen min havner på vinterveiene...
https://www.osloantirust.no
Og jeg ser helt klart sammenhengen med billig drittbil til vinterbruk, hadde det ikke vært for kona og ungene, så hadde det ALDRI vært en bil til over 30000,- som ble brukt på vinteren her i huset...
 #460997  av OleST
 
Anbefaler 2002-2004 V40 1,9 diesel til billig vinterbil. Knallgod bil å kjøre og nærmest uslitelig!
 #460998  av celicat23
 
Takk Lasse. Manuell er STORT pluss. Gøy du nevner oslo antirust og lanolin for det er akkurat det samme jeg har tenkt til :D Jeg har i dag også fått tenkt ferdig angående å bruke denne på vinteren VS kjøpe enda en bil, og jeg begynner å elske ideen om en bruksbil ved siden av og bare kose med A5'en :) Tror uansett jeg skal understellsbehandle A5'en, for under bilen så blir det jo uansett noe rust selv om den kun brukes på sommeren.

Utenom det så skal jeg ta en oljeskift og høre med møller om det er noe annet som burde gjøres. Forrige service var i 2017 før bilen ble tatt inn til Norge av autokompaniet (til en ansatt der som skulle bruke den, men han slutta ikke så lenge etterpå, så bilen har så vidt rulla 3000km fra 2017 frem til nå). Service indikatoren viser at det er 50 og noe tusen til neste service, så det er ikke NØDVENDIG. Men det er noe verdi i at bilen har litt historikk stempla i boka.

Trim har blitt vurdert, men mer enn noe annet så er jeg ute å kjører meg turer, så det er null poeng for min del med mer effekt. 10.5x20" felger og litt moderat senk er jeg litt mer usikker på. Jeg TROR jeg kanskje ikke gidder. Jeg er litt glad i hvor clean han ser ut nå. Felgene bak kunne med fordel vært litt bredere, det er vel det eneste som jeg ikke er helt fornøyd med om jeg skal sette fingeren på noe.
 #460999  av celicat23
 
OleST skrev:Anbefaler 2002-2004 V40 1,9 diesel til billig vinterbil. Knallgod bil å kjøre og nærmest uslitelig!
Jeg kommer nok til å se etter noe som er litt nyere enn det, men er enig i at v40'n er en god bil. Erfaringen strekker seg ikke lengre enn til at jeg hadde det som lånebil for mange år siden, men ble positivt overrasket.
 #461000  av lasse
 
Aldri dumt å få skifta olje nei, jeg skifter jo på MR2en hver vår, sjelden den går mer enn 2000km mellom skiftene, men det er jo aldri feil med frisk olje :)
Trim er jo alltid noe å vurdere, men det er jo digg når man veit ting er originalt og gjennomtenkt og funker.
Og skal man ha skikkelig tuning (MTM f.eks) så koster det jo sitt, jeg ville ikke satset alle ukepenga mine på ett program en eller annen østeuropeer har skrevet på promperommet ihvertfall...
Og felger og senk er jo alltid snasent, men igjen, det er jo digg når det er originalt også (ja, jeg HAR blitt gammal...).
Men om det er kosebil, så tåler man jo litt mindre komfort :mrgreen:
 #461003  av lasse
 
Jøsses!
Da er jo alt i skjønneste orden, grattis!! :D

EDIT: Vi får nesten danne oss en liten Auda klubb her inne :roll:
 #461004  av OleST
 
Så du kjøpte i grunn veførr'n sin tyske bror? :P

Gratulerer med bil igjen da. NÃ¥ mangler du bare en Toyota.
 #461006  av celicat23
 
@LASSE: Takker, jeg håper du har lagt merke til hvor godt jeg har tilpasset meg deg her. Nå har jeg A3 og A5, så har du A4. Da er "gullrekka" komplett :D

@OLEST: Ja :oops: Har hatt toyota i stort sett alle år, så skulle gjerne hatt det denne gangen også, men jeg er litt lei av hvor super traust alt til toyota er :( Jeg får se hvordan livet med bare tyskere er, så kanskje jeg kommer løpende tilbake til senpai? :D Det er uansett ingen krise. Bilene kan selges igjen (og for A5'en sin del, hvis jeg ikke vinner i lotto, så kommer det til å skje uansett)
 #461007  av lasse
 
celicat23 skrev:@LASSE: Takker, jeg håper du har lagt merke til hvor godt jeg har tilpasset meg deg her. Nå har jeg A3 og A5, så har du A4. Da er "gullrekka" komplett :D
:mrgreen: Men det er jo såååååå digg å sette seg inn i disse tyskerne da, og det sier jeg som har en som er tjue år gammel :lol:
Har jo kjørt endel nyere av samme merke også, og det jo jaggu fine biler!
Jeg gleder meg bare til vinteren jeg nå, skal hente ett sett med piggdekk nå i helgen, så er tysker´n klar for isbane i vinter, dog "bare" med v6 og automat, men skal nok klare å få´n brei lell :mrgreen:
 #461014  av ArildM
 
Gratulerer med to gromme biler :mrgreen:
Har skjedd mye på ei uke mens jeg har vært borte ser jeg :lol:

Kan skrive under på at Lanolin er tingen! Funker tilogmed knall selv på biler som allerede er ganske brune :D
 #461227  av ArildM
 
Har kanskje en MR2 på vei fra Japan til Drammen.

Noen som vet om man kan få prøveskilter for å kjøre den hjem?

Har sendt en mail til biltilsynet, men tar vel 1-2 uker å få svar :lol:
 #461228  av ArildM
 
:lol:
Vedlegg
fe4ee3199d5974072d48.jpg
fe4ee3199d5974072d48.jpg (216.15 kiB) Vist 3769 ganger
 #461351  av OleST
 
livet som volvo eier er langt fra en dans på roser :roll:

må ha ned traversen forran for å bytte foringer til stabstaget (bytter til Ultra Racing stabstag og poly foringer når jeg holder på)

vurderer også å bygge meg en herjebil da jeg har kommet over en billig (og rustfri!) e11 touring awd. 3sgte, sveise bak diff og hive inn noen bøttestoler så bør det bli bra vinterbil (understellsbehandling er ett must) har drømmer om å bygge noe som kan hamle opp med imprezza og evo ut av e11 og da er vell awd stasjonsvogna nermeste man kommer en e11 wrc.
 #461354  av ArildM
 
CALDINA! CALDINA! CALDINA! :mrgreen:

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... f763c1cca2

Avgiftsfritt å ta inn siden den er 20år , og bare å herje i vei med :D
Vil tro de bruker girkasse ala ST205 ?

Kanskje ikke noe "tesla" raskt i lyskryss, men du bør kunne overraske ganske så mye med denne :wink:
Samt du slipper et jæækla stort prosjekt med å bygge om en E11 og å skaffe alle delene du trenger for å få det greit, attpåtil har du en fabrikksbil godkjent på skilter :wink:
  • 1
  • 1083
  • 1084
  • 1085
  • 1086
  • 1087
  • 1138