TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464314  av OleST
 
Fikk faktisk nappa av heveklossene forran uten å plukke ut fjørbeina, måtte dog sette meg på bremseskiva og klemme opp i innerskjermen med ene armen imens den andre øvde seg på diverse fisting manøvre oppi dempertårnet :lol:
 #464315  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Fikk et helt A4 sider skriv fra "Rennovatørene" våre her om dagen. Fruen hadde kastet to gamle blomster i matavfallet (dunken er merket med mat/hageavfall). Dette var strengt forbudt og vi måtte enten rense dunken selv, eller betale tvangsgebyr for at de skulle ta en ekstra opphenting av dette avfallet som restavfall med et ekstra gebyr på 750,- + vekten av restavfall. Evt gjentagelse av nevnte forbrytelse ville medføre enda strengere straffereaksjon :lol:

Huhei hvor det går å være snill og prøve å sortere søppel :roll:

Som du sier, papirdyttere er en fin måte å holde det faktiske antallet arbeidsledige nede.

Om det er slik det skal være så skal jeg brenne alt søppel selv, bare å ren trass.

For ikke å snakke om den nye lokale gjenbruksstasjonen. Der har de minst 50 kategorier for avfall når du skal levere. Med store postere på hver enkelt container om hva som skal oppi, og hva som absolutt ikke skal oppi. Du må selvfølgelig ikke finne på å ha dette usortert i hengeren når du ankommer! Dette medfører at du blir nærmest bortvist fra stedet ved avkomst, i en slik fremvisning av avsky for vårt miljø så er det rart om du i det hele tatt får komme tilbake igjen :lol:

Så igjen, jeg er svært frista til å lage et stort bål utenom huset hver gang jeg har noe som skal kastes. Resten må man vel kaste i skogkanten? Som i gamle dager...

PS: Alt ovenfor er ironisk skrevet og jeg er ikke miljøkriminell :lol:
Slik som resten av norge heller ikke er, så lenge vi kan kjøre på EL biler og sende alt avfall til Afrika så har vi sååå god samvittighet. Bare så lenge vi tror at Norge er rent, så kan vi fint drite i resten 8)
Særlig viktig at gamle biler som du sier helst skal ende opp på dynga, i alle fall om de ikke har katalysator eller om de er hevet 2cm :lol:
Samme nazi opplegget her nede.
Fikk påpakk etter å ha hivd isopor i søppeldunken hjemme. Det måtte sorteres og kjøres til avfallstasjonen. Merkelig nok hørte jeg ikke noe etter å ha hivd brukte bremseskiver i glass og metall dunken :lol:
Var på avfallsstasjonen når jeg flyttet for ca 12 år siden. Presterte å hive en rammemadrass i "brennbart restavfall" og ble skjelt ut etter noter av en som jobbet der. Vedkommende forsøkte å true meg til å klatre oppgi containeren for å hente opp madrassen igjen, da jeg måtte være en jævla idiot som ikke skjønte at den skulle kastes i "ikke brennbart" containeren.
Jeg tilbød meg pent å klatre nedi for å sette fyr på faenskapen for å bevise at den var brennbar...
At tilhengeren bak en gammel camry var 2,5 tonn lettere når jeg forlot stedet var det ingen som brydde seg med utrolig nok :lol:
 #464316  av Makk
 
Hahaha.

Takke seg til med fast bålplass, jonsokbålet hvert år, de fleste kjører skramlet ned der i små etapper resten av året sånn det ikke blir oppdaget og såpass det blir skikkelig lys av brannen :D
 #464318  av ArildM
 
Oppfordrer jo til at folk skal gi faen, så det er fint å høre at man ikke er alene i alle fall :lol:
Her har det i alle fall enn så lenge vært gratis å kaste rest, fikk sjokk når vi skulle rydde opp etter fattern og måtte BETALE for å levere restavfall?

Tenkte isopor var ganske åpenbart restavfall. Har i alle fall kastet plenty garasjeavfall i restavfallet her i gården. Tenkte det var selve poenget, du sorterer alt du har av afall og resten går som restavfall?

Blir bra med bilen til slutt OleST, skader ikke på å øve seg på litt fisting i mellomtia. Husk å smør opp godt når du holder på!
 #464319  av OleST
 
Snek meg ut en runde med prøveskilt, FY FAEN. XC70 skal da ikke sitte så godt på vegen! :!:

Mye skarpere turn in nå med de nye demperne og mindre krenging generelt + smooooooth demping ved avslappa kjøring på ujavn veg. Spent på hvordan de blir etter innkjøring.

Helt natt & dag fra de utslitte originaldemperne som hadde gått sine 280k km.
 #464326  av OleST
 
Vart ikke mye kjøring før kupevifta bestemte seg for å brenne opp :oops:

Ny vifte, motstand, nytt kupefilter og reparasjonsledninger kom i posten i dag så blir vel en real runde med interiøryoga i ettermiddag....

Forresten, noen her som vet om seriøst motorverksted som kan overhale en Volvo D5? + porting og polering av topp med sikte på å hente ut 3-400hk (bytte turbo (mulig biturbo er veien?), intercooler, dyser, ARP studs, kjeramikkbelegg på stempler og sleeves for at dette skal være oppnåelig) .

Tenker som så at om girkassa først må overhales så skader det ikke å koste på den forsterka "high stall" converter med stallspeed på ca 2k rpm og forsterka lockup, klutsjer i stål og nytt ventilhus som har eliminert de opprinnelige svakhetene + økt trykk for bedre hold og raskere girskift og en heftig oljekjøler med termostat i paralell med den originale sånn at oljetempen i kassa holdes innenfor ønska område.

Aller først så må det søkes om godkjenning da, bruke bremser fra Polestar S60/V60 så er chassis og bremseeffekt godt for 500 bensinHK så den saken er sånn tålig grei, avgass der imot kan fort bli ett problem med så hårrte effekt som 400hk, vet at 300hk BSR trimming ble godkjent med originale bremser da BSR fortsatt leverte den trimmingpakka til D5 så det får vel være "plan B" effekt.

Og ja, før noen spør, jeg er klin hakke gal og har for mye penger.
 #464327  av Makk
 
Viss du har for mye penger så kan du bare komme hit sånn jeg kan kjøpe en ST185 igjen og stappe V6 i den slik jeg EGENTLIG hadde lyst til å gjøre :mrgreen: :mrgreen:

Men ellers, jeg har brukt han her en gang, veldig proff fyr å jævlig glad i å prate på telefonen :)

https://www.ebbt.no/
 #464328  av OleST
 
Takk for tipset, skal kontakte han når jeg har fått tak i en motor til.
 #464359  av ArildM
 
Da var IS300h solgt, i morgen er jeg på vei til Gardermoen for å se på en 3 dørs Rav4 2002 mod med bensin og automat.
Planen er en softlander / overland build av noe slag, oppdaterer hvis det blir noe av :D
 #464360  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Da var IS300h solgt, i morgen er jeg på vei til Gardermoen for å se på en 3 dørs Rav4 2002 mod med bensin og automat.
Planen er en softlander / overland build av noe slag, oppdaterer hvis det blir noe av :D
Gratulerer med salg. Fikk du ønsket pris?
Min beynte fikk akkurat inkontinensproblemer, så har ikke fungerende spylvæsketank :roll:
Alt renner ut på få sekunder. Håper det bare er en slang som har hoppet av..
 #464361  av Makk
 
Få sekunder? Sprukket tank eller hele motor har ramla ut, de små gummislangene er så smånat om det er en av dem så står det å pisser i lengre tid.
 #464362  av ArildM
 
Takk. Den lå jo ute en stund, desidert billigste IS300h F-sport. La den ut for 179 og fikk solgt den for 169, da var det en eneste interessert. En ung hyggelig fyr som skulle ha det som sin førstegangsbil. Ingen andre av de som lå ute er solgt sist gang jeg sjekket. Alt i alt synes jeg det var en grei handel, og jeg var ikke den som ville stå i mot og prute på noe som trolig er ganske så tungsolgt.

Kjøpte den for 300k i 2018 og hadde den ganske nøyaktig 4 år, med ca 10 mil kjøring om dagen 5-6 dager i uka. Så den kostet meg ca 3000 i mnd i verditap, og med en jobb med ikke så mye over 20k utbetalt så er det jo ikke noe spesielt hyggelig regnskap, særlig ikke om man regner dekkslitasje, delekostnad, forsikring, drivstoffutgifter, og 1,5 time om dagen med kjøring. Men igjen med et hus til 700k så har det jo vært en veldig grei periode i livet sånn totalt sett sånn økonomisk.

Så sånn alt i alt, er det ikke noe jeg kommer til å savne. Det var en veldig pen bil, nydelig å kjøre, men samtidig var den alltid skitten, og jeg brukte alt for mye tid på å stelle med den imho.

Pene biler må være til pynt, derfor blir det konge med noe man ikke er så redd for fremover. Kan bare slenge motorsaga baki, og ellers litt internkjøring her jeg bor.

Ikke minst er en 2002 Rav4 noe man enkelt kan skru på, lekker det spyleveske så er det bare å røske ut tanken og hente en ny en på huggeren? Så jeg må si meg fornøyd :) Null dekktrykksensorer, slipper å bruke timesvis på å demontere en fanger med snart 10 års gamle Toyotaklips i alle retninger.

Håper du finner ut av Lexusen, for min del ønsker jeg en gammel traktor av en Rav4 hjertelig velkommen som erstatning 8)
 #464363  av magnesmurf
 
Alt sammen kommer ut over høyre forhjul, og tanken er på venstre side. Så er nok ene spylerdysa i fangeren. Skal se på det til helgen. Fortsatt fristet til å handle camry igjen :lol:
 #464364  av Makk
 
Fy faen nå er jeg lei av gaming.

Gråskodde hver jævla dag siden jul, nå får våren faen meg ta å lete seg frem før jeg går bort til naboen å drikker opp all alkoholen hans på trass..
 #464366  av ArildM
 
Da var vi hjemme med Rav4 . Endte opp med 0,72 i forbruk, ikke så ille sammenliknet med Lexusen som dro 0,55-0,6?

Gull bil :D
Blir spennende å ta den litt i nærmere øyensyn, skal lage meg en tråd.

Og ja, NÅ MÅ JAGGU våren komme snart!
  • 1
  • 1110
  • 1111
  • 1112
  • 1113
  • 1114
  • 1139