TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #455712  av ArildM
 
Sendte brev til Samferdselsministeren ang import av JDM kjøretøy:
Spørsmål om import av japanske kjøretøy - Oversendes for videre behandling
Vi viser til vedlagt henvendelse fra Arild Marken til departementet av 23. desember 2016 med spørsmål om import og registrering av japanske kjøretøy.
Henvendelsen oversendes Vegdirektoratet som forvalter av det aktuelle regelverket.
Arild Marken er orientert om oversendelsen ved kopi av dette brev.
Med hilsen

Anne Berit Stavseth (e.f.)
underdirektør
 #455723  av OleST
 
Noen som driver med rc bil/båt?

Tenker på sånt som bruker kantklipper motorer.
Driver må og dreier trumpet-innsug til kantklipper :cool:
Planen er og lage større versjon i aluminium til bil etterhvert men det blir en stund til.

Kan legge ut noen bilder senere om noen skulle være interessert.
 #455726  av ArildM
 
Alt som har motor er kult OleST :) Legg ut :D

Bilen er nok kjent Marius. Om den er fin? Meeh. Mk3 er nesten like vanskelig å style fint som en Volvo 240/Gris :roll:
Men at de kan bli tøffe? JO! Synes definitivt at man må ta en less is more for å få en MK3 til å bli kul. Eller gå for et 100% baneracer stuk ala broren til Steffen (?) her inne.

Bilde
 #455727  av ArildM
 
Dette er vel en av de Norske som jeg tenker på:
Bilde
 #455728  av OleST
 
ArildM skrev:Alt som har motor er kult OleST :) Legg ut :D

Bilen er nok kjent Marius. Om den er fin? Meeh. Mk3 er nesten like vanskelig å style fint som en Volvo 240/Gris :roll:
Men at de kan bli tøffe? JO! Synes definitivt at man må ta en less is more for å få en MK3 til å bli kul. Eller gå for et 100% baneracer stuk ala broren til Steffen (?) her inne.

Bilde
Fikk ikke gjort så veldig mye men her er det jeg fikk gjort:
Bilde
Mangler dreistål for og dreie innvendig så er ikke mye jeg kan gjøre frem til jeg får tak i det.
 #455729  av celicat23
 
Mitt store problem med mr2 mk3 har alltid vært hovedlysene, de ødelegger hele bilen. DAMD sin har noen bedre:

Bilde

Mens ABFLUG har peneste løsningen på fronten (men syns ikke resten av wide body kit'et deres er så pent...)

Bilde

Skal uansett ikke ha MR2 MK3 :D
 #455731  av ArildM
 
For en 20-30lapper kunne jeg ha tenkt meg en MK3, bare sånn for å ha samlinga komplett :mrgreen:
 #455734  av ArildM
 
I knows :) Damn mye moro for den prisen.
Coilovers, hardtop og noen fete felger så hadde den der blitt kul!
Men, garasje først! :oops:
 #455736  av OleST
 
Bilde
Bilde

nå mangler pare plata som ligger mot forgasseren, "mange timer" med polering også klarlakk 8)


ps: dette skal monteres på en gammel kantklipper, fjerner luftfilterboksen og monterer denne isteden.
 #455737  av celicat23
 
ArildM skrev:I knows :) Damn mye moro for den prisen.
Coilovers, hardtop og noen fete felger så hadde den der blitt kul!
Men, garasje først! :oops:
MR2 MK3 skal ha skylden for at jeg vil eie cab en sommer. En kompis hadde en som han spraylakkerte matt svart (noe som anbefales for den så med en gang mye bedre ut, i motsettning til mange andre biler med matt svart) som jeg fikk låne en tur, og etter det så har jeg hatt lyst på cab. Bare ikke en homseføner som mk3'n da :lol: Men artig bil å kjøre, det skal den ha.
 #455739  av OleST
 
Bilde
Bilde
Bilde

Da var "trompeten" ferdig og klar for og limes.

(Brukte ca 45 minutter på og polere bort alle riper, eneste som er igjen er de merkene etter at jeg boret hull i arbeidsstykket, dette skal bort etter liming, når det er fjernet så må jeg lakkere med litt klarlakk for og beholde den blanke overflaten)
 #455740  av ArildM
 
Kult :D Er det noe poeng i det? Eller er det bare for moro? :)
 #455742  av OleST
 
ArildM skrev:Kult :D Er det noe poeng i det? Eller er det bare for moro? :)
Skal erstatte luftfilter boksen på en kantklipper i håp om og få skikkelig grov "forgasserlyd"
  • 1
  • 1031
  • 1032
  • 1033
  • 1034
  • 1035
  • 1139