TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #455744  av OleST
 
celicat23 skrev:Hva med en eksos av noe slag? :D
det blir nok en form for eksos også etterhvert, først så skal jeg bli ferdig med innsuget.

Gidder ikke legge noe særlig med penger i dette da jeg nettopp har dyttet ut 4000 til pc deler for og fikse skole pc'n, sparer til og gjøre noe morro med corollaen min men som vi alle vet så er ikke bil billig...
 #455749  av ArildM
 
Kult :) God kunnskap å kunne dreie til slike ting, skulle ønske jeg hadde slike ferdigheter :)
 #455752  av OleST
 
ArildM skrev:Kult :) God kunnskap å kunne dreie til slike ting, skulle ønske jeg hadde slike ferdigheter :)
hehe, var ikke så veldig vanskelig og dreie denne, måtte bare polere den i en evighet etterpå for og fjerne merker.
 #455754  av OleST
 
Makk skrev:Ekstra kred for å "trimme" en kantklipper, av alle ting :D :D
prøvde først med sitteklipper.... råden ville hilse på blokka, det endte med "open crank" :lol:
 #455755  av OleST
 
noen som vet om det er mulig og montere blacktop/silvertop itb innsug på 4efe?

eller evt en annen form for itb innsug som passer? (vil ha den gromme lyden men den daue 4efe motoren slik at førerkortet ikke flyr av sted :lol: )


tips til eksos er også velkommen, vurderer og tilpasse suzuki gsx1100 eksos også forlenge og vinkle den litt slik at tuppen på eksosrøret er rett bak skvettlappen på førersiden av bilen 8)
 #455756  av ArildM
 
Alt er mulig, men du vil vel slite litt med å få den originale motorstyringa til å funke sammen med ITBene :)
Så da baller det fort på seg, først må du ha adapter til å passe toppen, så må du ha motorstyring, så benking osv for å få det bra. Enklere og billigere å bare kjøpe inn en blacktop motor med en gang :wink: Vet plumbo på forumet har annonsert både topp og forskjellig snacks til 20v motor. Mulig du kan pusle sammen noe lurt? Tror han hadde motoren i en E100 corolla av noe slag :)
(Heter Preben Torsvik på facebook om du vil ha kontakt med han) :wink:
 #455757  av OleST
 
ArildM skrev:Alt er mulig, men du vil vel slite litt med å få den originale motorstyringa til å funke sammen med ITBene :)
Så da baller det fort på seg, først må du ha adapter til å passe toppen, så må du ha motorstyring, så benking osv for å få det bra. Enklere og billigere å bare kjøpe inn en blacktop motor med en gang :wink: Vet plumbo på forumet har annonsert både topp og forskjellig snacks til 20v motor. Mulig du kan pusle sammen noe lurt? Tror han hadde motoren i en E100 corolla av noe slag :)
(Heter Preben Torsvik på facebook om du vil ha kontakt med han) :wink:
men øhhh, bremser og sånt da? :P med original motoren så går det jo greit med originalt understell, blacktopen så bør jeg vel egentlig begynne på det jeg vil gjøre med chassiet først. (gule koni, 40mm senk, skivebremser forran og bak (større skiver forran også bytte ut tromlene med skiver bak), chassis stivere (alle stiverne som fås fra ultra racing som passer til e11 corolla) også polyuretan foringer) også er det store spørsmålet, hvordan får jeg godkjent blacktop i e11`n?
 #455758  av ArildM
 
Du får ikke godkjent blacktop, den har ikke europeisk godkjenning i henhold til avgasser etc :)
4AFE er vel 100ish hk? Mens en standard blacktop har 150ish hk? Så effekten er ikke mer en chassiet tåler. Samtidig er det en NA motor så bilen bør takle det helt fint.
Alle understellsoppgraderinger er greit mtp hvordan bilen sitter i svingene, men ikke noe must fra dag en. Bremser, det kommer an på kjøremønster. Skal du kjøre aktivt på bane blir det nok for spinkelt med det som er originalt :)
 #455759  av OleST
 
ArildM skrev:Du får ikke godkjent blacktop, den har ikke europeisk godkjenning i henhold til avgasser etc :)
4AFE er vel 100ish hk? Mens en standard blacktop har 150ish hk? Så effekten er ikke mer en chassiet tåler. Samtidig er det en NA motor så bilen bør takle det helt fint.
Alle understellsoppgraderinger er greit mtp hvordan bilen sitter i svingene, men ikke noe must fra dag en. Bremser, det kommer an på kjøremønster. Skal du kjøre aktivt på bane blir det nok for spinkelt med det som er originalt :)
Banekjøring er ikke det bilen blir bygget for men det blir nok litt banekjøring iblant. Skal være bruksbil men vil ha noe som det går ann og kjøre, 4efe motoren er så dau at det ikke frister og kjøre bil....
 #455760  av ArildM
 
Ah, stemmer det var en 4efe du hadde ja :lol: I know, den er dau, har hatt en makan slik selv :mrgreen:
 #455761  av OleST
 
Med A/C'n på så er det ikke vanskelig og kvele bilen i første gir... Gleder meg til og få inn noe annet.
 #455786  av OleST
 
bah.... utdanning er no piss....

klarer ikke bestemme meg for om jeg skal velge det ene eller det andre.

(har hatt lyst til og bli børsemaker siden jeg var liten men motorsport linja på våler frister veeeeeeldig!)
:lol: :P :?:
 #455797  av ArildM
 
Kule yrker begge to :D
Følg hjertet? :lol:
Men sånn seriøst, jeg ville ha skilt mellom hobby og jobb. Jobber med data på jobb, og er dødsglad jeg slipper å holde på med det på fritiden også. Selv om det gikk i data døgnet rundt når jeg var mindre :)
Når man jobber med noe 100% har det en tendens til å ta gleden utav det man holder på med hvis det også er hobbyen din. Ikke likt for alle sikkert, men det jeg har erfart i alle fall :)
  • 1
  • 1032
  • 1033
  • 1034
  • 1035
  • 1036
  • 1139