TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #455799  av Makk
 
Vurdert anleggsbransjen?

En absolutt nobody med null og niks i karakter kan gå på tunneldriving for 700+ i året, forutsetter at du tåler fysisk arbeid og slikt :p

Eller du kan jobbe i samme bransjen på maskinsiden eller ledelse siden om du har relevant bakgrunn for det, litt mindre negerarbeid involvert der.

Etter olja daua så er anlegg det absolutt beste for vanlige dødelige uten 10 års skole...

Drit i små entreprenører da dem betaler fantastisk elendig, du kan like gjerne være assistent på Rema 1000 enn det, se etter dem virkelig store :)
 #455809  av OleST
 
Makk skrev:Vurdert anleggsbransjen?

En absolutt nobody med null og niks i karakter kan gå på tunneldriving for 700+ i året, forutsetter at du tåler fysisk arbeid og slikt :p

Eller du kan jobbe i samme bransjen på maskinsiden eller ledelse siden om du har relevant bakgrunn for det, litt mindre negerarbeid involvert der.

Etter olja daua så er anlegg det absolutt beste for vanlige dødelige uten 10 års skole...

Drit i små entreprenører da dem betaler fantastisk elendig, du kan like gjerne være assistent på Rema 1000 enn det, se etter dem virkelig store :)
Med tanke på hvordan helsa til de andre i familien utvikler seg så er nok ikke anleggsbransjen noe jeg bør satse på...
 #455823  av OleST
 


 #455826  av ArildM
 
Fiksa linken din sånn at videoen kommer opp på forumet! Flere slike takk :lol:
 #455832  av celicat23
 
Er så mye supra'er her inne nå at hadde jeg skjønt prisene på mkiv'er så hadde jeg vurdert å kjøpe en :lol: Gøy at det er litt liv.
 #455836  av ArildM
 
Prisene er som husprisene. Det går bare oppover?
 #455839  av celicat23
 
Vel, ja. NSX og SUPRA er vel nesten investeringer om dagen. Men alle variantene som er (euro, jap, usa-spec, targa, hardtop, manuel, auto etc) - hva som er en grei pris å betale for en skjønner jeg absolutt ikke. Mest av alt så ser det ut som "jeg har en supra så da tar jeg bare det jeg føler for, for det er jo en supra!"

Ikke at supra er spesielt utsatt for akkurat det altså, er ikke noe rakking ned på de som har supra sånn sett. Det er nå noen fine variasjoner ellers også...

2002 SL55 AMG - 139.000KM - 489.000kr
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=88869466

2003 SL55 AMG BRABUS - 108.000KM - 499.000kr
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=89212867

2002 SL55 AMG - 64.000KM - 568.000kr
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=81710156

2010 S5 CAB - 105.000KM - 499.000KR
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=85879431

2011 S5 CAB - 80.700KM - 539.000kr og "vinterpris) :roll:
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74928424

Og "vanlige" mercedes SL500'er er enda værre.... Det er rimelig mye "jeg stikker bare fingeren i lufta og tar en pris" . Det er i det minste litt mindre variasjoner å forholde seg til så jeg vet at jeg burde ikke betale mer enn 450-475.000kr for en SL55 og S5 cab'en til pettersen er ganske greit priset f.eks. Som sagt, prisene på supra - og det å gjøre ett greit kjøp der - det forstår jeg bare ikke.
 #455841  av OleST
 
finnes det unequal length headers til 4age blacktop?

(til fwd)
 #455842  av Makk
 
I tyskland ligger NA supraer under 100 tusen med rattet på feil side så den jeg så for en stund siden til 350 tusen her i norge med NA, automat og feilratta var IALLEFALL super prishypa.

Rettratta manuell med turbo dog er passelig høyt i pris.

Mulig det er en del og spare på og hente inn en NA og bygge om til turbo?
 #455843  av celicat23
 
Skulle jeg handlet mkiv så har jeg ikke all verdens krav. Det skal ikke være beige interiør, må være forholdvis lav km.stand, dokumentert vedlikehold, må være turbo, helst ikke automat og lovlig som den står. Men, som sagt, jeg skjønner meg ikke på prisene på mkiv'er så føler meg ikke helt komfortabel med å skulle kjøpe en om jeg fikk sjansen.
 #455845  av ArildM
 
Men noe ala dette kan jo ikke være en direkte dårlig deal?
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=1

Eneste driten er at du kjøper noe som ser tøft ut, og noe som alle forventer skal være en burnout konge med sånn 500hk +++. Også sitter du der med en daff 200hk NA motor? Også må du koste på sånn 30-40lapper for å få turbomotor som ikke er godkjent. Også må du krangle med staten i 2-3år for å gå den ombygget med papirer som du har selv har printa ut via div delekataloger på Toyodiy, og som du selvfølgelig ikke fikk signert på Toyota, så du drar en spansk en og signerer den selv :lol:
 #455846  av ArildM
 
Tror det beste er bare å lete etter en eurospec Supra, manuell med turbo. Mest mulig original og i 3-400k klassen. Det er en bil som trolig aldri kommer til å falle i pris. Samtidig har du de rette komboene fra fabrikk og slipper å spekulere i konvertering i øst og vest.

Evt ville jeg ha vurdert import av en strøken automat supra, ala denne:
http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/detai ... geNumber=2

Men felg og coilovers må bort, så der har du jo med en gang et problem. Ca 80lapper for å få skilter på den? Så da havner du raskt i ballparken 250-300lapper uansett :?
 #455849  av celicat23
 
Supra uten turbo er som sagt uaktuelt. Hvor flaut er det den dagen du er ute å blir frakjørt av en golf gti? :D Men for og ikke bare være flåsete så skjønner jeg de som ender med en NA supra. Er vel rimelig mange som drømmer om å kunne kjøre en supra mkiv, men med prisene som er så forstår jeg at NA utgaven er eneste muligheten for mange.

Men alt det her er bare personlig offtopic og høyttenking, for selv om jeg er i den heldige situasjonen at jeg kan se på både 911'er, supra mkiv, skyline R43, NSX, SL55 AMG og mye annet gøy i den prisklassen, så er fornuften med her bitte litte granne også. Og det er ikke sånn at jeg driter penger, så for meg så er det vilt mye penger å skulle betale 4-5-600.000kr for en bil. 200.000kr er hva jeg er komfortabel med å bruke, og 300.000kr er rundt det meste jeg føler jeg kan bruke å fortsatt skulle kunne sove om natta og ikke være for redd for å bruke bilen. Så uansett om diverse ting har gjort så økonomien tillater en utskeielse i rikmannsklassen så ser jeg vel for meg at det til slutt ender med noe mye mer edrulig enn hva vi har posta om her :)

Jeg tror egentlig jeg blir mer fornøyd med en e46 325/330 enn jeg kommer til å bli med f.eks. en SL55 eller om det skulle dukke opp en supra MKIV. Jeg kjente litt på det med AMG'n i sommer: den var strøken, i 16år så hadde noen virkelig brydd seg om den. Så, bruke den til jobb? Glem det! Grisekjøring? Ikke aktuelt. Måtte vaske den utvendig, i dører og motorrom etter hver eneste lille tur? Selvfølgelig!! Og sånn blir det hvis jeg kjøper noe dyrt som supra også. Jeg kommer til å kun ta det ut når det er helt tørt ute, og det blir aldri aktuelt å kjøre det til jobb å sitte jobbe mens jeg tenker på at folk smeller døra i den. Så det LURE er å kjøpe noe som er litt mindre spesielt og litt mindre dyrt, som kan brukes til jobb på fine dager og som det ikke er en krise om det skulle komme litt steinsprut eller noe på det.

(ja, jeg er fullstendig klar over at jeg er litt mental :lol: )
 #455853  av ArildM
 
Enig! Det beste som skjedde med meg etter at begge Mr2ene var dønn strøkne var at jeg fikk noen små riper i de! Var et mentalt vrak helt til jeg fikk de første små steinsprut og riper i bilene. Da kunne jeg endelig senke skuldrene, og gjøre det som er meningen med en bil, bruke den!

For all del, jeg kan godt være den som pusser motorrommet med tannkost, men det er så 100 gang bedre å gjøre det med en bil som man ikke er piss redd for å ødelegge 100% perfeksjon :!: 8)

Skal nedover til Sandvika i morgen å hente opp en ny daglig bruksbil, dæven som jeg gleder meg til å ha en bil til 10lapper igjen. Om du bulker den så ler du bare, og vurderer om du skal gidde å hente slegga og slå bulken ut igjen. Og så sådan kan du ha mye mer moro med en bil til 10lapper enn en bil til en mill.

Samme på bane også. Jeg rævkjørte AW11en min rundt banen, og resultatet var at jeg passerte masse biler som var i myyye høyere prisklasse. Hvorfor? Fordi jeg kunne (i alle fall på den tia), lett kjøpe meg en ny AW11 for 20-30 lapper :D
  • 1
  • 1033
  • 1034
  • 1035
  • 1036
  • 1037
  • 1139