TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #455855  av celicat23
 
Avensis'en blir også siste "dyre" bruksbilen jeg kjøper. Når den har rusta i filler (driten har allerede rust i alle hjulbuene, for noe møkk :?) så blir det sånn max 30.000kr biler som blir kjørt til det er for dyrt å få de igjennom EU. Yarisen ble påkjørt 2 ganger, og begge gangene så var det sånn "hei, du kjørte visst på meg... skal vi se, ingen lykter som ble knust? Ingenting som henger og slenger? Få litt cash og så glemmer vi hele greia. Ha en god dag!" og kjøre videre like lykkelig men med noen flere merker i bilen.
 #455858  av Makk
 
Minner om håndbrekksladd og 180 graders bakoversladdeturns hver gang på butikken vinterstid med Carina'n coming up i sterk kontrast til det du skriver her Arild :D

Herlig og ha en gi faen bil!
 #455878  av ArildM
 
Damn right :mrgreen:
Mye morsommere å dasse en bil til 20-30 lapper i 5-6år enn å gjøre seg til gjeldsslave for noe en er piss redd for i 10-15 år :)

Men bank i bordet, for jeg som kjører 10 mil om dagen som pendler så er priusen med sin driftssikkerhet botimot det aller billigste som går an å ha av bilhold. Kjører litt hardt på billånet fremover så betaler jeg den ganske kjapt ned, og da blir det billig bil som jeg håper å ha som pendlerbil i mange mange år til. Runda 100000km her om dagen også, så den bør ha en 300-400k igjen før den takker for seg.

Mr2ene mine er heldigvis nedbetalt, så de får heller bare være litt bundet kapital :)
 #455920  av OleST
 
ja billig bil er gøy det, bare synd når den er 110% strøken.... :P

corollaen min har stått i garasje hele livet og blitt jevnlig tectylert og ellers også blitt tatt godt vare på, er nesten synd og bygge den om :P

frister veeeeeeldig med tte bodykit og 3sgte awd swap.... men så vil jeg jo også ha en lovlig hverdags bil jeg kan kjøre uten og være redd for kontroll.... :lol:
 #456067  av OleST
 
viewtopic.php?f=61&t=26317
Snublet over denne mens jeg bladde igjennom gamle innlegg.... FY SØREN!
 #456075  av ArildM
 
Hvis du vil ha 3sgte så anbefaler jeg en Gammel rav4, den har Celica drivverk og 3sgte motoren passer rett inn, ca ish :)
SÃ¥ har du prosjektbil mens du beholder Corollaen din som bruksbil :D

Denne er utorlig kul prosjektbil:
https://m.finn.no/car/used/ad.html?finn ... s=84919310
Følger med Delta bredding, og mye gromsaker :) Ble ikke solgt når den lå ute før jul :)
 #456076  av ArildM
 
1UZ MR2en brant vel ned til grunne i en brann der bilene sto lagret? :(
 #456077  av OleST
 
Men uff så langt unna den var :/

RAV4 er egentlig litt tøff med det karosseriet.
 #456078  av OleST
 
ArildM skrev:1UZ MR2en brant vel ned til grunne i en brann der bilene sto lagret? :(
Var det garasjen hans som brant ned? :( Uff.... SÃ¥ ekstremt kipt.
 #456082  av ArildM
 
Dukker opp slike hele tiden. Fra 15lapper og oppover :)

Bilde
Denne har 3sgte :)


Denne å :)
 #456084  av OleST
 
Får holde med en bil for nå, har ikke garasje eller egnet plass til og drive med ett slikt prosjekt heller...

Akkurat nå bekymrer jeg meg mer om hva jeg gjør hvis jeg kommer inn på førstevalget til neste år, bor i Eidsvoll men den eneste skolen som tilbyr det jeg vil gå ligger i støren.... (Andre valg er bilmekk noe som så klart også er kult men det er ikke drømmen)
 #456087  av OleST
 
Veit det, om jeg kommer inn på bilmekk så vil jeg nok prøve og søke vg2 børsemaker året etter, er børsemaker som er drømmen, bil er og blir hobby.
 #456093  av celicat23
 
Du kan jo ta bil elektrisk å lære deg å skru på disse idiotiske Lan-Marie mobilene alle miljø fanatikerne skal ha. Det er visst mangel på folk som kan skru på driten. Det blir som å reparere mobiltelefoner på dagtid (bytte batterier og skjermer, samme greiene) og så kan du fortsatt kose deg med BIL (du veit: sånn som går på bensin og får metrosexuelle snøfnugg til å gråte) på kveldstid.
 #456094  av OleST
 
Nei uff, gidder ikke og fikse moderne plast drit....
  • 1
  • 1034
  • 1035
  • 1036
  • 1037
  • 1038
  • 1140