TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464005  av ArildM
 
Ganske bra hopp fra GR Yaris til Mirai da :lol: :mrgreen:
Om du trenger pendlerbil, hvorfor ikke bare noe hybrid av noe slag? Skuddsikkert og relativt rimelig i forbruk.
Usikker på hvordan det slår ut på bomgreier osv, men der kommer du vel ikke unna verken med Mirai eller ren EL på sikt?
Neste gang jeg vurderer "ny" pendlerbil tipper jeg det havner på en ok Prius av noe slag, men så er det helt opp til hver enkelt da :) Ellers meget fornøyd med IS300h , og de er relativt attraktivt priset på bruktmarkedet i sammenlikning med mye annet :) Kanskje ikke verdens beste vinterbil kontra fwd når det er skikkelig drittføre, og delene er dyre i sammenlikning med Toyota. Samt dårlig utvalg i ettermarkedsdeler pga en ganske lite solgt bil.
 #464006  av magnesmurf
 
OleST skrev:Men som pendlerbil er vel Toyota Mirai mer attraktiv da, billigere i innkjøp men like dyr å forsikre.

Ufornuften skriker GR YARIS! Fornuften sier Mirai.
Er jo hydrogenstasjon på veien hvis jeg må pendle til lillestrøm eller oslo.

Eller så er jo Volvoen grei til det bortsett fra at den er diesel, diesel er fint det men jeg er redd miljøpolitikken og avgifter vil kvele dieselbilene snart.
Som pendlerbil, og ikke noe annet enn pendlerbil, er det vel langt mer økonomisk fornuftig med elbil :roll:
Skal det være toyota er fortsatt en plugin rav4 like dyr som mirai, og den kan brukes som pendlerbil på strøm.
Tror du skal prøve GR yaris før du evt kjøper :lol: For meg var den bilen en skuffelse, rett og slett fordi den var så hypet opp.
For like stor kostnad som en GR yaris, får du en tilnærmet ny is300h som pendlerbil eller du får en ny Gt86 som kosebil.
For samme pris som en GR yaris får du en både en 5 år gammel is300h og du får en 5år gammel gt86 :wink: Tipper forsikring for begge blir samme som en GR yaris :lol:
 #464007  av OleST
 
sett en del på polestar 2/xc40/c40 som aktuelle elbiler men dette er jo bare ett sånn "hvisomatttedersomatte" scenarie enn så lenge, hydrogen er tungvindt med dagens "nettverk" av stasjoner men med skikkelig satsing så er det egentlig ett bedre alternativ enn el. GR yarisen er med i suppa kun fordi den er morsom på papiret, ikke egentlig fordi den er passende til oppgaven.
 #464011  av OleST
 
Øøøøh... MR8? :lol:
 #464012  av ArildM
 
God smak kan ikke kjøpes sies det :lol:

Ganske bortkastet SW20 skall, men hvem vet hvordan den var til å begynne med. Fortjente uansett ikke å ende opp som en kit-car wannabe R8
 #464062  av OleST
 
Tygger hardt på skal/skal ikke bytte høyttalerne i XC'en + bytte til ettermarkedsforsterker med DSP og bedre muligheter for å legge til en liten sub for ørlite mer rumling i kjelleren.

PP86DSP og bytte alle originale høyttalerne med focal k2 + lydidolering så kommer man vel egentlig bra langt på vei mot godlyd.

Men så var det jo dette med at bruksbilen skulle få bli mest mulig original da, glad i å fikle og oppgradere ting men bør vel eeeegentlig la den kløen utspilles i en prosjektbil.
 #464065  av ArildM
 
Hva mener du, alle biler er vel prosjektbiler??? :lol: :mrgreen:
 #464066  av OleST
 
Begynner å føle at det stemmer ganske greit :oops:
 #464094  av OleST
 
Fikk siste rest til XC'n i går, fikk da feil foringer og endte opp med powerflex black (banebruk/stiveste) og har rett og slett ikke tid til å få returnert de og bytta til street series :oops: heldigvis da så er det ikke noen krise at disse 12 foringene er så harde, er i hovedsak snakk om foringer til lenkearmer mens "hovedforinga" som knytter bruene til bilen er av mykere lilla type.

Ps: ny jobb! :mrgreen:
 #464096  av OleST
 
Gloryhole, kjapt, anonymt og diskre. :lol:

Neida, jobber med elektronikkproduksjon.
 #464098  av ArildM
 
Kult, gratulerer :D
 #464100  av OleST
 
Takk! :)
  • 1
  • 1103
  • 1104
  • 1105
  • 1106
  • 1107
  • 1138