TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #457105  av ArildM
 
Til syvende og sist er det jo en hvers valg hva man gjør med sin bil. Men chassiet er vel stort sett begrensningen for hva du kan få til med den bilen du har. Samt biltilsynet for å få det godkjent innenfor rimelighetens grenser mtp kostnader.
Ikke noe problem å sette inn en 3sgte motor i bilen du har og hente ut 4-500hk, men samtidig får du aldri fankern meg det godkjent uten å bruke en halv mill på det.
Samtidig får du kjøpt en helt grei MR2 for 50-60 lapper, som er mye mer sportsbil i utgangspunktet og mye morsommere å bygge på. Her er det faktisk mulig å få godkjent turbokonvertering, selv om det enda bedre er å kjøpe en som allerede har turbo for 40-50lapper til.
Samtidig er det slik at det er greit å ha en eco shitbox (kjører Prius her :) ), som en pendlerbil/bruksbil, for en prosjektbil vil alltid være en prosjektbil. Noe du kan hygge deg med når du har behov for det :D

Mitt tips er å prøve å lete en god MR2 til 3-40 lapper, ikke no turbobil. Dette er en bil som er plenty utfordrende, i følge noen rett og slett farlig, men samtidig latterlig lavt priset. Ei den i 5-10 år før du begynner å legge planer. BEAMS med 200 NA hk? 3SGTE? K24 Honda? V6?
Et godt chassis å bygge på er alltid billigere og enklere enn å ta utgangspunkt i noe som har 100hk og er laget for å suse i byen og ikke bruke drivstoff :)
 #457106  av OleST
 
Sant det, har tittet på MR2 men er litt redd for hva forsikringen kommer til og koste.... (92+ MR2 hadde swaybar bak så de var ikke så farlige i følge det jeg finner på nettet?)

Har uansett lyst på noe det går ann og bruke på bane men som fortsatt kan gå som daglig bruksbil, dette er ikke en enkel kombinasjon....
 #457108  av ArildM
 
Har nå den nette sum av 0.009BTC som utgjør rett over 100 i bitcoin :lol:
Kikket jo på å mine bitcoins back in the day, men fant ut at det som da tok ca en uke for å mine en bitcoin med noob utstyr ikke var verdt det :( :lol:

Ã…ssn er denne generasjonen Celica?
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=79121487

De ligger lavt i pris i alle fall.

AW11 Mr2 hadde jeg som eneste bil fra jeg var student og langt oppe i livet mitt, 10-15 år kanskje?
Hadde den som firmabil når jeg hadde eget datafirma, den dugde utrolig fint til utrolig mye rart :)

SW20 er ikke noen farlig bil, likedan som at en katt er bare snill og grei, helt til den klikker i vater og biter deg. Som regel fordi at du har poka den en gang for mye :) Kjør den med respekt, test grensene i trygge omgivelser (bane). Så er den utrolig givende. Kjør som en idiot på grensene på vanlig vei og du ber om å dø, ca dobbelt så mye som med en "vanlig" bil. Uansett om det er latespec eller ikke.
 #457109  av OleST
 
aha... Høres ut som en grei bil det da. "it trains its driver"

celica er greit det også :)
(vil helst ha noe som enten er RWD eller AWD)

ps: N/A is life, 3sge med trakter sprut og spjeld fremfor turbo.
 #457120  av OleST
 
:P

Ekte motorer behøver ikke pustehjelp.
 #457128  av OleST
 
Damnit Arild! :oops: så igjennom tråden om SW20`n din.... blir mer og mer lysten på mk2 mr2 :)

er lett og drømme seg bort når en ser på bil :mrgreen:




ps: "sjå, gul tekst! :) " er den mest geniale signaturen jeg har sett hittil :lol:
 #457145  av celicat23
 
Ok, #firstworldproblems de-lux her, men... kjenner jeg treffer veggen litt med kjøp av lekebil og bare blir lei. Jeg startet året med en plan om å skaffe en 200x modell mercedes 500SL / SL55, men etter å ha lest utallige historier om kostnader (spesielt om det BEDRITENE abc-systemet til mercedes) så ble den planen lagt på hylla. Skal aldri eie noe med ABC eller airmatic. La det 110% fra meg når jeg i ett svakt øyeblikk forrige helg var innom en forhandler med flere til salgs, som innrømmet at en av de hadde fått problemer med den skjøre ABC-driten mens bilen bare stod rolig der til salgs.

Fant en billig mercedes 350SL til salgs, og 350 har ikke ABC driten. Var generelt sliten, bærte preg av å ha vært eid av noen som ikke har brydd seg, eller vært bruksbil. Noen små rustbobler på skjermen bak tok helt livet av det kjøpet.

Dro for å se på en gul corvette C6... Corvette kler ikke å være gul. Dro rett der i fra for å se på en sort C6. Kom frem så stod den med SOLGT lapp i ruta utenfor. Dro hjem, sur. Også litt mindre keen på corvette da den gule stod rett ved siden av en mercedes SL, og gud så mye penere SL'en (R230) er. Faen at 350'n var så sliten.

Hvorfor ikke bare kline til å ta midtlivskrisa på mest "desperat gammel gubbe" måte: porsche 911 997 cab. "Selges for kunde som ikke har tid selv". På spørsmål om IMS/RMS feil var utbedret, "kan vi ringe deg?". Skepsisen over folk som selger biler via forhandler fordi de har noe å skjule og vil ikke ta ansvar tok over. Ja jeg er sær. Sug meg. I ræva.

Z4 35is med 340hk til salgs hos bilsenteret moss as? Søkte på erfaringer med forhandleren og fant en post på bimmers.no hvor en ble lurt av disse da de solgte ei stasjonsvogn som hadde vært kollisjonsskadet uten å informere om det, og han måtte ta det til retten for å få levert bilen tilbake, og bilsenteret moss la så bilen rett til salgs på finn igjen - FORTSATT uten å nevne at bilen hadde hatt en stor skade. Gi sånne folk penger? Nei.

2008 BMW M3 CAB? I forhold til prisen man må betale så ser bilen litt kjedelig ut, men nå går det ikke strålende med alt annet og det er jo gøy motor. Hyggelig & seriøs selger så leser meg litt opp om m3 på nett. http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=945034 BMW 2008-2011 ROD BEARING ISSUES. Såpass ille at BMW i usa har gitt folk uten garanti en ny motor ja.... Tror jeg står over m3 :?

Og mai allerede.. Kjenner jeg er litt der "får enten finne noe gøy denne helga eller bare drite i det". Baaah... *lukke finn.no* Skål, det er snart fredag!
 #457146  av OleST
 
Av egen erfaring så vet jeg at "desperate må ha kjøp" er en dum ide...

Kjøpte meg en dbs apache etter konfirmasjonen i 2015, brukte MASSE tid på og sette den i stand så jeg kunne bruke den. Sykla rundt på den frem til høsten 2016 og får nå ikke solgt den på grunn av at jeg fullstendig overså at fremgaffelen på den er bøyd :oops: mulig jeg kan fikse det med en hydraulisk presse og litt forsiktig lirking men hvis det ikke går så har jeg en sykkel jeg ikke får brukt (den er for liten, hadde beholdt den om den ikke var for liten) og får heller ikke solgt den da krommede 70talls DBS gafler er utrolig skjeldne....

Så for all del, unngå impulskjøp i blinde fordi du absolutt må ha noe.
 #457148  av celicat23
 
@OLEST Helt klart, og i tillegg til at det ikke bare skal være hva som helst så må det også være rett pris. De aller fleste er i vår-modus nå med "jaja, må være greit å ta seg 50-100.000kr mer betalt enn hva bilen er verdt nå?" og det er ikke aktuelt. Jeg hadde driiiit lyst på den matt svarte mercedes 350SL'en med gult interiør, som står til salgs i oslo for 430.000kr nå - men den ble solgt av forrige eier for 340.000kr, og det var "rett" pris for den så jeg takket bare for meg der. Ikke har jeg noen planer om å eie noe i lang tid heller (blir sikkert solgt til høsten igjen) så det må være noe som er forholdsvis lett å selge også.

@MAKK Tro meg, den tanken har gått igjennom skallen ett par ganger :D Det var mye av den tanken sin skyld at jeg sneik meg inn til oslo for å se på SL55'er. Fornuften forsvant, og "HHHNNNNG, NOE GØY NÅ!!!!!" tok over :oops:

Det er noen litt mer fornuftige cab'er til salgs (ergo: mindre kjipere motor) som EGENTLIG er aktuelle også, men.. Skal man ha en siste utblåsning så hadde det vært mer gøy at det var i noe med 3-400+ HK enn noe med under 200hk . Det er uansett ikke noe reelt problem det her. "Cab'en min har ikke stor nok motor" er bare kvalmt å i det hele tatt klage over egentlig :lol:
 #457150  av Makk
 
Det absolutt værste du gjør er å kjøpe noe som er så drittøft at bruce willis forlanger og sitte på.

Bare for og forlange og bli sluppet av når du sier det er en 1.6 ecotec.
 #457151  av celicat23
 
Samt du får alltid folk som kommer for å prøve seg, og da er det surt når du må gi deg for ingenting skjer når du dytter inn gassen :roll:
  • 1
  • 1040
  • 1041
  • 1042
  • 1043
  • 1044
  • 1139