TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #459641  av Teamany
 
Ekje mange timene igjen no før reisen fra Bergen til "helvete" begynner!! Det er den tiden på året da fotball og familie blir "lagt litt på hyllen" og 650++ HK får mye oppmerksomhet :D
I fjor bestemte eg og en kamerat oss for å reise til Hell for å sjå på rallysirkuset, klokken 19.30 Fredags kveld!! Etter vel 10 timer kjøring var vi oppe, kl rett før 6...
I år så har vi planlagt litt bedre, med bestilling av camp og greier + kjøring idag!!

Sjåast me dar oppe???
 #459646  av ArildM
 
Sist gang jeg var på rallyen drakk jeg meg full og fikk ikke med meg noe som helst bilrelatert. Men Sie Gubba spilte fint :lol: Bor 45 min unna og har ikke tenkt å dra :oops: Men det blir C&C i trondheim 1900 på søndag :mrgreen:
 #459647  av ArildM
 
celicat23 skrev:https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121940933

Importert fra Japan. Null historikk. Genialt.
Virker som om INGEN faktisk bryr seg om å ta vare på disse millionbilene? Blir de bare kjøpt uten at noen gidder å ta service på de?
 #459655  av OleST
 
Bruk og kast....

Ps: rart interiør...

Ps ps: mulig jeg kommer på C&c
 #459657  av celicat23
 
ArildM skrev:Virker som om INGEN faktisk bryr seg om å ta vare på disse millionbilene? Blir de bare kjøpt uten at noen gidder å ta service på de?
Mangel på vedlikehold tror jeg rett og slett henger sammen med at det er mange som har ett budsjett som tilsier at de burde kjøpe en golf, men så maxer de ut alt de kan og handler en dyr bil så de så vidt har råd til å fylle bensin.

Det som forundrer meg mest er at disse bilene blir solgt til fantasi prisene de ligger ute for. Er det så mange her i landet som spiser pølse & lompe 5 ganger i uka og har som hobby å klappe i takt (og rekorden er 2 klapp)? Eller er det bare mange menn som handler bil akkurat som kjerringer, hvor det kun er viktige kriterier som "er den blank i lakken" og "lukter det godt av hanskerommet?" som blir vurdert før kjøp??
 #459662  av celicat23
 
Siden jeg ikke har noe bedre å gjøre med tiden min enn å kaste den bort..

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=121544654

Ingen servicehistorikk, ikke carfax, begge dørhåndtak henger (ikke verdens største problem) og klare tegn på at den har blitt lakkert bak. Det kan hende at det er noe historikk på den, men han som jobbet i dag er der bare annen hver helg og haddde ikke oversikten. Sammen med bilen var det i vert fall ingenting :roll:

Kaste bort mer av helga på å se på mer av andre folk sin forsømte dritt, eller gi faen å finne på noe bedre? HMMMMM.
 #459665  av ArildM
 
Har kjøpt inn stempel hvor det står
"serviced with original parts" og dato og km stand under
Blir i alle fall en form for stempling i lexus heftet mitt da :)
Er vel ikke at jeg ikke har råa til å ta service, mer at jeg ikke stoler på at noen andre skal gjøre det.
Litt forskjell fra å kjøpe en Svindyr mæsje og prøve alt du kan for å få mest mulig igjen for den, etter at du har kjørt 100k km uten noe servicehistorikk :lol: Er vel derfor Scotty advarer mot brukt mæsje:


Sikker på at du ikke vil vurdere en IS300H? :mrgreen:
 #459680  av lasse
 
Jaså?
Driver du og vurderer Amerikaner nå Marius?
Om du kjøper noe sånt så MÅ du ringe meg!
Er lite som slår en amerikansk åtter med litt friere eksos!!
For du ville vel ikke våget å kjøre noe sånt noe med originaleksos vel???
 #459683  av OleST
 
Ikke glem kamaksel, må ha noe som er hakket bedre enn originalt i det meste 1980+ av Amerikanske biler.
 #459684  av celicat23
 
Jeg vurderer nesten ALT nå Lasse :) Men helst 8 sylindre og minimum 300hk da :wink: Men samtidig så må jeg innrømme at nå er det lite til ingen tolmodighet igjen :?

@OLEST Hadde det ikke vært for at GM har sluttet å lage flere av delene til 1998-2003 corvette'ene så hadde jeg hatt med de i vurderingen, men sånn som det er så er det stort sett ingenting eldre enn 2004 når det kommer til amerikansk som er å vurdere. Og da er det stort sett bare camaro, mustang og corvette å velge i.
 #459685  av ArildM
 
Hvorfor ikke noe 60talls greier da? Der finnes det jo utallig mye repro/deler å skaffe.

Og joa, Lexus, Lexus, Lexus :oops: :oops: :oops: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Såpass mye at jeg prøver å lure masse andre folk til å kjøpe det også :D
Såpass at jeg synes du kan dra å prøve den jeg linka til :lol:
  • 1
  • 1070
  • 1071
  • 1072
  • 1073
  • 1074
  • 1138