TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464844  av ArildM
 
+1 på den :lol:
Har aldri gått til frisør, og bruker safety razor for å slippe å kjøpe barberblad til svinpris.
Og enda har jeg ingen JDM legender i garasjen :lol: (akkurat nå :mrgreen: )
 #464857  av ArildM
 
https://www.nettiauto.com/subaru/impreza/13154604

Bilde

Lærte noe nytt i dag også, Subaru WRX finnes med automat/lat :)
Ganske ok girkasse som tåler mer enn 5trinns manuell kassene de har, ser ut til at den har bedre senterdiff enn manuell kassene (torsen diff). Ok forbruksmessig med noen som sier 30mpg på motorvei. Nice!

 #465004  av ArildM
 
https://autot.tori.fi/vaihtoautot/x/x/105004847
Bilde

Sendte spørsmål til Statens Vegvesen på hvorvidt det er mulig å importere en Caldina fra Finland (ikke den ovenfor).
Spent på svaret. Får man typisk "JDM bil kan vi ikke registrere fordi den mangler typegodkjenning/feil antall nr i chassisnr/har ikke avgasspapirer" osv? Eller kan det være mulighet siden den er godkjent i Finland?

Får man et ja, så blir det å lete etter en mest mulig original bil som ikke er trimmet eller tullet med.
Den ovenfor var ganske pen, synd de hadde bytta ut førerstolen. Blir fort mange tusenlapper for å finne et matchende oem sete.

Kanskje litt mot tiden mtp drivstoffpriser, men lever jo bare en gang? :D
 #465006  av ArildM
 
Hei

Kjøretøy som er ordinert godkjent i annet EU-land kan godkjennes i Norge så fremt kjøretøyet ikke er trafikkfarlig.
Om kjøretøyet er ombygd så må det framkomme av vognkortet hva som er ombygd, og at dette er godkjent i Finland.
Eventuelt må ombyggingen godkjennes i Norge ved visning.
Vognkort del 1 og 2 må medbringes til kontroll, samt papirer fra toll på importen av kjøretøyet.
Heihei, faktisk mulig :D
 #465007  av Makk
 
Nei hva faen, plager du våre statsansatte med dine banale spørsmål? Dem koster oss skattepenger vet du! Nå har du nettopp rettferdiggjort jobben dems :lol: :lol: :lol:

Det kunne jeg, og google ha fortalt deg :D

Alt som er godkjent i et EU land blir godtatt her 8) :lol:
 #465008  av ArildM
 
Joda, men nå har jeg i det miste det sort på hvitt at det er mulig. Altså noe å banke i bordet med om det skulle bli spørsmål eller pes om typegodkjenninger osv på den lokale stasjonen når jeg evt skal registrere.
Jeg tror enda ikke på at det stemmer at man kan gråsone-importere en JDM bil på denne måten :lol: Men vi får se når jeg evt står med skiltene i hånda en dag :)
Liker også at de åpner for at enkelte modifikasjoner kan godkjennes når det skal importeres. Er det derfor det surrer rundt enkelte singelturbo Supraer feks? Altså har du godkjent 900hk Supra i Sverige, og fått det inn i vognkort, så MÅ de godkjenne det her også?

Utrolig at jeg fikk svar på samme dag, men er vel som du sier, kanskje et ganske åpenbart spørsmål? :)
 #465009  av Makk
 
Svarene du søker har du jo fått av dem allerede.

Import via tredjeland innen EU har i mange år vært en kjent måte å slippe svv på heheheh

Det som står i vognkort, goes :D
 #465010  av ArildM
 
Nice nice nice :)
Kjenner en som har en Volvo Amazon som er seksjonert og taksenka osv osv

Var godkjent i Sverige, men ble aldri godkjent i Norge såvidt jeg vet. Men reglene har vel endra seg litt de siste 20-30 årene :lol:
Vedlegg
14666322_10154542326785097_1976006203152917754_n.jpg
14666322_10154542326785097_1976006203152917754_n.jpg (50.77 kiB) Vist 758 ganger
 #465036  av Makk
 
Klar for 6 kroner kilowatten i midt og nordover i morgen?


Jeg kjenner Dieselaggregatet nesten starte av seg selv i ren gledesrus :mrgreen:

Det dingler litt i bjellene når jeg tenker på at der vrir seg en MDG'er i frykt å sorg nå som miljøsvinet sveiver i gang :D
 #465037  av ArildM
 
Ja så vi bikka 6kr kilowatten :O
Greit å fyre med ved... :wink:
Eller diesel for de som har det :lol:
 #465038  av magnesmurf
 
Ved, gass og fastpris på strøm.
Burde vært mulig å få tilbake de gamle oljefyrene :roll:
Får kjøpe seg en slikt beist av en dieselvarmer :lol:
 #465040  av ArildM
 
Nei til olje!
Ja til kullkraftverk!
Miljøvernere i ett nøtteskall :lol:

SÃ¥ en bensinstasjon som tok 139 kroner for en liten sekk med ved i dag :shock: :lol:
Regna ca 12-15 kubber i hver sekk. Altså ca 10 kroner per vedkubbe? :shock:

Glad jeg har motorsag og ordner alt det der selv. Eneste kostnaden er strømmen til vedkløyver, motorsagbensin/kjedeolje, og kostnader på å frakte det hjem med henger. Bonus - masse sunn mosjon :)

Gleder meg til de skal forby vedfyring. og tvinge hele Europa opp til tek10 standard på husene... :roll:
 #465042  av Makk
 
Dem kan komme hit å prøve så skal jeg koke balla dems i det siste tilskuddet i huset.

(Kjøpte alle gasspatronene Biltema Ålesund hadde, 47 stykker)

Å lage mat mens varmen å vvt går på generator blir for mye belastning, dessuten er den sikkert knall på camping også så en slipper drasse ut grillen for noe lite om man vil sitte ute å ikke gidder bruke blussene i vogna :D
Vedlegg
P_20221130_230507.jpg
P_20221130_230507.jpg (2.24 MiB) Vist 600 ganger
 #465043  av ArildM
 
Gassovn og gasskjøleskap neste? :D
 #465044  av Makk
 
Det krever jo betydelig investering, og en gasskomfyr er man strengt tatt ikke særlig avhengig av om en ikke er Grandiosa-frelst :lol:

Men det er på trappene med en gasskoketopp for innfelling, man kan jo bare bytte frem å tilbake for det går fort.

Gass ovn vegghengt med eksos ut veggen og luftinntak ut veggen er veldig bra dog, det står på planen for neste vinter, denne vinteren blir det "hunkering down" og overleve så best man kan, alt man jobber for blir jo konfiskert via ekstraskatter som nå er innført (les strømmen)
  • 1
  • 1120
  • 1121
  • 1122
  • 1123
  • 1124
  • 1139