TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464146  av Makk
 
Ja ikke mer enn 5 minutt siden kan jeg lese en irriterende pop-up der man kan leie parkdress til sine barn wtfff.

Skulle leid meg en 50 cal snart i tilfelle dem kommer hit og skal hente ting fordi det faller dem inn lol.

Så dog utleiebpå felg å dekk, høres ut som det er tid for litt breisladding :lol:
 #464147  av ArildM
 
NM i kantkjørt felg sponses av "Felgutleie AS" :lol:
 #464151  av OleST
 
FCP euro i usa dreit seg vel ut noe så jævlig på noe "leieavtale" på dekk, felger og bremser hvor du betalte en latterlig lav sum i mnd også fikk du tilsendt erstattning, vinwiki hadde video på det men finner den ikke igjen :oops:
 #464170  av Makk
 
Fy faen, er det flere som har fått med seg hva som faktisk skjer i Europa og Australia for tiden?

Folket har endelig klikket på at alt er for dyrt, folk har ikke råd til mat der nede og dem får ikke "lov" å jobbe uten å ta gift lenger, ergo ingen måte å tjene til livets opphold...

Så nettopp en video på Bitchute der politiet angrep fredelige protestanter, og det ble helvette på jord, dem julte opp hele politikorpset og brant en av dem levende.... Syk video.

Hva gjør vi her til lands? Lol, gråter på facebook over dyr strøm og lager støttegrupper, politikerne ler av oss hele veien til banken :D Dieselaggregatet er heldigvis på vei til mitt hjem :lol: :lol: Dieselhamstringen har allerede begynt mens de gode tidene fortsatt finnes haha :p

Om man trodde USA var kokko bananas bare fordi media sier det, så burde en absolutt ta en kikk i vår egen bakgård !
 #464172  av celicat23
 
Øvre middelklasse og rike er en så stor gruppe her i landet at det skjer lite. Alt er rettet mot de som allerede har mye, og alle andre kan gå drite & dra. Bolig? Skal du bo UTENFOR Oslo så er det 3 millioner for ei 29 kvadratmeter stor fuglekasse. Prisene bare går en vei for så fort noe bygges så er uteleie firmaer og kjøpesterke som allerede har egen bolig der å snapper opp alt for å leie det ut. Absolutt NULL reaksjon fra politikere, for de er for opptatt med å spise fine middager og diskutere hvilken lederverv de kan få etter endt politisk karriære, i bytte mot at de fortsetter passe på at de som har mye skal få enda mer.

Tjener du ikke minst 800.000kr pr år? Da er ikke Norge for deg, og absolutt ingen bryr seg. Den ene gangen du er her i livet så kan du være en evig slave som skal bruke hele lønna di hver eneste måned kun på å overleve, og du skal aldri kunne unne deg helt basis ting som ett greit sted å bo, en grei bil og kanskje en ferie i året. Det fortjener du ikke i Norge.

Blir like drit lei hver gang det prates om "Norge, verdens beste land". Det gjelder ikke for alle. Men du kan på ingen måte klage, for da skal det kun prates om hvor mye værre du hadde hatt det i ett annet land :roll: :roll: :roll:
 #464174  av ArildM
 
Norge er et iskaldt land å bo i. Ikke tempertaurmessig men folkemessig.
Og alle har "heldigvis" funnet sitt ekkokammer på facebook hvor de kan dele sine meninger om hvor ille ting er sett fra deres ståsted og meninger, med folk som har akkurat samme meningene :lol: Sånn sitter vi der passive og skriver i store bokstaver og tror vi blir hørt og gjør en forskjell :) Sjebnens iroini at jeg selv gidder å skrive her :mrgreen:

Har sett en del på antiwork på reddit. Mye dritt som skjer i USA som definitivt skjer her i Norge også, for ikke å snakke om hele verden. Som dere sier, de rike blir rikere og rikere og alle andre skal presses over i situasjoner hvor de ikke eier en eneste dritt. Profitt og pengejag er alt arbeidsplasser domineres av, og alle skal presses til å yte mer, i navn av at rike bedriftseiere kan tjene seg enda rikere.

Litt morsomt at Rema Reitan er milliardær på å selge matvarer? Når alt koster det samme på alle butikker, og alle butikkene sier at det ikke finnes marginer på det de selger?

Så en russer som lo av reglene for ferie og hvordan arbeidere behandles i USA. Tilogmed Russere har lovpålagt 2 uker ferie per 6mnd.

Jeff Bezos tvang folk på jobb under tornado/uværet som var i USA for noen dager siden, masse folk døde, men heck, folk er vel ikke så viktige? Det finnes da flere som gladelig står i kø for å ta over jobbene... Selv postet han et bilde på Tvitter dagen etterpå sammen med romskip crewet sitt.



Bezos sin lille båt:
Bilde
https://www.dagensps.se/weekend/bat-sjo ... i-varlden/
 #464176  av Makk
 
En ting jeg aldri klarer å forstå.

Viss du er fattig her i landet.

Hvorfor røyker dem som faen, hvorfor brukes alle pengene på brennvin og det klages?

Hvorfor har alle fattige jeg kjenner en eller flere hunder og det klages?

Hva skjer med å se an hva man faktisk har råd til lol.
 #464177  av ArildM
 
Fattig på penger, men rike på kjæledyr og røyk? :lol: :mrgreen:

Er ikke rik på noen måter selv, men sitter med en helt grei garasje og et lavt lån på et koselig hus ute på landet.
Lykken er ikke i å eie stort hus, hytte, båt, biler ++++ IMHO :)
 #464180  av OleST
 
Skifter tema til noe i litt mindre "verden er rævkjørt"

Ser endelig ut til at jeg får tømt kjelleren i sommer så da skal gulvet rettes også blir det fres, dreiebenk og etterhvert også CNC fres i kjelleren her :cool:
 #464181  av magnesmurf
 
OleST skrev:Skifter tema til noe i litt mindre "verden er rævkjørt"

Ser endelig ut til at jeg får tømt kjelleren i sommer så da skal gulvet rettes også blir det fres, dreiebenk og etterhvert også CNC fres i kjelleren her :cool:
Da vet vi alle hvor vi skal bestille deler fra når vi trenger noe spesiallaget :mrgreen:
 #464182  av ArildM
 
Skifter tema til noe i litt mindre "verden er rævkjørt"
Takk :D

Mulig mye er herpa, men nytter ikke å gjøre noe annet enn å prøve å se opp og frem :D

FÃ¥r aldri nok arbeidsplass :D
Håper jeg får til et skikkelig snekkerveksted en gang i tia, og lakkboks, og tja, får vel aldri nok plass og verktøy å holde på med? :mrgreen:
 #464185  av OleST
 
Mer plass = mer skrot = behov for mer plass :P
 #464186  av Makk
 
Gassovn er bestilt og det samme er Dieselaggregatet (Lang leveringstid på det dog, så ikke før neste vinter :cry:)

I mellomtiden blir det nå en gang sommer igjen, da skal det brukes enda mer tid på å isolere hus og slikt, deretter uteterrasse på bakkenivå slik jeg kan grille og drikke alkohol på riktig måte under solens varme, det skal INGEN ta fra meg samme hvem dem er 8) 8)

Og forhåpentligvis får jeg innen en liten ukes tid svar på om jeg har fått til dette V6 greierne, da er det nemlig oppstart skulle jeg si!

Ellers får jeg en bråte med nudies fra en gammel elskerinne, meget oppegående det også lol.

Så LITT positivt kan en jo finne frem også :D
 #464187  av ArildM
 
Må vel snart kunne ta en skål for det :mrgreen:
Terasse med overbygg er allerede på plass her, samt kingkong drivhus for å dyrke masse rart, samt ta seg en pils om det skulle bli litt småkaldt en høstkveld :mrgreen:
Isolasjon får en ta på sikt :lol:
  • 1
  • 1105
  • 1106
  • 1107
  • 1108
  • 1109
  • 1139