TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464492  av ArildM
 
https://www.nrk.no/norge/forsvarsminist ... 1.15927718

Så en mann på 50 er i lag med ei dame på 18, er det "ulovlig" også nå? :lol: Djeeses, skjønner at det er greit å si fra om ting er ugreit, altså misbruk, voldtekt, tvang osv, men ei Jente på 18 er vel i lovens definisjon voksen nok til å bestemme selv om hun vil være i lag med noen på 50?

"Kvinnen beskriver overfor VG et forhold med stor maktubalanse. Relasjonen skal alltid ha vært preget av at Enoksen var politiker, og at kvinnen hadde en fascinasjon for dette. Hun studerte statsvitenskap, og var politisk interessert."

Så hun var fasinert av menn med makt? Politikere? Ble frivillig i lag med han, og ingenting psykisk eller fysisk galt skjedde utover dette? Har han derfor utnyttet henne? Mulig jeg er dum, men skjønner ikke helt.

Men men, god gjennomlufting på Stortinget for tiden i det minste :lol:
 #464493  av Makk
 
Hahah gamle maktgriser er over alt.

Nettopp en sak i lokalbygda der en kar drev å knulla mora til ei, så gikk'n etter døtta, låste a inne å forlangte diverse tjenester for att døren skulle åpnes :lol:

Belønningen ble 4 uker varetekt å stor ståhei for ho her var 13! Nå reiser nok både hus å kone vil jeg tro :D
 #464494  av ArildM
 
Et eneste stort galehus hele gjengen :roll:
Snylter på skatt, bryter regler, korrupte så det holder, lover og lyver, og har sex med hverandre.
Og disse er folkevalgte til å styre landet? :lol:
 #464551  av OleST
 
SATANSVOLVOHELVETEFAEN! :evil:

da røyk jeg på en forventa smell, men litt før enn planlagt... må bytte ventilhus på girkassa mi ASAP, kassa smalt i gir når den veksla ned fra tredje i lav fart også fikk jeg permanent feilkode på solenoidtrykk :oops: måtte faktisk flashe om TCM for å bli kvitt koden og må nå enten gire manuelt ned i litt høyere fart enn kassa ville gjort (da er det nok oljetrykk til at den girer glatt) eller trå kickdown sånn at oljetrykket øker før girskift... (sistnevnte er skeeeeeeeeeeeeeetchy)

jævlig glad i den simple corollaen som omtrent bare virker nå om dagen :lol:

sånn ellers så har jeg drevet med ett par spennende hobbyprosjekter, kjøpt meg 12,7mm førland rifle og bygd meg nattsynsbriller sånn i tilfelle rottefelle :wink: (brillene skal etterhvert drives av 6.0AH milwaukee 12v batterier med en forventa driftstid på mellom 10 og 15t avhengig av lysforhold og om infrarød belysning må brukes eller ikke)
20220505_180452.jpeg
20220505_180452.jpeg (287.31 kiB) Vist 1919 ganger
liten videosnutt av testing:
https://www.youtube.com/shorts/ctuVvMK6Baw
 #464559  av ArildM
 
Det enkle er ofte det beste :D
Lykke til med alle som har splitter ny elbil som har en egen datamaskin for hver enkelt vindusheis, og det er bare toppen av isfjellet... Hvorfor? Fordi det skal bli alt for dyrt og komplisert å reparere når noe en gang ryker.
Slik at du raskere må kjøpe ny bil :)
Lenge leve opprusta forbanna gamle Toyotaer :lol:

Utrolig kule nightvision briller. Tenkte ikke det var noe man bare kunne lage selv :)
 #464561  av OleST
 
Volvoen er på grensa når det kommer til hvor mange datamaskiner man trenger for å gjøre noe, heldigvis så er alt der veldig oversiktlig og lett å fikse om man har datautstyret til å utføre endelig kalibrering og programmering.

De brillene her bruker faktisk infrarøde kameraer til FPV drone racing, tar null kreds for design da dette er funnet på nett.
 #464640  av Makk
 
https://marketrealist.com/p/netherlands-food-shortage/

Staten tar gårdene fra dem som nekter å selge dem, politiet skyter på sine egne innbyggere og hyllene tømmes.

Nederland er en av de største mateksportørene til Europeiske land og andre.

20 Millioner immigranter forventes mot høsten å trekke nordover.


Håper dere har som meg, begynt å samle hermetikk og langtidsslagringsvarer :? :?

Myndigheter i Norge har allerede opplyst at det BLIR rasjonering av strøm til vinters, kjøp Dieselaggregat asap og stockpile drivstoff!

100 kroner for en kjøttdeig på butikken for tiden LOL, dette blir litt av en heisatur ja.
 #464641  av ArildM
 
Get ready to rumble :roll:
Alle ler av preppere helt til verden faktisk går under :wink:
Eller går under, til menneskene fucker opp ting så ille at de selv dør ut. Jordkloden kommer trolig til å eksistere i fortsatt langt tid etter at våre dager er talte.
Men ja, et lite lager med boksmat er ikke dumt.
Skulle strengt tatt ha gått off grid med sol og vind så man i alle fall har basic greier fra strøm.
Blir vel rasjonering på bensin og diesel også.
Men heck hvem vet.
Har heldigvis plenty med bjørkeved, så vi slipper å fryse ihjel i alle fall.
Må kanskje lære opp hunden vår til å finne vilt til oss :lol:
 #464643  av ArildM
 
https://www.tv2.no/broom/14929606/
Hjulboltene? Bruker ikke alle Toyota hjulmuttre?
Er det rareste jeg har hørt man kan få trøbbel med.
Toyota har jo bare lagd biler i sånn 100 år, også har de nå trøbbel med å få festet hjulboltene/muttrene??? :lol:
 #464648  av celicat23
 
Jeg skjønner ikke helt greia med at plasten på skjermene ikke er lakkert samme farge som bilen... Det er liksom innlysende at det er jævlig stygt, eller er det bare meg?
 #464650  av ArildM
 
Plastikk i hjulbuer er jo kurrant for de som kjører offroad osv, slik som 1.gen rav4 som har halve bilen dekt av hardplast. Du kan gi bæng i det om du riper opp alt når du vaser i skogen (aka kjører rundt i byen og parerker på kjøpesenteret, barnehagen osv :lol: ).

Så ok, sort plast har sine fordeler om du faktisk vil ha noe som tåler litt. Men hei, hva om vi lakkerer plastikken sort!? Så ser det totalt idiotisk ut, uten grunn :lol: Toyota som skal være "kule" i 2022 :lol:

Men til Toyota sitt forsvar så er det om å gjøre at alt skal ha super særpreg i dag. Så en ID4 på nært hold her om dagen og det er en grell kloss av en elbil slik som de fleste andre elbiler.
 #464652  av ArildM
 
https://www.tv2.no/broom/14945981/
"Simplify, then add lightness", he said. It was his philosophy, way before 'minimalism' became fashionable. "Adding power makes you faster on the straights; subtracting weight makes you faster everywhere", was another of Chapman's premises. By tradition, Lotus uses the least number of parts in its products.
La oss gå bort fra alt vår bilmerke står for og lag en ELSUV på 2,2tonn!

Her er det skamløs chasgrabbing som er navnet på alle fronter :lol: :roll:
Vannmagasinene er tømt, matkartellet skrur opp for rekortprofitt, Diablo immortal som koster millioner for å levle opp en karakter, BMW tar betalt månedlig for varme i setene, finnes det ingen skam lengre? :lol:
  • 1
  • 1114
  • 1115
  • 1116
  • 1117
  • 1118
  • 1138