TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #465045  av ArildM
 
+1 på den. Survival mode enabled :shock:

Har akkurat fått gravd og lagt inn nytt kommunalt vann og avløp (fikk brev der vi var lovpålagt å utføre dette i år :lol: ).
SÃ¥ dukker vel fort opp 100k i regninger fremover :roll:

Neste blir vel å oppgradere huset...
Best å gjøre snekringen selv før du får dokumentasjonsplikt i form av at fagfolk MÅ gjøre det for å bli godkjent.
 #465046  av Makk
 
Tenk å bo i et land som sier det er verdens beste for så å holde på og herse sånn med folk.

Nord Korea også sier dem er både demokratiske og verdens beste.

Om noe sånn møkk hadde kommet her måtte jeg ha solgt alt jeg eide for jeg skal ikke ta noen flere lån i livet, systemet er pillråttent og jeg er bare småsur på meg selv at det tok mange år før jeg forsto det.
 #465047  av ArildM
 
Japp, tenkte vi satt ganske fint i det vi også, har kjøpt et billig hus. Langt utpå landet. Greie naboer, snart nedbetalt huslån. Men med utsiktene fremover er det vel lagt opp slik at vi aldri blir gjeldsfri :roll:

Alt er rigget, folk skal ikke være gjeldsfrie, og alle skal slave til vi dør :lol: At Norge har høy gjeldsgrad er jo nevnt som noe positivt, for da har myndighetene god påvirkningskraft, feks i form av å skru opp renter. Så her er det bare å låne til langt over pipa!

Får i alle fall prøve å ha det moro mens det varer :D
 #465048  av ArildM
 
BTW, storebror ser deg:
https://www.nrk.no/norge/pst-far-overva ... 1.16204390

Regjeringen vil at alt du skriver og foretar deg på offentlige plattformer på internett skal kunne lagres av PST i fem år, eller mer. – Ikke masseovervåkning, mener PST.
Jesus christ :lol:

Frister mer og mer å kaste smarttelefonen (den ser og hører like mye som du ser og hører :lol: ) og gå over til en gammeldags Nokia. PCn kjører i det miste ubuntu og vpn så den er riimelig trygg??
 #465049  av Makk
 
Storebror skal få noe å bryne seg på med meg da i så fall.

Jeg hadde en visjon når jeg kjørte bil her om morgenen, døsig og energidrikken kicket inn, langs veien er det mye lyktestolper her.

Det hang en politiker på hver eneste en etter halsen med tau, tett dandert med biter av journalister som hawaii-kjeder rundt halsen.

Fuck me, er den vakreste dagdrømmen jeg noen sinne har hatt.
 #465069  av Makk
 
Hører du den lyden i avstanden? Den som høres ut som barnegråt?

Det er ho Greta og tårene triller avsted :)

8kr kwh kan dem kjøre oppi rævhålet.
Vedlegg
IMG-20221213-WA0000.jpeg
IMG-20221213-WA0000.jpeg (2.35 MiB) Vist 647 ganger
 #465070  av ArildM
 
Fyrer med ved her.
Midtnorge har dyrest strøm i europa (delt med Stockholm og Tyskland) :lol:
Glad vi lett holder huset varmt med vedfyring (lite hus FTW) :)

Men varer ikke evig det heller:
https://energinytt24.no/2022/09/eu-har- ... vedfyring/
Vedtaket er imidlertid ikke bindende for Norge ut fra dagens avtaleverk mellom Norge og EU.
Haha, kjøss katta :lol: For hittil har jo ingen av lovene i EU påvirket oss???
 #465081  av celicat23
 
Ta det helt med ro, en eller annen quisling på stortinget finner en måte å selge ut Norge på det her også. Noen nevner casually at "det er kanskje en plass i brussel til deg" og vips kommer det en ny lov om at ved er fy-fy. Vi kan jo ikke bare brenne milliarder hvert år på og ikke være med i EU og så bare følge 99% av alt EU vedtar når vi ikke er med?
 #465091  av Makk
 
Kasta ut kjerringa.

Har spysjuka, sammen med resten av familia, jeg er tydeligvis skånet men det der skal jeg faen ikke ha, hu får campe med resten av spyerne noen dager :lol:

Trist det er så billig strøm, så fram til å sitte på pinnestolen å høre på generatoren min med øl i hånd :mrgreen:
 #465092  av ArildM
 
Marius: Ingen er korrupte her til lands nei :lol:

Makk: Greit å prøve å skåne seg for slik dritt, har vært tett i luftveiene og hosta gørr i ei uke nå etter å ha blitt smittet, heldigvis tima det sånn at jeg trolig blir bra til jul?

Forresten blåser det sikkert litt ett eller annet sted i verden, så da blir det jo "billig" strøm.
Slik som Bensin også er "billig" når den er på 20kr ish.

Samme skjedde når iPhone ett eller annet ble lansert til 12k, folk lo og sa at ingen kommer til å kjøpe det der. Ikke bare ble den utsolgt, men en telefon til 7k ble deretter et kupp.

Vi er flinke til å normalisere at ting koster unødvendig mye :roll:

Men men, snart jul.
Bare å håpe det blir bedre neste år? Selv om vi har statistikken mot oss sett mot årene som har vært i det siste.
Kan jo håpe på totalt kollaps i fleres økonomi så jeg får kjøpt meg billig hobbybil i alle fall :D
 #465093  av Makk
 
Du, nå går det mot Co2 Social Credit score system linket opp mot din digitale lommebok, systemet er allerede på frivillig testing i Sverige der du får bankkonto som ikke virker når noen andre har regnet ut du har sluppet ut for mye Co2.

Vært på McDonalds TO ganger denne uke? Det var synd, den tanken med bensin kan du bare glemme.....

Den verdenen vi er i ferd med å entre er direkte skremmende.

Den dagen digitale penger er her da er det finito, snipp snapp snute, eventyret ute, feil mening? VI stenger bare kontoen din... Konspivås? Dem har allerede gjort det med facial recognition borte i Canada under trucker-protestene, og om man trenger noe mer overbevising, ta deg en tur til Kina der en dør-automat bestemmer om du får lov å gå ut eller ikke, basert på utslippet ditt og status på scamdemic-sprøytene dine :lol:

Da kan du bytte inn hobbybilen din på nærmeste skraphandler for en pose Prix-varer og noe soyamelk.
 #465094  av ArildM
 
Sant nok. Vi har jo allerede et flott datalagringsarkiv som overvåker alt vi gjør (og som vi har blitt lovet høyt og snilt av våre politikere at det kun skal brukes til å fange terrorister :lol: ).

Kryptobros sier jo at desentralisert digital valuta er mer verdt enn gull, men når teknologien bak bygges inn i våre egne valutaer er det plutselig ikke så stor stas med full sporing av hver en krone vi bruker...

Hei, tilogmed fildeling i sin tid var jo skapt av filmindustrien selv! Og kjempemorsomt for alle, helt til folk havna i kasjotten med millonerstatningsbeløp etter seg.

Men man kan jo velge å la seg dytte ned og se mørkt på alt, eller man kan velge å gi faen og håpe at det går høvelig greit i all den tid VI lever i alle fall? Jeg har fortsatt lov å gå ut døra, fortsatt lov å kjøre tulling på en sidevei (på lukket område :lol: ).

Om/når alt går til f, kan man i det minste velge hvorvidt man skal gå ut meningsløshet og depresjon, eller med seg selv i behold. Det beskriver tilogmed Frankl etter at han tilbrakte mange mørke år i konsentrasjonsleir under andre verdenskrig. Uansett hvor mye jævlig de opplevde klarte noen få av de å beholde gnisten, noen få klarte å beholde håpet, og det kunne ingen ta fra de. Anbefalt lesning forresten, "A mans search for meaning"
 #465095  av Makk
 
Vel, ikke før en har sagt noe så er det vedtatt.

EU har nå vedtatt at alle får personlig kvote lol.

Evig optimist du :) Under Ww2 var der dem som sloss imot og dem som sloss for.

Det som er forskjellen her er globalisme, galskapen er over HELE jorden.

Hvem skal stanse konsentrasjonsleiren denne gangen?
 #465096  av Makk
 
Men slæpp åff, nå blir jo de virkelig viktige tinga håndtert, lavere seksuell lavalder kommer.

Pedofilene gjør seg klar til storfest, neste forslag blir vel ned til 12.

Sirkusverden.
 #465099  av ArildM
 
Sier det bare, ALIENS!
All praise our new overlords :lol:

Neida, men det har vel alltid vært dommedagsprofetier, og folk som sier at verden kommer til å gå under?
Ikke lenge siden Russland invaderte Tjekkoslovakia, ikke lenge siden den kalde krigen ++++

Sånn alt i alt så er det greit at man skjønner tegninga på at ting går til skogen, men hvordan man forholder seg til det, det er heldigvis opp til en selv :D
  • 1
  • 1121
  • 1122
  • 1123
  • 1124
  • 1125
  • 1138