TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #464717  av magnesmurf
 
Hvis du ser litt på hvor mye mineraler osv som kreves i 1 elbilbatteri, ser du fort at det store problemet med elbiler er at det simpelthen ikke finnes nok mineraler til å elektrifsere bilparken i USA og Europa, samt deler av Asia.
Da må du grave opp et helt kontinent for å hente ut alle mineralene.
Derfor blir nok løsningen en helt annen enn elbil til slutt.
 #464718  av ArildM
 
Intet nytt under solen altså :lol:
Beste er bare å gi blaffen i det hele, er ikke så mye vi kan gjøre med situasjonen alikavel.
Men å hoppe på hypen med elbil avventer jeg med så lenge som mulig.

Batteriteknologi er vel uansett noe vi er avhengig av, ikke bare for biler, så jeg vil tro at når/om det blir nød så finner de/vi andre mineraler å bruke. Hydrogenbilene bruker jo også elmotorer så det finnes jo løsninger. Elmotor er jo i seg selv genialt, minimalt med bevegelige deler, så skal ikke stå i mot innovasjon sånn sett.

Det store problemet er at dette blir politikk utav, og som du sier, en gjeng med inkompetente gærninger skal alle ha miljøpolitikk som en fanesak så må det jo gå til skogs :lol: Ekte innovasjon kommer fra gode løsninger som forbrukerne selv velger fordi det er overlegent det gamle på alle vis. Ikke fordi det er politisk styrt?

Først var dieselbiler det eneste rette, så var hybrid sponset av staten, så var det kun ladbar hybrid som skulle sponses, og nå betaler vi alle dyrt for at de som har god råa skal kjøpe seg tesla avgiftsfritt.

Når vi alle attpåtil bombarderes av nyhetsartikler om at planeten er i ferd med å gå under er det ikke rart at folk er deprimerte :lol:
 #464719  av Makk
 
Husk å legge til alle idiotene som helt ærlig tror at Elon Musk fant opp elbilen LOL.

Den er like gammel som forbrenningsbilen :D
 #464720  av OleST
 
Elbilen er jo miljøværsting egentlig, litiumutvinning og resirkukering RÆVKJØRER jo klimaet. + mesteparten av det gjøres med nesten slavearbeid og nada HMS...
 #464721  av Makk
 
Si det til en miljøprogrammert så har du ødelagt dagen hans, men du slipper snakke med han igjen for det er du som er hateren i hans øye:lol:
 #464722  av OleST
 
Neste ting, bytte ut hele verdens bilpark hvert 7 år fordi batteriene er kast? Da snakker vi heeeeeeftige utslipp der også... diesel/bensinbiler blir jo fort 20 år før de er skrot.
 #464723  av Makk
 
Ja, man skriker i veggen av idiotiet, på de fleste nivåer og på flere ting.

I tillegg til at alt for tiden blir mer dystopisk og mer tvang/utestengelse.. Du SKAL like sak XXX og YYY, du SKAL synes Elbil er svært, ellers blir du tatt hånd om, bare prøv å si nei til noe som massene har bestemt seg for er ett "samfunnsansvar"

Du SKAL like krigen i Ukraina og du SKAL hate Putin er ett kjempe eksempel på hvor stor makt løgnapparatet har, jeg har ikke så mye i mot den jevne Russer, men ikke en gang det kan man si til noen for da blir man auto-stemplet som Putin-elsker, hva faen liksom.

Alt er jo så "frivillig" for tiden, helt frivillig å kjøpe ett idiotisk overpriset hus og en elbil, på falske premisser, HEEELT frivillig skal du inngå flere kjempelån for å slippe gi bort penga til en leiehai og snipp snapp snute, kontoen din og eventyret ditt er ute om du skulle finne på å ha en annen enn den aksepterte meningen her i verden :lol: null frihet.

Slett dere fra sosiale media asap og kast ut TV'n, det er den største giften i hele verden, står å spyr ut bullshit døgnet rundt, maler sine egne i befolkningen som uverdige mennesker om man stiller spørsmål om ting.

I Amerika har det jo blitt helt sinnsvakt, folkene lever sine liv foran selfiekameraet, så en god dokumentar om dette for litt siden og en god del folk som levde sammen med disse før dem ble omforvandlet/programmert av det likes-helvette... Selvskading og stor gråt om det ikke oppnås tilstrekkelig med likes, fyfaen.

Husker vi satt og gjorde narr av de som var helt limt i spillet "Second Life" på tidlig 00 tallet.

Tror jaggu dem har det bedre jeg ass haha :lol: Ingen bekymringer der ihvertfall.
 #464725  av OleST
 
Endelig pris på overhaling kom på 39k inkl arbeid med å ta kassa inn og ut av bil.

Når dette er ferdig så blir det trimming og kos. Helt til haldexkoblinga eksplofaenmegderer eller noe tar fyr...
 #464731  av OleST
 
Gir opp bil helt, nå blir det mine egne to bein som primært fremkomstmiddel fremover... brekkwiren på corollaen røk jo selvfølgelig så fort det var bestilt eu kontroll til den.... bytta wiren men har liten tro på at den går igjennom eu læll, må minimum ha 4 støtdempere om ikke kontrolløren er blind.
 #464733  av OleST
 
Og jaggu faen, corollaen gikk igjennom eu'n...? Hvordan dette mirakelet har forekommet aner ikke jeg men det har nå altså skjedd... :shock:
 #464735  av ArildM
 
At enkelte EU kontrollører er blinde er vel den sorte raven min et godt bevis på.
Den trengte ikke bare dempere, den trengte ALT :lol:
 #464737  av ArildM
 
Trist men sant :lol:
  • 1
  • 1117
  • 1118
  • 1119
  • 1120
  • 1121
  • 1138