TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #459759  av ArildM
 
Glad jeg ikke er alene om shitty internett.
Men med EU i bakhånd er vi vel alle sikret et shitty internett i fremtiden :D
 #459760  av OleST
 
Den er jo plombert.... Uff. Er desverre umulig og reversere en plombering som er gjort etter dagens regler.
 #459762  av ArildM
 
Er vel sikkert kjøpt som et prosjekt som også han som selger den har gitt opp :lol:
 #459790  av OleST
 
Har sommerjobb som børsemaker nå (har allerede jobbet to uker)
så da blir det forhåpentligvis penger nok til lappen i løpet av skoleåret :D
 #459840  av ArildM
 
Kult ! :D
Noen som har erfaring med Avensis T25?
Vurderer en til dama, med automat og bensin :)
Funka greit den du har Hans Martin? Om du er her inne enda :)
 #459844  av OleST
 
https://sp.beforward.jp/toyota/vitz/bf864798/id/1000276

2004 Yaris 4wd?????? What

9000kr for en 2004 modell som har gått 100k km var jo ikke ille det heller? (Pluss importkostnader da) og så er spørsmålet, er det mulig og få en slik på norske skilter om en får sveist inn torpedovegg fra en europeisk Yaris?
 #459846  av OleST
 
"antenna" markerer hvor hjørnet av bilen er og gjør det lettere å parkere på trange plasser.
 #459847  av Makk
 
Amatører trenger sånt.

Hadde komt meg inn plasser med 19.5 vogntog der folk som til vanlig kjører sånne biler ikke tør kjøre inn engang :lol:
 #459848  av OleST
 
Men, 3sgte Yaris 4wd.... Fy faen for en landmine på fire hjul det må være!


Helt til alt som kan kalles mellomakslinger og difrensialer eksploderer.
 #459855  av ArildM
 
Bare å flytte over drivverket fra en Celica med 4wd det så har du jo bremser og alt dimensjonert i samme slengen :lol:
Var det ikke noen som laga en Mini på YouTube med 3sgte og celica drivverk? Da går det i en Yaris også.

Ellers kan du vel sikkert få den registrert på motorhistorisk grunnlag, for en Yaris 4wd må jo være sært nok det? :lol: :mrgreen:

Ellers snakker du jo sabla mye jobb med å bygge om da, men skjønner at tanken frister :mrgreen: Synes fremdeles en 2dørs Rav4 1.generasjon er en mye mer interessant plattform å bygge om på. Den er jo bokstavelig talt ferdig lagt opp med Celica drivverk, mangler bare motoren! :mrgreen:

Venter bare på at SW20 skal bli verdt litt mer, så får jeg bytte den i en mint 1. gen 2 dørs Rav og starte prosjektet mitt :lol:
 #459857  av celicat23
 
Aston Martin har jo fått en V8 inn i en Cygnet (som bare en toyota IQ med aston martin merke på seg og tilhørende prislapp for tullinger som gidder å betale ekstra for en toyota med aston merke :roll: )

https://www.topgear.com/car-reviews/ast ... irst-drive

ligger noen video'er på youtube også, men er på jobb så....finn dem sjæl!!! :D
 #459861  av celicat23
 
Nå kan du bli sånn halvveis stolt av meg Arild, for av ren desperasjon dro jeg til lexus i oslo for å se på:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=124319059

De har annonsert så fint at de har oppe fra 9-19:00 i dag, men ble bare møtt av stengt dør. Så da skal du vite at jeg har forsøkt, men lexus vil ikke ha meg som kunde :wink:
 #459863  av OleST
 
En RAV4 veier vel i nærheten av 1600kg?

Yaris 4wd veier 1000kg, rav en har bakkeklaring og kan sikkert bli en artig rallybil men med ca. 600kg mindre og dra på og mye lavere tyngdepunkt er nok Yaris 4wd/awd bedre utgangspunkt for sleeper med gode kjøreegenskaper.

Hadde ikke sagt nei til noen av delene uansett :D

Yaris (eller Toyota vitz som den heter) finnes som en "RS" utgave med 150hk, det er påstått noen plasser på internett at drivverket i den er det samme som st205 GT4 (tviler litt på akkurat dette men om det stemmer så er det jo mulig og sprite opp en 3sgte og tre ned i motorrommet)
  • 1
  • 1072
  • 1073
  • 1074
  • 1075
  • 1076
  • 1138