TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #456527  av ArildM
 
Pussig du, var innom et par kredittkort sider, mest fordi jeg leste en tråd på reddit om enkelte selskaper i USA som gav cashback på alt du kjøpte. Så jeg var innom og surfa et par sider som sammenlikna norske kredittkort.
Oppgav ingenting, registrerte meg på nada.
Men Hotmailen min var plutselig full av søppelpost fra kun kredittkortselskap i 14dager etterpå til jeg fikk satt alt som søppelpost :lol: :roll:
Det er seriøst en råtten butikk som drives ut i landet, og enda mer forferdelig at folk faktisk tar opp kredittkortlån for å pusse opp kjøkken/bad, dra på ferie osv. Når Bank Norwegian går bedre en flyselskapet er det vel liten tvil om at dette er stor butikk for mange :roll:
Hadde kurs selv på jobb om hvordan vi skulle selge inn kredittavtaler på salg av TV. Prøvde å fremme spørsmålet mot kursholder på hvorfor folk skulle bruke mer enn hva de hadde råa til? Fikk bare piss og svada tilbake, det var bare en promille som faktisk havnet på luksusfellen med betalingsvansker. For alle andre er kredittgjeld bare fint å ha :roll:
Fuck folk er dumme, beklager altså, men tar du opp kredittgjeld for å dra til syden? :lol: Deal med det.
 #456528  av Makk
 
Kynisk som faen men sånn er samfunnet blitt.

Jeg kjøpte en pc en gang på kredittkort fordi den var på tilbud der og da og det var en maskin til 22 på salg for 17, betalte den ned neste måned når jeg fikk lønn, ingen renter påløpt.

Det gikk to dager så kom der en sint telefon fra svea finans om hvordan jeg hadde misbrukt deres kort og at deres tjeneste ikke var til for at jeg skulle kunne bare låne penger gratis hos dem...

Jeg trodde ikke mine egne ører.... Men det sluttet ikke der heller! Kuken på Svea meldte ikke inn at pengene var på konto så Elkjøp butikken ringte å sa det ikke var betalt, 3 ganger sendte jeg kvitteringer og bevis på innbetaling med siste et stemplet skriv fra banken min som jeg ordnet.... Så kom det inkassokrav.

Da ble Svea politianmeldt, stille siden da.

Jævler.
 #456534  av ArildM
 
Det er jo definitivt et system som konsekvent utnytter de svakeste og de uten betalingsevne.
En offentlig, fullt lovlig, og kraftig profilert omvendt Robin Hood of sorts...

Jeg er veldig glad for å ha en relativt ryddig økonomi, men ser lett hvordan man kan falle i fristelsen for å bruke litt mer enn hva man har en mnd eller to. Og stort mer enn det skal det vel ikke til for å velte det som er en frisk økonomi til en forbanna usunn en :roll:
 #456535  av Makk
 
ArildM skrev: ser lett hvordan man kan falle i fristelsen for å bruke litt mer enn hva man har en mnd eller to.
I know that feeling.

Kommer hjem fra tyskland med for mye bodyroll og for små bremser, sier til seg selv at en ikke skal bruke mer penger nå og at det holder på norske veier...

EN kveld på fylla med tilhørende røling og skjitprat med kompisser så vips har du brukt 30 tusen på amexen på en hel masse bildeler en bare "MÅTTE" ha :x
 #456539  av ArildM
 
Bare å slutte å drikke det :lol: :mrgreen:
Vurderer å sløse litt på TV. Frister mye med 65 OLED fra LG som vi kjører til 22lapper denne uka.
Men samtidig er det 10 lapper for mye å bruke på TV.
Kommer heldigvis et lass med byggvarer neste uke på eiendommen, så da får jeg andre ting å tenke på.
Prioriterer heller en grei 2 søylers enn en ny TV :D
 #456542  av Makk
 
Slutte å drikke? Nevah!

Kjøp en Tech-Lift som jeg har, dem har en 2.1 meters versjon og den er suuuuper om du mangler bare BITTELITT takhøyde...

På lave biler går det helt knall, sitter bare på en sånn bilskruings stol med hjul!
 #456546  av Rolla75
 
Kjøp iallefall bukk som går høyt,
Klarer ikke stå unner noen av vårs i mer en 30min ish... blir heelt ferdig, må endten bøye knærna eller ryggen
Jævla idiotisk da garasjen er beregna for lastebiler og takhøyde ikke er noe problem..
Skal vel noe til at du får problemer med takøyde med mr2a dine :)
 #456552  av ArildM
 
Takk for tipsene :) Tar det etterhvert som jeg får bygget litt :wink:
 #456615  av ArildM
 
Noen her som har investert i bitcon eller etherum?
Tenker at dette er noe som er kommet for å bli og tenker å investere 100,- i hver valuta hver mnd.
Det er det folk "kaster" bort på spotify og netflix, og siden jeg ikke har noen av delene, hvorfor ikke?
Gikk inn på Coinbase, regner med det er ok greier? Virka greit i alle fall.
 #456617  av Sarlacc
 
Jeg satt og fulgte med Bitcoin-kursen i 2010 og vurderte å legge inn en tusenlapp. Lot det være, antok at det hele ville sprekke som den tomme ballongen det så ut som.
Hadde vært verdt mange titalls millioner i dag :shock:

Det er en risikosport, ren gambling. Men det kan være større vinnersjanser enn i Lotto.
  • 1
  • 1036
  • 1037
  • 1038
  • 1039
  • 1040
  • 1139