TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #463046  av ArildM
 
Synes oppriktig synd i ungdom i dag som ikke kan drikke seg drita og dumme seg ut på fest uten at det skal bli foreviget.
Fy fader så mye dumt man har gjort, og så mye moro man har hatt. Vel vitende om at få/ingen kan huske alt det rare man har funnet på. Og om det er det er det bare vandrerhistorier som raskt verken kan bekreftes eller avkreftes :lol:

Facebook er vel slik jeg ser det mer eller mindre død allerede da? Men statlig overvåkning ala Kina er en dyster del av verden å se til om vi skal se hvor langt enkelte land allerede er i dag.

Og slik vi alle gjetes av våre stater for sikkerhetens skyld, så er det ikke utenkelig at vi går i samme retning ganske så raskt i den vestlige verden også.

Men vi har i alle fall gode gamle dager :lol:
 #463047  av Makk
 
Du har helt rett.

Smartphone generasjonen er fæl, hver minste ting skal filmes, tiktokkes, streames, twitres +++ Som om dem er på noe som helst slags vis relevante.

Det var fint å en gang kunne dele med sine venner hva en hadde vært med på for eksempel, men nå er det kapittelet over for lenge siden.

Alle generasjoner har vel mer eller mindre preket om "ungdommen nå til dags" vil jeg tro, men ingen tidligere generasjon har praktisk talt vært programmert på denne måten, såfremt du ikke tar med Hitlerjugend da... Og en må gjerne studere ungdomspartier her til lands også, dem mangler jaggu bare uniformene, hatet har dem fått allerede.

Hatet mot ALLE som ikke har nøyaktig samme synspunkt.

Det er her elendigheten er, den ekstreme konformiteten på alt dette sosiale mediagreiene, jeg var med på alt fra den spede begynnelse i tidlig 90 tall, internett var gøy, nytt og mye godt å hente, nå idag håper jeg snart forsvinne for godt fra hele sammensuriumet som heter sosiale media.

En kan risikere miste hus, jobb og sine barn idag om rette person bestemmer for at den ikke liker ditt synspunkt, makten til flertallet gigantisk, å den er livsfarlig.

Jeg vil ikke vær sosial med zombier, samme hvor mye dem prøver tvinge alle til det, om det betyr utfrysing, ja så er det jævlig greit for meg for da får jeg fred :mrgreen:
 #463048  av magnesmurf
 
Tror ikke det er lurt å publisere alt jeg irriterer meg over med dagens samfunn her :lol:
Kommer jo til å skremme vekk alle nye brukere av forumet..
Jeg sier meg bare langt på vei enig i alt makk skriver, og legger til at jeg irriterer meg over at det ikke lenger finnes en eneste seriøs nyhetsformidler. Så og si ingen som vil berøre betente temaer eller utføre gravejournalistikk lenger. Det formidles ukritisk nyheter uten å sjekke fakta først, og når media blir tatt med buksene nede så blir saken dysset ned. Da er det viktigere å oppkonstruere en annen viktig nyhet, frem til også den blir avslørt som løgn.
 #463049  av ArildM
 
Ny runde med "Dark ages" kanskje?
https://no.wikipedia.org/wiki/De_m%C3%B ... A5rhundrer

At USA som er et land som "alle"(???) ser/så opp til kan ha en president som Trump i 4 år uten at det gir konsekvenser sier vel litt om hvor ille verden faktisk er.

Vi lever i alle fall ikke i en tid der folk lever basert på vitenskap og fakta :roll:
Clickbait, influencere og sjalusi, det er veien!

Om noen hadde fortalt at Se&Hør er irrelevant fordi at alle de store avisene legger ut mer løgner og fjas enn nevnte ukebla hadde nok de seriøse herrene i samfunnet ledd av deg for 50 år siden.

SÃ¥ ja, enig med dere begge.
 #463050  av Makk
 
Hehehehehe.

Ja det kan du godt si, men du kan også se på hva å ha en sånn type som Trump til POTUS faktisk har gjort.

Fyren er så uegnet som President man kan få en person, men se på den etablerte maktens respons og reaksjon? Se på opposisjonen, å herregud, at dem faktisk er ENDA verre enn Donald Trump av alle personer er ikke mindre enn helt sjokkerende.

Måten dem holder på er jo direkte livsfarlig, ren DDR-Style diktatur.

Joseph Goebbels hadde en del å si om propaganda, og at han hadde rett når det gjelder å repetere løgner mange nok ganger? Uten tvil.

Samtidig, hva faen skal de stakkarne gjøre der borte da? Valget er jo nesten umulig med de presettene dem har, det er like korrupt samme hva dem "velger"

Jeg sier "velger" med god grunn, ingen skal innbille meg at en nobody som ingen hadde hørt om helt plutselig fikk 80 millioner stemmer bare fordi han stilte på riktig parti.

At Donald Trump tapte valget på grunn av valgjuks er hevet over en hver tvil med det man ser foregå i dag.... Dette er FEIL måte å vinne over en slik type, for det betyr faktisk at det alternativet til Donald Trump som ble presentert, ihht absolutt all logikk og fakta som kan presenteres, er MYE værre... Noe som ikke sier lite om hvor dypt elendig styringen "over there" har blitt.

Grunnen til at en i det hele tatt klarer å vurdere en Donald Trump som President er ett produkt av establisemangets E-LENDIGE forvaltning av en nasjon, han er faktisk ett produkt av deres egne påfunn over lengre tid der vanlige folk blir herset med og holdt for narr.

Absolutt er der bedre valg enn Trump, ikke den minste form for tvil, men som jeg sier, han er der utelukket på grunn av at alternativet er enda mer tragisk, og Bernie Sanders som Norsk media forguder er ENDA mer tragisk for ett land som USA med deres populasjon og styresett, det er ganske typisk Norge å tro dem kan reise land å strand å forkynne "Vi er best!" og rakke ned på andres styresett lol.
 #463056  av ArildM
 
En ting er i alle fall sikkert, vi i den vestlige verden havner greit over på Huxley sin liste over frykter for den moderne verden:
Bilde

Skal man ta på seg alufolie hatten og tro alle konspirasjonsteorier? Hva er sant og hva er tull? Er fakta fakta? :roll:
Hvem vet lengre :lol: Med all double speak greierne de over oss holder på med kan man begynne å lure.
 #463062  av ArildM
 
Til info:
Prosjekter delen av forumet nå er kun åpen for registrerte brukere.
Ergo ingen forskjell for de kanskje 10stk som er aktive inne her, men trådene ligger ikke lengre åpne for all offentlighet.
 #463063  av Makk
 
ArildM skrev:Til info:
Prosjekter delen av forumet nå er kun åpen for registrerte brukere.
Ergo ingen forskjell for de kanskje 10stk som er aktive inne her, men trådene ligger ikke lengre åpne for all offentlighet.
Synes det er en grei ting jeg, greit å gi litt av seg selv før en får tilgang til mange års erfaring fra diverse folk :D
 #463064  av ArildM
 
Ja vi har tidligere vært litt usikre på hva som er rett måte å få gjort dette på, men jeg tenker vi får informere evt nye medlemmer om reglene :) Mulig det ligger en tråd med forumregler som må oppdateres også, skal se på det :)
 #463066  av Makk
 
Nå har jeg hatt 3 pakker på postkontoret fra tre forskjellige, 1 privat, 1 fra stoneyracing og 1 fra primemr2 uten noen notifications.... Ligget der nesten 2 uker.

Er dette MDG's nye måte å forhindre bilkjøring på? Sørge for vi ikke får delene våre? :mrgreen:
 #463067  av magnesmurf
 
Makk skrev:Nå har jeg hatt 3 pakker på postkontoret fra tre forskjellige, 1 privat, 1 fra stoneyracing og 1 fra primemr2 uten noen notifications.... Ligget der nesten 2 uker.

Er dette MDG's nye måte å forhindre bilkjøring på? Sørge for vi ikke får delene våre? :mrgreen:
Jeg har begynt å legge inn alle sporingsnummer i appen når ting blir sendt. Hender sporingsnummer blir slettet av seg selv i appen, og at ting flytter seg til "sendte pakker", men som regel er dte mer pålitelig enn å vente på en pakkelapp som bare dukker opp i 1/3 av tilfellene.
Skulle jo bli så mye bedre med omorganisering :roll:
Posten fungerte utmerket for 10-15 år siden, når det var levering hver dag, og postkontor i nesten alle byer.
 #463068  av Makk
 
Vel, vi får se om lokket du sendte meg dukker opp på melding eller om jeg må mase på dem igjen der nede :mrgreen:

Ueffektiv statlig liksomprivatisering m/statlig eier? lol det kan knapt bli værre :D
 #463069  av ArildM
 
Girkula mi fra Superklasse brukte 18 dager i villeste black week / julekaos på å nå norge til 24. desember:
https://tools.usps.com/go/TrackConfirmA ... 45348349US

Guess what, etter det forsvant den.
Ikke på det lokale postkontoret.
Posten vet ikke av den.
Toll vet heller ikke hvor den er.
Har mast og etterlyst den flere ganger.

Så nå må jeg være ekkel og mase meg pengene tilbake, fordi posten roter bort ting :roll:
Men la oss skylde på corona, i alle fall nå som vi er 1mnd siden forrige oppdatering :)
Skjønner det kan bli rotete i Jula, men vi er liksom litt forbi den nå.
  • 1
  • 1093
  • 1094
  • 1095
  • 1096
  • 1097
  • 1139