TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #463076  av celicat23
 
Kontaktet kundeservice hos netonnet for over 1 uke siden, og der var det auto-svar at de hadde litt lengre ventetid enn vanlig og jeg måtte forvente 3 dager svartid... Får se da... Til torsdag kan jeg feire 2 uker uten noe svar. Skal aldri handle noe der igjen.
 #463077  av ArildM
 
Har nærmest doblet antall servicer på jobb (Elkjøp) det siste året. Å drive support er ikke enkelt, men å gi god kundeservice (løse saker) det bør alle butikker klare. Minimum svare sine kunder og ha en dialog.... Har endt opp med å gi ut nye varer i de tilfellene der verksteder bruker flere mnd på å fikse ting, og det har ikke blitt mindre av de sakene det siste året. Om noe foretrekker jeg selv å handle lokalt der jeg vet jeg får hjelp i etterkant, i alle fall på litt større innkjøp.
 #463129  av OleST
 
sitter igjen uten mulighet til å kjøre bil :cry:
(nå grunnet problemer med synet...)

snuser på innkjøp av toyota prosjekt for å få tida til å gå (har lurt litt på E10 stasjonsvogn pga AWD og mye delt dna med celica) :mrgreen:

er forresten altfor lenge siden sist jeg posta noe her inne....
 #463130  av ArildM
 
Shit :shock: Håper du får orden på synet ditt!

Alltid velkommen hit vettu, selv om det er lenge siden sist vi hørte noe fra deg :)

Håper du finner et spennende prosjekt etterhvert som vi kan følge med på :D
 #463133  av OleST
 
Er vel toppen tre år til synet er på stell igjen, må ha to-tre operasjoner også er det litt tilvenning for å få igjen dybdesynet. (Flytte muskelfeste + kanskje bytte begge linsene)

Spennende prosjekt blir det etterhvert, tjener jo nå fett nok til at jeg har overskudd som kan brukes på bil. (Jobber i som assistent for kommuneoverlegen i en av nabokommunene, lite sidesprang fra våpen og mekaniske fag men grei jobb læll)
 #463137  av ArildM
 
I alle dager er det som har skjedd med synet ditt :shock:
Høres ut som du har peilet deg inn på en greit betalt jobb, håper du trives i den :)
 #463140  av OleST
 
Høyre øyet vandrer i alle rettninger så det må korigeres med flytting av muskelfester også muligens bytte av linse på det øyet eller begge... har for øyeblikket halvert synsfelt og ikke eksisterende dybdesyn.

Trives greit på jobb ja, trivelige kollegaer og veldig ålreit sjef.
 #463157  av celicat23
 
Var det med øye bare noe som kom ut av det blå?

Vinner jeg lotto, så det blir helt greit å ta tapet av og kjøpe en ny bil, så blir det yaris gr med tom's bodykit...

Bilde
 #463160  av ArildM
 
Meget innafor :mrgreen:
Morsomt at en Yaris på mange måter er mye kulere enn et slags forsøk på en supra :lol: :mrgreen:

Kanskje jeg har råa til en slik en en dag når den er 10-20 år gammel og ferdig sarva :lol: :mrgreen:
 #463162  av magnesmurf
 
celicat23 skrev:Var det med øye bare noe som kom ut av det blå?

Vinner jeg lotto, så det blir helt greit å ta tapet av og kjøpe en ny bil, så blir det yaris gr med tom's bodykit...

Bilde
Prøvekjørte Yarisen. Vurderte faktisk tenkt å bestille en.
Men ble utrolig skuffet etter prøvekjøring. Bilen er bare morsom å kjøre når du virkelig pusher den, og lappen står i fare for å ryke. Når du kjører den normalt er den som en hvilken som helst annen yaris å kjøre. Og man sitter like høyt som i en suv. Noe som ødelegger mye av opplevelsen.
Har ikke tvil om at den kan bli morsom, spesielt når litchfield har tuklet ferdig med sine testbiler, men i standard form er den desverre ikke i nærheten av å leve opp til hypen, og hvertfall ikke den kjipe utgaven som jeg fikk prøve, uten torsen diffene.
 #463163  av OleST
 
@celicat23

Nja, problemet har vært der så lenge jeg kan huske men det ble plutselig MYE værre omtrent over natta for noen uker siden. Ingen god forklaring på hvorfor (har blitt probet og testa i alle bauger og kanter men intet nytt) mennesker skulle hatt obd2 port i nakken...
 #463164  av Makk
 
Har hørt at om du sitter riktig på den her, så kan man identifisere problemet etter antall rykninger ansiktet, nesten som blink i motorlampen, verdt ett forsøk? :mrgreen:

Bilde
 #463165  av celicat23
 
@MAGNE Det høres som hva jeg forventet av en bil med 1.3L motor og turbo :) For meg er det ikke noe mer seriøst enn at hvis jeg hadde kronene å kaste bort som den koster, og hadde plass til å ha den stående, så ville jeg gjerne hatt en nesten uansett. Den ser gøy ut, kan se enda mer gøy ut, og dette er første morsomme bilen toyta i Norge har solgt siden....GT4? Det varmer toyota hjerte ganske mye at det er toyota som har lagd noe som dette, og jeg kunne gjerne hatt en, selv for bare å gå forbi den i garasjen :)

@OLEST Håper du får det fiksa. Det tærer på humøret når man blir gående rundt med noe som ikke er som det skal være :? Og ikke bare ODB port, men det skulle vært enklere å bytte ut deler til bedre ting :)
 #463166  av ArildM
 
Er nok mye bedre egnet som en lekebil man kan ha som nummer to enn en hverdagsbil :)
Men 700k for en lekebil er vel kanskje litt forbi mitt budsjett i alle fall :lol: :mrgreen:

Men det varmer et Toyota hjerte meget meget som du sier Marius når de faktisk går i gang og lager noe slikt fra bunnen av 8) Ikke noe BMW logo når man kikker seg rundt heller :lol: :roll:

Kanskje en rebootet Supra burde ha begynt fra en litt mer ydmyk start, 2gr og RWD? Twin turbo V6 har de allerede utviklet også med V35A-FTS som har 420hk og 600nm:
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Dy ... e#V35A-FTS

Så, men gjort er gjort med Supraen, skjønner hvor Toyota kommer fra mtp utviklingskostnader osv.
Noen hadde kansje også ikke likt V6 motor i stedet for I6, men Skyline har jo klart seg heelt fint med V6 i nåværende generasjon.
  • 1
  • 1094
  • 1095
  • 1096
  • 1097
  • 1098
  • 1138