TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Pass pÃ¥! fremdeles tull med oljefilter til 4AGE/3SGTE

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #275839  av bose

Var innom Toyota Horten nå på fredag og handla oljefilter, de prøvde å prakke på meg det stygge lille filteret som ekskluderer 4AGE og 3SGTE

Husker ikke hva de nye delenummerene var, men mener å huske det var et eller annet med J1, kontra J2.

#275843  av Insanity

jasså?? er det ett filter som ikke passer på 3sGTE og 4age????

har alltid fått det litte filteret til mine 4age motorer.........

#275855  av bose

Hvis det står exc 4ag og 3sgte så har du fått feil filter ;)

Fant omsider esken etter å ha rota litt i spøppla... så jeg legger ved et bilde av esken til RIKTIG filter
Vedlegg
dette er RIKTIG filter
dette er RIKTIG filter
oljefilter.JPG (33.17 kiB) Vist 594 ganger

#275856  av Insanity

spennende...... faen.....

#275858  av bose

Toyota har faktisk bytta delenummer på filtera 2 ganger uten å ha fått med seg "feilen".

#275859  av oleb

Jeg fikk feil oljefilter tre ganger på rad til min 3s-gte, og måtte hver gang "krangle" meg til å få riktig filter.

#275861  av Abramz

Gjelder det her før mk2 å?

#275863  av bose

Abramz skrev:Gjelder det her før mk2 å?
Ja ,men kun med turbo (3sgte)

GTi/3sge skal kjøres med det lille filteret

#275884  av FireWalk

Jeg fikk feil en gang, men gjorde dem da oppmerksom på feilen, og siden har jeg fått riktig.
Ganske skummelt om man monterer feil filter og får flow problemer. Da kan man få slitasje på motoren tilsvarende om motoren er gått nesten oljetørr.

I de fleste tilfeller og med normal kjøring går det som regel bra. Så om du har brukt dette filteret og ikke fått noen problemer så har det nok ikke skjedd noen skade (enda). Men vær oppmerksom på å få riktig filter neste gang. Og om du har dette filteret nå så vil jeg anbefale å bytte filter med en gang!

Det filteret kan bli som en blodpropp i systemet..
Sist redigert av FireWalk den 01 jan 2008 20:45, redigert 1 gang totalt.

#275886  av hmsilset

Bra at denne tråden kom opp igjen nå som jeg driver å planlegger bytte :) Hadde helt sikkert satt på feil jeg :roll: