TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • skifte ut kasset spillern til dvd.. annlegg og ledninger

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #280090  av perle
 
hørte at det er en orginalt annlegg under setet på mr2'n ?

Kjøpte akkurat en dvd spiller som jeg vil montere inn. Skulle til å kjøpe en iso adapter til orginal pluggen. Men så sa han dude'n at det ikke fantes og ble aldri lagd til mr2'n.
Han sa at det var en annlegg under setet og jeg måtte sette kabler fra den til dvd spillern for å få best lyd eller noe sånt.

Hva skal jeg gjøre?

skal jeg bare klippe pluggen og koble til dvd spillern eller må jeg ned til annlegget om det er noe der ? hvordan har dere gjort det?
 #280132  av lasse
 
Finnes ikkeno adapter nei, mr2 mk2 har originale forsterkere (ihvertfall min) hadde en post med fargekodene her inne et sted før, men fant den ikke igjen nå, kan se om jeg ikke finner de i mappa mi.
Forsterkerene sitter på veggen på venstre side bak førersetet (tror jeg...), og nederst bak førersetet er det en liten sub.
 #280187  av perle
 
Fint om noen kan poste hva de forskjellige fargeledninger er og sånt..

Har akkurat klippet opp den pluggen. Målte strøm osv. men fikk det ikke til. Dvd spillern startet ikke.

Lurer på om jeg skal sette opp nye ledninger fra batteriet.. En + og en - ledning.. Men da må jeg skru av dvd spillern for hånd hver gang :S

hva burde jeg gjøre?

Skal jeg gå ned til sub'n og ta noen ledninger derfra eller ? :? :?
 #280507  av Helgeland
 
jeg for min del ville bare tatt samme kursen som din eksisterende enhet. evnt. strukket en ny tykker pluss kabel inn i sikringsboksen din fremme, hvis du har en kurs ledig da... da slipper du at den stjeler strøm når tenningen er av.. men det er min mening.. kan være jeg misforsto spørmlet ditt..
 #280597  av wax
 
Det er ingen hemmlighet at det er et sant helvete å koble stereo i MK2.

Det finnes to forsterkere, en til høyttalerene og en til subben som ligger bak førersetet. De originale ledningene fra spilleren til forsterkeren, er latterlig tynne. Faktisk er hele ledningsnettet passe latterlig, sett med 2008-øyne.

Jeg anbefaler å fjerne hele det originale ledingsnettet, og koble opp alt på nytt. Og det uten de originale forsterkerene.
Skal du sette inn sub og forsterker, trekker du strøm rett fra batteriet (husk sikring som skal ligge så nære batteriet som mulig, og være festet).

Har planer om å smekke opp noe stereo av litt klasse i løpet av våren, men venter til det blir varmere i været (og mer penger på konto).
 #280610  av lasse
 
Da har jeg fått ut finger'n og funnet fargekodene på det originale ledningsanlegget:


Blå/sølvbånd-høyre høyttaler bak
Rød/sølvbånd-høyre høyttaler foran
Brun/sølvbånd-venstre høyttaler bak
Hvit/sølvbånd-venstre høyttaler foran
(De ovenfor er altså signalet til de originale forsterkerene)
Grønn/sølvbånd-dimming
Gul/sølvbånd-?
Sort/sølvbånd-?
Grønn/sølvbånd (er tydeligvis to stykker)-felles jording av signal til forsterker
Brun/sølvbånd(tydeligvis to av denne også)-?
Sort+rød/sølvbånd-antenne
Hvit+grønn/sølvbånd-?
Rosa-remote signal til forsterkerene
Grå+rød-tenning (+ når tenninga er på)
Blå+rød-+


Rart at jeg ikke har skrevet opp hva som er jording av selve spilleren, men den er jo skrudd i braketter og den får sikkert jording derfra, jeg har ihvertfall aldri hatt noe problemer med dårlig jording.
De som er merket med spørsmålstegn fant jeg aldri ut hva gikk til, tydeligvis ikke så altfor viktige ting da alle høytalerene funker.
Håper det kan være til hjelp.