TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lekkasje i bilen

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #141727  av nomad25
 
Hei.

Jeg var borte i 1uke på arbeid og da jeg kom tilbake var både passasjer og fører golvet søkk vått. Kan ikke finne årsaken til dette, selv om jeg tror at det må være gummi listene rundt dørene som er gåene?? Er det vanlig i MR2'ene at slikt oppstår??

Takker for alt svar

 #141729  av Azrael
 
Vet at listene til T-taket har en tendens til å bli dårlig, og at dette forårsaker lekkasje. Og er det dårlige er det vel mulig at resten av listene rundt dørene også er dårlige, men jeg vet ikke sikkert.

 #141739  av toyota_mr2
 
jei har smørt t tak listene med silikon de hjelp på lekasje

 #141744  av mr_2
 
ditto :wink:

 #141813  av nomad25
 
Heisann jeg har ikke T-tak, men vanlig hard top, silikon langs dørslistene vil hjelpe altså?

Har kun hatt bilen i 2uker så er litt vanskelig å feilsøke alt når man ikke er kjent med de mest vanlige problemene :(

 #141828  av BrennaRacing
 
Du får gjøre som en annen her på forumet gjorde for å finne en lekkasje...Du bare setter deg inn i bilen, å får en kamerat til å spyle ned bilen fra alle kanter. Da ser du hvor vannet kommer inn :D

 #143830  av Dr.Ling
 
Hvis det kun er i fotbrønnene / dørken det er vått kan det være gummipakningene i gulvet som er dårlige. Det er hull i karosseriet på begge sidene, rett gjennom dørken, og man kan lett kjenne gummiproppene som tetter disse ved å føle under bilen, eller fjerne teppene. Hadde selv problemer på pass.siden, tettet rundt proppen med Sikaflex og det ble tørt i noen måneder, men problemet har kommet tilbake og det er sikkert at det ikke er fra taket det lekker. Må finne meg noe bra å lime igjen disse hullene med....

Bare riv opp teppene så finner du disse sorte gummiproppene / lokkene. Prøv å spyle under bilen og se om det pipler inn.