TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• mÃ¥l pÃ¥ bremser rev2

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #288833  av BT-GTI

hei trenger målene på rev2 bremser bak på mr2 mk2. har montert foran med rev2 calipere men fikk feil skiver bak altså rev1 skiver bak av en eller annen grunn så vil gjerne få nye men trenger målene. i MM helst både diameter og bredde på skiva.

så dere med rev2 bakbremser fram med skyvelæra ut og mål....
 #288860  av Nils

Kjøpte nye rev2 skiver til min mk2 en gang, og mener å huske at de bak var like stor diameter, eller faktisk 1 mm elller 2 større. Tykkelsen var derimot tynnere bak. Mulig jeg husker feil, men tror de forran er 28mm tykke og de bak 21mm.

Dette hjalp deg sannsynlig vis veldig lite. Sikkert noen der ute som har nøyaktige mål.
 #288864  av BT-GTI

de forran er betydelig større enn rev1 for de har jeg bytta. og de er mye tjukkere og større, de bak fikk jeg til rev1 slik at de caliperne jeg har kjøpt (rev2) passer ikke på de nye skivene. men hvor store jeg skal ha til de nye caliperene veit jeg ikke.eneste jeg vet er at det funker ikke å bruke rev2 calipere på rev1 skiver.

så noen som har målene?
 #288876  av Nils

Har fremdeles ikke noen mål til deg, men mulig jeg forklarte meg litt dårlig i forrige post.

Rev2 bak skal være et hakket større enn dine Rev2 forran, men tynnere. Så hvis ingen skulle klare å rote seg ut i garagen å måle sin rev2 skiver, så kan du i værste fall ta mål av dine skiver forran for så å gå til Toyota å høre om de kan lete litt på dataen.
 #288879  av BT-GTI

ja nils klar over det men fant hva jeg leita etter.

og for dere som lurer har er de harde fakta

rev1 (1990- 12.91)- bak 263mm

rev2 (1992-1999)- bak 281mm
 #288912  av Helgeland

siden dette løste seg. kan jeg spørre om noe ang. bremser men ikke til dette teamet..

jeg har 92 mod med den leppa og kryss stag i motorommet og airbag og abs.. tror det er noe rev 2 også inni der..

men har jeg de største bremsene som er orginalt til mr2...

jeg ser noen selger turbo 93 94 bremser.. er disse like store som mine eller er dem større?? noen som kan hjelpe meg med dette??
har forreste gti
 #288921  av lasse

Du har de størst bremsene, skal du ha noe større så må du få tak i noe uorginalt.
 #288922  av Ivar

Helgeland skrev:jeg ser noen selger turbo 93 94 bremser.. er disse like store som mine eller er dem større?? noen som kan hjelpe meg med dette??
har forreste gti
Ikke la deg lure av det tullet.

92-modell og oppover har de største bremsene.
Det er ingen forskjell på Turbo og GTi innenfor samme revisjon.

91-modell GTi har like bremser som en 91-modell Turbo.
92-modell GTi har like bremser som en 94-modell Turbo.
96-modell GTi har like bremser som en 93-modell Turbo, osv, osv...
 #289018  av BT-GTI

ok en gang til for alle som lurer:

rev1 90-91 forran 255mm høye og 25mm breie
bak 260mm høye ca 16mm breie

rev2 92-98 forran 271mm høye og 30mm breie
bak 281mm høye