TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Vurderer Ã¥ kjøpe mr2 mk3 2000-2002mod. Hjelp!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #327243  av Vision

Veldig lurt å finne en med byttet motor da prod. feil på 00-02 modellene kan forårsake motorhavari. Spesiellt siden motorgarantien på 7 år har gått ut på disse, og du ikke vil få dekket noe som helst ved havari. Og fordi det er vanskelig å forhindre at denne feilen kan intreffe.

Ellers har jeg blitt fortalt at frontlyktene tar inn vann på noen av bilene, men aldri hatt problemer med det på min. Lurt å sjekke at bilen er vanntett med softtoppen oppe, som alltid når man skal kjøpe cab. Kjenner ikke til noe problem med rust, men går kjøpe en som er lite eller aldri vinterkjørt for å være på den sikre siden.

Lurt å kjøpe en med hardtopp om du har behov for det (dyr å kjøpe ny). Aircondition er ekstrautstyr som kun et fåtall av mr2ene har, om det er av interesse.

Allt jeg kommer på i farten, håper det kan være til hjelp :-)
 #328392  av Roye

Send en PM til Smeagol, han har en del erfaring med MKIII
 #328406  av Vision

ifølge www.spyderchat.com og div mr2 entusiaster skyldes havariet at noe i prekaten går i oppløsning, og blokkerer for en oksygensensor. Noe som fører til at feil bensinblanding e.l. Men ifølge Toyota er det prod.feil på stempelringer og ikke prekat som forårsaker problemet.
Samme hva som er riktig, resultatet blir det samme: ødelagt motor!
 #330492  av Vision

smegol skrev:Det har nettopp skjedd med min, kjedelig greier. Men er problemet løst på de nyere short blockene?
Ifølge Toyota er problemet løst på 03+ modeller. De sa at det var en slik blokk de satt i når jeg bytte min på garanti for noen mnd siden. Om man på den andre siden mener at precatene forårsaker havariet, er eneste løsning å fjerne disse..