Svaret mitt gjelder både foran og bak
Om man skal være pinlig nøyaktig, så er de tidlige bremsene 258mm foran, 260mm bak, og de senere 276mm foran og 280mm bak.
Skivene foran det er størst forskjell i tykkelse på, 22mm kontra 30mm på de større, nyere.
Og calipperene må jo selfølgelig følge skivene, tok det som en selvfølge jeg...
Man kan derimot bruke calipperene bak fra de små bremsene på de store om man bytter til klavene fra de store bremsene.
Er veldig mye om og men ang bremser på disse bilene, og veldig mange som henger seg opp i at turbobremsene er bedre (som regel lest mye på mr2oc og andre amerikanske forum) men på euro/jdm spec er skiver og calippere 100% like innen revisjonene/årsmodell.
Og du har helt rett ang mastersylinderen, den ble større i 92 på Euro bilene.
Og selvsagt noen mindre forskjeller på om man har abs eller ikke, sistnevnte gjelder vel mest på mastersylinderen og røropplegget under panseret.
Også har de originale turbobilene en ventil på vakumrøret som går til bremsekraftforsterkeren, denne sitter i nærheten av motoren, på passasjersiden.
Hva denne ventilen gjør, aner jeg ikke, jeg har kjørt ombygget bil i en årrekke nå (uten nevnte ventil) og aldri hatt noe problemer med det...
-91 MR2 helt original, jeg lover...
-Div annet...