TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hengerfeste !!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #452912  av Morromedtoer
 
Regner med at de fleste her på forumet får kaffen i vrangstrupen nå , men jeg har kjøpt et hengerfeste på høggern som
har sitti på en MK2 (bruktimportert i 2000) som jeg fikk tak i reg.nr på. Sjekka Veguvesenet sin side og desverre sto det ingen ting
i vognkortet om hengervekter på denne bilen. Har tråla nettet litt , men finner ingen produsenter av dette der. Noen der ute som har en bil med kule på ?? (kan sende meg en PM hvis det blir for flaut å innrømme det offentlig :oops: :oops: ) Noen som kjenner regelverket rundt dette emnet ? Gode råd mottas med takk !!(festet jeg har er avtagbart !! :oops: )
 #452913  av Makk
 
Det sto 400 og 800 på gamlebilen min mener jeg og huske (uten/med brems)

Der var ikke krok dog, men det stod der
 #452918  av Makk
 
Du det avtagbare festet til MK2 er jeg også interessert i, da kan jeg kjøre på tur til bane med en ørliten skaphenger og motorsykkelen baki 8)

Hadde han flere? Har du fabrikat og modell?
 #452919  av Morromedtoer
 
HJERTELIG TAKK GODE MAKK !! :D :D lys i tunnelen nå ! nå har jeg jo iallefall et bevis på at denne bilen faktisk KAN dra henger. Usikker på om Biltisynet forlanger dok. på festet jeg har ?? Bygde feste på racingbussen ifjor og hadde et lite h......
med å få dette i vognkortet (17 A4 sider med dokumentasjon fra heng.festeprodusent,busspåbygger og Norsk Scania !!! :evil: :evil:

one down, XXX to go....flere tips mottas gjerne
 #452940  av Morromedtoer
 
Da er festet på plass. Veldig grei jobb.Passa rett i de orginale støtfangerfestene. Plug and play. Måtte kappe et lite spor i plastbjelken som ligger bak bakfangern. Når kulekroken er tatt av ble det ikke så veldig iøynefallende. Var på BT igår og nå er 1000 kg med brems inntegna i vognkortet. Bare å huke på combicampen å dra på tur nå ...... 8)
 #452941  av Makk
 
Har du fabrikatet og nummer på kroken? Kansje noen kan snaffe til meg og :)
 #452943  av ArildM
 
Nice :D
Trakk en liten AW11 med min SW20 forrige sommer, null stress det, i alle fall med turbomotoren :)
Så en liten kombicamp bør gå finfint :)
 #452974  av Morromedtoer
 
Aloha ! Bodd litt i garasjen igjen, men nå er festet nylakkert og klart. Festet hadde ingen merking og så ikke noe antydninger etter det heller. og festet var egentlig ganske strøkent. :?: :?: Skal prøve å huske å få lagt ut et par bilder etterhvert.
 #452978  av Makk
 
Hvordan gjorde du det med godkjenning? Dem jabba om E merking og godkjenning fra toyota...

Frister og bare kjøpe ett fra USA og si jeg tok det fra en bil med krok...