TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Dynamo

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #453140  av Sigurdhk
 
Hei, var og hentet min første bil, en 91 mr2 idag.. På slutten av den 80 mil lange ferden hjem begynte spenningen i bilen å bli veldig dårlig og til slutt stoppet bilen og batteriet var dødt, fikk startet med startkabler igjen og kjørt noen km før det var på samme visa igjen. Har en sterk mistanke om at det er dynamoen som er gåen, og lurer derfor på om det er noen her inne som har en ekstra å selge for en billig penge? :mrgreen:
 #453141  av Sigurdhk
 
Eventuelle tips ved bytting tas imot med takk :D
 #453158  av Mrtical84
 
Byttet denne selv i fjor høst.
Ikke så vrient egentlig.
Var billigere med dynamo til nyere modell (oval connector) men tror de fleste 91 har den "gamle" runde kontakten.
Sjekk det før du handler en, da koplingene ikke passer overens.
Slet med å finne "billig" brukt selv. Tror den kom på 1100,- ellerno slikt.
Sjekk feks finndel.no

Bildeler.no har bare den med oval kontakt etter det jeg forsto.
Overgang kan bestilles, men ikke lett etter det selv.
 #453161  av Sigurdhk
 
Fikk ordnet "problemet" testet batteriet om dynamoen ladet, og det gjorde den. Viste seg å være batteriet som var gåent, fikk skiftet dette og nå går bilen godt som bare det. :mrgreen:
 #453162  av ArildM
 
Bra :) Forresten har jeg dårlige erfaringer med billige dynamoer. Har kjøpt både på ebay og mange forskjellige steder, så kjøpte jeg en bra en fra en lokal bildeleforetning. Den har funka i mange år etter at jeg bytta dynamo alt for ofte. Mulig jeg bare var uheldig, men bare nevner det :)